مقابله با زمان‌های نامطمئن به‌عنوان یک طراح وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

مقابله با زمان‌های نامطمئن به‌عنوان یک طراح وب

اگر از رویدادهای اخیر چیزی را آموخته باشیم، آن چیز می‌تواند این باشد که زندگی قادر است در یک لحظه تغییر کند. چیزهایی که یک زمان شناخته شده و مطمئن بودند، به یکباره مبهم و نامطمئن خواهند شد. طراحان وب برای امرار معاش به کارهای مشتریان متکی هستند. وضعیت‌های نامشخص و نگران‌کننده می‌تواند برای آن‌ها دلهره‌آور باشد. زیرا آنچه که برای مشتریان ما اتفاق می‌افتد، بر روی ما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

هنگامی که مشتریان ما مواردی مانند تعطیلی موقت، اقداماتی برای کاهش هزینه و ... را بیان می‌کنند؛ در نهایت مارا تحت شعاع قرار می‌دهند و کار و درامد ما تحت تاثیر تصمیمات ناگهانی آن‌ها قرار می‌گیرد.پس چطور می‌توانید با این عدم قطعیت مقابله کنید؟

وضعیت و اولویت‌های خود را ارزیابی کنید

در واقع فریلنسر بودن یا جزو یک آژانس کوچک بودن، آمادگی خوبی برای روبرو شدن با شرایطی نامطمئن است. همیشه در اداره کردن یک تجارت، تغییرات و اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد. بنابراین ممکن است در موقعیت بهتری از آنچه که فکرش را می‌کنید قرار بگیرید. برای اینکه مطمئن شوید، باید وضعیت خود را ارزیابی کنید. به اتفاقات اطراف خود فکر کنید. سپس موارد زیر را مشخص کنید:

- کدام مشتریان درگیر هستند

- این مشتریان به طور معمول چقدر درآمد و حجم کاری را به وجود می‌آورند

- تفاوت پیش‌بینی شده در درآمد و حجم کار

اگر شما با کاهش زیادی در درآمد روبرو شدید، خوشبختانه این فرصت را خواهید داشت تا درآمد از دست رفته را جبران کنید. با این حال اگر ضرر و زیان خیلی جدی نباشد، می‌توانید به فعالیت‌های خود ادامه دهید. زمانی که از موقعیت خود مطلع شدید، نوبت به بررسی اولویت‌هایتان می‌رسد. از موارد زیر مطلع شوید:

- توانایی شما در پرداخت قبوض و حفظ سبک زندگی

- توانایی شما برای سرمایه‌گذاری در سفارشات جدید

- نحوه‌ی تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت‌های روزمره در تجارت شما

این در مورد تعیین کردن الزامات و تنظیمات ضروری است. حال ممکن است این تنظیمات ضروری به معنای گشتن به دنبال مشتریان جدید یا یافتن روش‌هایی برای افزایش کسب درآمد از مشتریان موجود ‌باشد. شما می‌توانید درآمد خود از مشتریان فعلی را با روش‌هایی مثل طراحی مجدد، بازسازی، اضافه کردن ویژگی‌های جدید و غیره افزایش دهید.

راه‌هایی برای بهره‌ور بودن پیدا کنید

شاید شما متوجه شوید که پروژه‌های اندکی برای کار کردن در دست دارید. این یک موقعیت ایده‌آل نیست، اما فرصتی فوق‌العاده است. شما باید فعالیت‌هایی را پیدا کنید تا به کمک آن‌ها بتوانید از برنامه‌های جدید خود نهایت استفاده را ببرید. در واقع چیزهایی که به نظر شما اتلاف‌وقت می‌آیند، می‌توانند فرصتی عالی برای ارتقا بخشیدن شما و تجارتتان باشند. گاهی‌اوقات سخت‌ترین بخش این است که بفهمید می‌خواهید چه کاری را انجام دهید.

به‌عنوان مثال می‌توانید به‌دنبال یاد گرفتن مهارتی جدید باشید. این کار در کوتاه مدت به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را درگیر مسائل مثبت کنید. شما می‌توانید از آموخته‌های خود برای افزایش پیشنهادات و درآمد خدمات خود استفاده کنید. البته این زمان می‌تواند صرف پروژه‌های شخصی مثل طراحی مجدد نمونه‌کارهای شما شود. نکته‌ی جالبی در ساختن یک خانه‌ی آنلاین جدید وجود دارد. به نظر می‌رسد که طراحان به ندرت وقت کار کردن بر روی وبسایت خود را دارند. شما باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و از آن‌ها بهترین استفاده را ببرید.

همچنین می‌تواند فرصتی مناسب برای مشتریان موجود باشد تا تغییرات لازم را اعمال کنند. شما می‌توانید با ارائه دادن ویژگی‌های جدید به مشتریان خود کمک کنید. سعی کنید در کارهای خود فعال و پیشرو باشید. 

به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنید

چگونه در شرایط نامناسب برای آینده خود برنامه‌ریزی کنیم؟ این کار در مورد موضع‌گیری درست و واقع بین ماندن است. حقیقت این است که هیچ‌کدام از ما واقعاً نمی‌توانیم اتفاقات فردا را پیش‌بینی کنیم. اما با استفاده از ارزیابی‌های انجام شده، حداقل می‌دانید که امروز در چه جایگاهی خواهید بود. هرچه بیشتر شک داشته باشیم، احتمالاً با شرایط غیرمنتظره‌ی بیشتری روبرو خواهیم شد. در مورد اتفاقاتی که می‌تواند در هفته‌ها و ماه‌های آینده رخ دهد فکر کنید. چگونه آن اتفاقات می‌توانند تجارت شما را تحت تاثیر قرار دهند؟

خوش‌بین بودن چیز بدی نیست، اما نباید اجازه دهید که قضاوت‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد. بیش از حد خوش‌بین بودن می‌تواند منجر به تصمیمات نامناسب شود. به‌عنوان مثال برنامه‌ریزی کردن برای یک مسافرت گران‌قیمت، آن هم زمانی‌که شما از میزان درآمد ۶ ماه آینده خود اطمینان ندارید، می‌تواند یک تصمیم مخرب باشد. شاید عاقلانه‌تر باشد تا خود را برای یک دوره طولانی‌تر از مشکلات آماده کنید. با این روش اگر اوضاع بهتر از چیزی که پیش‌بینی کرده بودید شد، یعنی می‌توانید کمی راحت‌تر نفس بکشید. 

خبرهای خوب در روزهای دشوار

ما می‌توانیم به خوبی این موضوع را مطرح کنیم: با توجه به اینکه امروزه دنیا برای بسیاری از خدمات ضروری به اینترنت روی آورده است، طراحان وب هم پیشنهادات کاری زیادی دارند. بنابراین اگر در حال حاضر احساس اطمینان نمی‌کنید، بدانید که آینده‌ای روشن در پیش است.

برای اینکه در عرصه‌ی رقابت باقی بمانید، باید توانایی سازگاری با شرایط جدید را داشته باشید. ما باید به مشتریان خود خدمات‌رسانی کنیم و پروژه‌هایی جدید را به نمونه کارهای خود اضافه کنیم. این همان کاری است که ما در ۳ دهه اخیر انجامش داده‌ایم. بنابراین اگر تا اینجا آمده‌اید، یعنی می‌توانید مسیر خود را حتی در چالش برانگیز‌ترین زمان‌ها هم پیدا کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی