روش های عجیب و غریب آموزش زبان انگلیسی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

روش های عجیب و غریب آموزش زبان انگلیسی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد و شاهد آن هستیم که افراد سعی می‌ کنند تا با استفاده از روش ‌های مختلفی به این زبان مسلط شوند. بسیاری از این روش‌ های آموزش اصولی بوده و با قوانین و قواعد خاصی مسیر آموزشی خود را طی می کنند، اما در کنار این روش ها، شاهد برخی از کارهای عجیب و غریب نیز هستیم که یا توسط خود دانشجویان و یا توسط اساتید و موسسات آموزشی انجام می شود.

عجیب و غریب بودن این روش ‌ها به این معنا نیست که این شیوه‌ های آموزشی کاربرد نداشته و نمی ‌توانند تاثیرگذار باشند، بلکه تنها به معنی آن است که شیوه های تدریس بسیار جدید و نو هستند و مثل و نمونه هایی از آن ها را تا به حال ندیده ایم.

روش های جدید تدریس زبان انگلیسی

امروز شاهد روش ‌های مختلفی از آموزش زبان در کشور هستیم که در این بخش فرصت داریم تا به بررسی آن ها پرداخته و این شیوه ها را به شما معرفی کنیم.

آموزش از طریق فیلم

یکی از مهم ترین و جدید ترین روش های تدریس زبان انگلیسی که در کلاس های زبان صورت می‌گیرد، تحلیل و بررسی فیلم ‌های انگلیسی ‌زبان است. در این روش استاد دیالوگ ها، صحبت ها و گفتگوهای انجام شده بین کاراکترها در فیلم را مورد بررسی قرار داده و آن ها را هم از نظر لغات و هم از نظر دستور زبان، آنالیز می کند تا دانشجویان به درستی متوجه هر گفتگو شده و در هر بخش از فیلم با نکات بسیار مهمی از دستور زبان آشنا شوند.

آموزش از طریق موسیقی

بسیاری از اساتید زبان اعتقاد دارند که گوش دادن به موسیقی باعث تقویت مهارت لیسنینگ در افراد می ‌شود و از سوی دیگر ترجمه موسیقی های انگلیسی می ‌تواند دایره لغات هر فرد را افزایش دهد. به همین دلیل شاهد آن هستیم که برخی از افراد از این روش برای افزایش دایره واژگان خود استفاده می‌ کنند.

آموزش زبان به شکل آنلاین

کرونا و مشکلات آموزش آنلاین بحث این روزهای کشور ما و بقیه نقاط جهان است، اما شیوع این بیماری ثابت کرد که حتی می ‌توان آموزش‌ هایی نظیر آموزش زبان را نیز به شکل آنلاین و از طریق اینترنت پیگیری کرد و حتما نیازی نیست تا افراد در کلاس های فیزیکی حضور داشته باشند تا بتوانند به یک زبان دیگر مسلط شوند.
مرکز زبان گات یکی از مراکزی است که آموزش زبان به شکل آنلاین را در اختیار دانشجویان خود قرار می ‌دهد تا آن ها بتوانند به راحتی و بدون مشکل در خانه خود، دوره های مختلف آموزشی را طی کرده و در آن به تسلط دست پیدا کنند. 
اگر شما نیز علاقه مند هستید تا در کلاس های مجازی و حضوری این مرکز زبان ثبت نام کنید، می توانید <<اینجا>> کلیک کرده و فرآیند ثبت ‌نام خود را طی کنید تا پس از ثبت نام، با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را بیان کنیم.

انواع کارهایی که جهت یادگیری زبان لازم است در خانه انجام دهیم

امروز همه به این مسئله مطلع هستند که تنها حضور در کلاس های زبان نمی تواند باعث شود تا یک فرد به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری مسلط شود و لازم است تا در خانه نیز کارهای مختلفی انجام شود که این کارها مکمل آموزش های آموزشگاه های زبان است.

هر فرد برای این که بتواند مهارت انگلیسی خود را افزایش دهد، می ‌تواند کارهای مختلف و فعالیت های جانبی را در خانه برای خود در نظر گیرد، که از مهم ‌ترین آن ها می‌توان به داشتن یک جعبه لایتنر برای دوره لغات، تماشای فیلم‌ های انگلیسی ‌زبان، گوش دادن به موسیقی انگلیسی، وبگردی به این زبان و... اشاره کرد.

اما شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چگونه می توان به تمامی این کارها در خانه رسید و این فعالیت ها را انجام داد.

فضای انگلیسی برای خود شبیه سازی کنید

 از متدهای آموزشی که به شما کمک می کند تا این فعالیت های جانبی را در خانه به بهترین شکل ممکن انجام دهید، داشتن فضای اختصاصی برای خود است. شما در این فضا باید احساس کنید که پای به یک کشور انگلیسی زبان گذاشته اید. 

اطراف شما باید مملو از المان های زبان انگلیسی باشد، کامپیوتر، گوشی، کتاب‌ ها، فیلم ‌ها، موسیقی، بازی ‌ها و... باید در این بخش از خانه شما به زبان انگلیسی باشند تا شما در یک محیط ساختگی انگلیسی قرار گرفته و تسلط خود به این زمان را افزایش دهید.

با افراد انگلیسی زبان صحبت کنید

یکی دیگر از کارهایی که می ‌توانید در خانه انجام دهید این است که با افراد به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر برادر و خواهری دارید که به کلاس زبان می ‌رود یا تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط است، سعی کنید تمام دیالوگ های خود با او را به زبان انگلیسی انجام دهید.

اگر هم شخصی را برای این کار ندارید به هیچ عنوان نگران نشوید، زیرا امروزه روش های ارتباطی رایگان و بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها با افراد مختلفی در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و با آن ها به صورت کتبی، تلفنی و یا حتی تصویری چت کنید. صحبت به زبان انگلیسی با یک فرد خارجی می تواند یک چالش اساسی و فوق العاده برای شما باشد تا مهارت انگلیسی خود را محک زنید.

پکیج های غیر حضوری در قالب سی دی و ویدیو

اگر وقت کافی برای حضور در کلاس های زبان را ندارید و دوست دارید تا تمامی فرایند های آموزشی خود را در خانه انجام دهید، می‌توانید به سراغ پکیج های غیر حضوری مرکز زبان گات رفته و دوره‌ های آموزشی غیر حضوری آن را امتحان کنید.

این پکیج ها به بهترین شکل ممکن به شما کمک می کند تا بتوانید در خانه خود به زبان انگلیسی مسلط شده و مهارت خود را افزایش دهید. برای افرادی که علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی هستند اما وقت کافی برای شرکت در کلاس ها و موسسات آموزش زبان را ندارند، بهترین گزینه خرید این پکیج های آموزش غیر حضوری است تا با استفاده از آن در هر مکان و زمانی بتوانند تمرین زبان انگلیسی  خود را انجام داده و به این زبان بسیار مهم مسلط شوند.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
2.33 از 3 رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پشتیبانی راکت

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات