مشتریان بالقوه می‌خواهند چه چیزی را در نمونه کارهای شما مشاهده کنند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

مشتریان بالقوه می‌خواهند چه چیزی را در نمونه کارهای شما مشاهده کنند؟

یک نمونه کار طراحی، می‌تواند چیز فریبنده‌ای باشد. از طرف دیگر، باید کارهای بزرگ خود را به دنیا نشان دهید. همه‌ی مردم نمی‌خواهند کارهای شما را موشکافانه بررسی کنند. پس این می‌تواند چه تاثیری در نحوه‌ی ساخت نمونه کارهایتان داشته باشد؟ این در واقع می‌تواند کمی به نوع پروژه‌هایی که مد نظر دارید بستگی داشته باشد. با این حساب بیایید نگاهی به برخی از ملاحظات بیاندازیم تا با استفاده از آن‌ها، نمونه کارهای خود را هم جهت با مخاطبان خود قرار دهیم.

با جزئیات یا بی جزئیات؟

اگر نمونه کارهای سایر طراحان را در سراسر وب بررسی کنید، شاهد طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و سطح‌های جزئیات خواهید بود. برخی از آن‌ها مطالعاتی عمیق در خصوص تبدیل ایده به محصول نهایی را ارائه می‌دهند. برخی دیگر پراکنده هستند و اجازه می‌دهند که کارها ارزش خود را نشان دهند.

آیا یک رویکرد خاص، از سایر روش‌ها بهتر است؟ این همان موقعیتی است که مخاطب مورد نظر شما وارد صحنه می‌شود.

اگر به دنبال گرفتن پروژه‌های بزرگ و پردرآمد هستید و می‌خواهید آن پروژه نشان دهنده پیشنهادات کلی شما باشد، داشتن یک نمونه کار دقیق می‌تواند عاقلانه‌تر باشد. اگر شما کارهای سفارشی زیادی انجام می‌دهید، این امر می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. مشتریان بالقوه می‌خواهند بفهمند که شما چگونه کارها را انجام می‌دهید. آن‌ها می‌خواهند تصویری کامل از تمام چیزهایی که در اینجا نقش دارد داشته باشند. 

این سناریویی است که در آن مطالعات و پروفایل پروژه‌ها می‌تواند کمک بزرگی باشد. سعی کنید همه‌ی آن‌ها را مشابه یکدیگر انجام دهید و به چالش‌های خاصی که در حلشان شریک بوده‌اید اشاره کنید. این یک مدرک است که نشان می‌دهد شما در زمینه شغلی خود یک متخصص هستید.

از طرف دیگر بسیاری از مردم حس می کنند که تهیه لیستی ساده از پروژه‌ها کافی است. اگر هدف شما نشان دادن مهارت‌های فوق العاده‌تان در طراحی است، یک تصویر قدرتمند می‌تواند توجه مردم را به خودش جلب کند. 

پروژه‌های دخیل

هر رویکردی را که دنبال کنید، باید بدانید که تمام نمونه کارها به یک انتخاب از پروژه‌ها نیازمند هستند. ما اغلب فکر می‌کنیم که چون یک پروژه را به اتمام رسانده‌ایم، این بدان معناست که حالا آن پروژه متعلق به نمونه کارهای ما است. اما ممکن است این موثرترین راه برای پیشبرد این موضوع نباشد.

به عنوان مثال اگر چندین سال در حرفه طراحی وب مشغول به کار باشید، احتمالاً پروژه‌هایی را خواهید داشت که مدت‌هاست دست نخورده باقی مانده‌اند. شما باید از خودتان بپرسید: آیا این واقعاً به کاری که الان انجام می‌دهم مربوط است؟

برخی از این پروژه ها هنوز هم از فناوری‌های قدیمی استفاده می‌کنند، این در حالی است که برخی دیگر ایده‌های متفاوتی را برایتان ارسال می‌کنند که با کاری که الان می‌کنید همخوانی ندارد. اگر شما روش کار خود را از استاتیکHTML  به کار با CMS (مثل وردپرس) تغییر داده باشید، بدین معناست که دیگر ارزش ندارد سایت‌های ساخته شده به روش‌های دیگر را پست کنید. 

