جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۴ مورد از برترین ترند های طراحی وب در سال ۲۰۲۰
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۱۴ مورد از برترین ترند های طراحی وب در سال ۲۰۲۰

در این مطلب به چند مورد از برترین ترند های طراحی وب می‌پردازیم. طراحی وب یک امر ذهنی بوده و برای همیشه خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که دنبال کردن بهترین روش‌ها اهمیت ندارد. طراحی به عنوان یک رسانه بصری می‌تواند آزاد و منحصر به فرد باشد. طراحی احساس آزادی را به فرد مقابل القا خواهد کرد. طراحان این آزادی عمل را دارند که طرح‌های خاصی را در پروژه پیاده‌سازی کنند؛ همچنین می‌توانند نقشه‌های خود را پس از گذشت چندین سال هم تغییر دهند. طراحی به وبسایت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی شما شخصیت و کاراکتر می‌بخشد.

چه اتفاقاتی در سال ۲۰۲۰ در ارتباط با ترند های طراحی وب رخ داده است؟

ما با تعدادی از فعالان این صنعت، طراحان برتر و همچنین یک شرکت طراحی وب صحبت داشته‌ایم و به کمک آن‌ها لیستی از ۱۴ ترند برتر ۲۰۲۰ در طراحی وب را برای شما آماده کرده‌ایم. اگر می‌خواهید دوباره برندسازی کرده، وبسایت خود را آپدیت کرده و یا چیزهای جدیدی را تست کنید، بهتر است از این ترندها مطلع باشید.

مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید که سایر شرکت‌های پیشرو در صنعت برای خلق تجربه‌های استثنایی کاربران در سال ۲۰۲۰ چه کارهایی را انجام می‌دهند.

۱. نسخه تاریک

نسخه تاریک یک ترند در طراحی است که عناصر روشن را در صفحات تاریک وب برجسته خواهد کرد. در این نسخه عناصر به وسیله‌ی تاریکی و سایه محاصره می‌شوند و بر مکان و برجستگی آن‌ها تاکید خواهد شد. نسخه تاریک قابلیت دسترسی بالایی دارد و بسیار گسترده می‌باشد. می‌توانید نسخه تاریک را در بخش آپشن برنامه‌های دسکتاپ و همچنین برنامه‌های نظیر یوتیوب و Slack پیدا کنید.

۲. فضای سفید

طراحان وب برخلاف نسخه تاریک از فضای سفید به منظور برجسته کردن عناصر تاریک موجود در صفحات وب استفاده می‌کنند. درست مثل نسخه تاریک، کنتراست بین عناصر و محیط اطراف آن متعادل می‌باشد. برخی از وبسایت‌ها نسخه تاریک و فضای سفید را با یکدیگر در اختیار دارند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا با تنها یک کلیک هر کدام از این دو نسخه را به طور جداگانه مشاهده کنند.

۳. متن کمتر، تصاویر بیشتر

موارد بصری در حال افزایش هستند. درک تصاویر آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود، زیرا فهمیدن یک متن به مدت زمان زیادی احتیاج دارد. دوره‌ی منوهای مختلفی که هر کدام به صفحاتی پر از متن خاتمه پیدا می‌کردند تمام شده و حالا زمان یک انقلاب بصری فرا رسیده است.

۴. عناصر ۳ بعدی

طراحی ۳ بعدی دشوار است اما مشاهده آن فوق‌العاده خواهد بود. طراحان برای ایجاد احساسی قوی‌تر از طراحی ۳ بعدی در عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌کنند. حالا طراحان موارد ۳ بعدی شگفت‌انگیزی را در وب عرضه می‌کنند و بیشتر بر روی تعامل کاربر تمرکز دارند تا بتوانند محصولی عالی را در اختیار دیگران قرار دهند.

۵. پیمایش پویا

چه از دستان خود استفاده کنید و چه از ماوس، پیمایش امری ضروری در استفاده از کامپیوتر می‌باشد. پیمایش پویا یک ترند طراحی است که بعد از ۲۰۲۰ هم تا سال‌ها در کنار ما باقی خواهد ماند. پیمایش پویا به طراحان وب اجازه‌ی خلق وبسایت‌هایی را می‌دهد که هنگام پیمایش در آن‌ها انیمیشن‌هایی را به مخاطب نشان خواهد داد.

پس زمینه‌ها، پیش زمینه‌ها، متن، گرافیک و سایر عناصر حکم لایه‌هایی را دارند که به کمک آن‌ها می‌توان داستان بصری قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار داد.

۶. هدرهای تمام صفحه

هدرهای تمام صفحه جزو ترند های جدید نیستند. بنرها جزو تکیه‌گاه‌هایی محبوب در جامعه وبلاگ‌نویسی می‌باشند. با این حال مورد جدید را می‌توان اندازه بسیار زیاد هدرها دانست. هدرهای تمام صفحه بسیار رایج شده‌اند و دارای آثار هنری و همچنین فراخوان عمل نیز می‌باشند. اگر یک وبسایت شامل هدر تمام صفحه نباشد، معمولاً طراحان یک هدر کوچک‌تر را در بالای صفحه برای اهداف پیمایشی قرار خواهند داد.

۷. مینیمالیسم

هنگام طراحی برای یک وبسایت، همیشه کمتر را مد نظر قرار دهید. مطالب قبلی موجود در این لیست، مینیمالسم و تاکید بر ویژگی‌های خاص را خاطر نشان کرده‌اند اما مینیمالیسم یک ترند طراحی کاملاً جداگانه است. مینیمالیسم به کاربران این امکان را می‌دهد تا فقط بر روی چیزی تمرکز کنند که طراح می‌خواهد؛ حال این موارد می‌تواند شامل نقل و قول‌ها، فیلم‌ها و یا تصاویری خاص باشد.

۸. تلفیق رئالیسم و تصویرپردازی

طراحان وب در حال تغییر سبک‌های موجود در وب هستند. وبسایت‌ها در گذشته بیشتر شامل تصویرپردازی و یا هنرهای رئالیسمی نظیر عکس‌ها بوده‌اند. طراحان با استفاده از ابزارهایی مثل Adobe photoshop و Illustrator در حال تقویت کردن رئالیسم و تصویرپردازی‌ها می‌باشند.

۹. عناصر ضخیم شده

ضخیم تنها یک حالت ذهنی نیست، بلکه یک ترند طراحی وب نیز می‌باشد. استفاده از عناصر برجسته، در کنار متن و محیطی با کنتراست سبب شده تا این ترند طراحی بسیار خوب باشد. عناصر برجسته در جاهایی که سایه و فضای سفید وجود دارد، بیشتر قابل مشاهده خواهند بود. حتی طراحی تخت نیز می‌تواند از کمی برجستگی بهره ببرد، زیرا طراحی تخت در مقایسه با سایر گزینه‌های رنگی در صفحه وب از نشاط کمتری برخوردار خواهد بود.

۱۰. شکستن تایپوگرافی

شکستن تایپوگرافی یک ترند هیجان‌انگیز است. به نظر می‌رسد این ترند برخلاف فرهنگ قدیمی چاپ باشد زیرا در روش‌های قدیمی متن‌ها به شکلی ظریف در کانتینرهای مناسب موجود در صفحه وب جایگذاری می‌شدند. تایپوگرافی می‌تواند در تصاویر، باکس‌های متن و سایر عناصر موجود در صفحه وب وجود داشته باشد. متن به جای اینکه از جنبه‌های دیگر پشتیبانی کند، واقعاً به یک لایه و عنصر جداگانه در صفحه وب تبدیل شده است.

۱۱. هندسه

وبسایت‌ها همیشه از هندسه استفاده کرده‌اند. در ابتدا طراحان متن‌های در دسترس را در جداول HTML قرار می‌دادند، زیرا هنوز چیزی تحت عنوان CSS وجود نداشت. با این حال در سال ۲۰۲۰ توجه و تمرکز بر روی هندسه به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد.

هندسه نقطه کانونی گرافیک، انیمیشن و طراحی آفست است که به طراحان این امکان را می‌دهد تا از اشکال گسترده، ساده و پیچیده برای خلق طراحی‌های وبسایتی جذاب استفاده کند.

۱۲. انیمیشن مایع

انیمیشن در صفحات وب چیز جدیدی نیست. با این حال مورد جدید را می‌توان استفاده از انیمیشن مایع برای معرفی حرکات غیرواقعی و الهام بخش در یک صفحه وب دانست. جذاب‌ترین وبسایت‌های دارای انیمیشن مایع از هنرهای خطی، اشکال هندسی، انیمیشن‌ها، صدا، فیلم‌ها و تصاویر برای ایجاد ترکیبی متحرک از هنر و افزودن جنبه‌ای خارق‌العاده به طراحی استفاده می‌کنند.

۱۳. صدا

صدا یک ترند مهم در طراحی وب است که با افزایش تجارت‌های وابسته به وب در حال کسب محبوبیت بیشتر می‌باشد. صدا می‌تواند با افراد مختلف در فرهنگ‌ها، جوامع و زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کند و طراحان در حال باخبر شدن از این موضوع هستند. گزینه‌های محبوب می‌تواند شامل رسانه‌های YouTube، Spotify و SoundCloud باشد.

۱۴. گرادیان‌ها

گرادیان‌ها مسئله‌ی جدیدی نیستند. با این حال بسیاری از طراحان به دو دلیل از آن‌ها پرهیز می‌کنند:

- گرادیان‌ها باید ظاهری یکپارچه داشته باشند تا زیبا به نظر برسند.

- استفاده از گرادیان‌ها با کمی CSS آسان خواهد بود، به همین خاطر اغلب طراحان جدید از آن استفاده می‌کنند.

با این حال گرادیان‌ها در حال توسعه پیدا کردن هستند. گرادیان‌ها به جای اینکه تنها یک لایه پس زمینه خسته‌کننده باشند، در حال تبدیل شدن به یک مورد یکپارچه می‌باشند. گرادیان‌ها در سال ۲۰۲۰ در تصاویر، متن‌ها، انیمیشن‌ها و موارد دیگر کاربرد خواهند داشت.

در این مقاله ما ۱۴ مورد از ترند های طراحی وب در سال ۲۰۲۰ را بررسی کردیم؛ اگر شما هم اطلاعاتی در این حوزه دارید یا موارد دیگری به ذهنتان می‌رسد لطفا برای ما کامنت بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است