به خاطر داشته باشید که نمونه کار، فقط مربوط به گذشته نیست. مشتری‌های آینده نگر، نمونه کارهای شما را می‌بینند تا بفهمند که در آینده می‌توانید چه کارهایی انجام دهید. دانستن این موضوع بسیار مهم است. این وظیفه‌ی شماست که تعیین کنید کدام پروژه‌ها می‌توانند به شما در کسب مشتریان جدید کمک کنند.

این بدان معنا نیست که پروژه‌های قدیمی بی ارزش و بی ربط هستند. اگر احساس می‌کنید که با کار کردن بر روی یک پروژه‌ی خاص به شما آسیب وارد می‌شود، عیبی ندارد که آن را رها کنید. هدف شما باید دوری کردن از تمام چیزهایی باشد که با حرفه‌تان تناسبی ندارند.

سایر موارد مهم

ما متوجه شده‌ایم که پروژه‌هایی که لیست می‌کنیم، باید با موقعیت تجاری ما در ارتباط باشند. اما همچنین مهم است که درباره‌ی موارد دیگری که مورد توجه مشتریان بالقوه قرار گرفته نیز فکر کنید:

سرویس‌های شما در صنایع مختلف

مردم می‌خواهند ببینند که پروژه‌های شما با صنعت آن‌ها همخوانی دارد. اگر می‌خواهید تجارتتان با مشاغل مختلفی همکاری داشته باشد، باید این موضوع را در نمونه کارهای خود نشان دهید. برای کسانی که یک لیست بزرگ از پروژه‌ها را در اختیار دارند، توانایی اعمال یک سیستم جستجو براساس طبقه بندی می‌تواند به مشتریان در پیدا کردن موضوعات دلخواه کمک کند.

ممکن است تخصص شما، تنها یک یا دو صنعت را پوشش دهد. بنابراین بهترین نمونه‌های خود را در نمونه کارهایتان به نمایش بگذارید و از هر چیز غیرکاربردیِ دیگری دوری کنید.

دوستی با موبایل 

این روزها طراحی تعاملی تقریباً به یک چیز پیش فرض تبدیل شده است. اما هنوز هم باید مطمئن شوید که در این زمینه مهارت دارید. نحوه‌ی انجام این کار به اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد.

برخی از طراحان، مدلی از طرح خود را در گوشی ارائه می‌دهند. این مدل به شما نشان می‌دهد که سایت از دید کاربران گوشی به چه شکلی است. این واقعا روش مناسبی برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه است. روش دیگری که می‌توانید در پیش بگیرید این است که مطمئن شوید نمونه کارهای خودتان نیز در گوشی عالی به نظر می‌رسند. 

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، هیچ تضمینی وجود ندارد که بازدیدکنندگان برای اولین بار کارهای ما را از صفحه‌های دسکتاپی بزرگ مشاهده کنند. به همین منظور سعی کنید بدون در نظر گرفتن اندازه‌ی صفحه نمایش، بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید.

به نمایش گذاشتن بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید 

مهمتر از همه این است که نمونه کارهای شما باید انعکاسی لحظه به لحظه از کسی که هستید و کاری که می‌کنید باشند. این بدان معناست که باید آن را هم جهت و مرتبط با تجارت خود نگه دارید. نمونه کارهایتان باید با گذشت زمان، متناسب با تغییرات شما تغییر کنند.

اگرچه سبک و استایل هم مهم است، اما محتوا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اینکه در حال حاضر نمونه کار دارید یا نه اهمیتی ندارد، مدتی وقت بگذارید تا چیزی را پیدا کنید که عملکرد شما را بهتر می‌کند یا سعی کنید چیزی را پیدا کنید که به شما در دریافت پروژه‌های دلخواه کمک می‌کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات