توسعه Front end چیست؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

توسعه Front end چیست؟

توسعه دهنده Front end کسی است که بر روی نرم‌افزارهایی مانند وبسایت‌های دسکتاپ یا موبایل که کاربران با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند کار می‌کند. به طور خاص، یک توسعه دهنده Front end وقت خود را صرف فناوری‌هایی می‌کند که کاربر آن را حس کرده و می‌بیند.

از front end نیز معمولا به عنوان سمت کاربر یا به عبارت کلی رابط کاربری یاد می‌شود.

در حالی که بسیاری از افراد برای توصیف توسعه وبسایت از front end استفاده می‌کنند، این نرم‌افزار می‌تواند به هر نرم‌افزاری که کاربر با آن ارتباط برقرار می‌کند اشاره کند.

برای اهداف این مقاله، بیایید از تعریف وسیع‌تری استفاده کنیم: توسعه front end می‌تواند شامل کارهای مهندسی انجام شده بر روی برنامه‌های موبایل نرم افزار دسکتاپ باشد.

هنگامی که برای اولین بار در مورد توسعه front end مطلع شدم، یک استعاره ساده از معلمی شنیدم که آن را فراموش نکرده‌ام. من می‌خواهم این استعاره را برای شما به اشتراک بگذارم:

توسعه front end شبیه ساختن دکمه‌ها بر روی دستگاه خودپرداز (ATM) است. ناگفته نماند که سمت کاربر یک دستگاه خودپرداز برای برداشت پول مهم است. اما این فقط یک قسمت از فرایند است. قسمت back end دستگاه خودپرداز نیاز به ذخیره پول نقد و حسابرسی صحیح از برداشت‌ها دارد. قسمت front end همان چیزی است که کاربر هنگام انجام معامله آن را لمس کرده و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

با استفاده از این مثال در دنیای نرم افزار، مهندسان front end با همکاری نزدیک با مهندسان back end، طراحان و مدیران محصولات برای طراحی و ساخت محصولات با هم کار می‌کنند.

بیایید از طریق تعامل یک توسعه دهنده front end با هر ذی‌نفعی که هنگام ساخت یک وبسایت یا برنامه با آن‌ها مواجه می‌شوند، پیش برویم.

ذی‌نفعان داخلی

در مرحله اول، یک توسعه دهنده front end باید با مهندسین back end کار کند که مدیریت سرورها، نمونه‌ها، پایگاه‌های داده و ذخیره سازی را که برنامه‌ها و سایت‌های مدرن آن را به کار می‌گیرند بر عهده دارند.

بیشتر کارهایی که بین توسعه دهندگان front end و back end انجام می‌شود، همان چیزی است که محاسبات ابری را به حرکت در می‌آورد که همان تحویل دائمی منابع IT از طریق اینترنت است.

در مرحله دوم، توسعه دهندگان front end به طور مکرر با طراحان ارتباط برقرار می‌کنند. طراحان مسئول ظاهر محصولات هستند. یک طراح دارای طرح رنگ، چیدمان و ملزومات قابلیت استفاده مخصوص به خودش است.

طراحان کمک می‌کنند که سبک، چارچوب‌های زیباشناختی و طرح‌ها به منصه ظهور برسد تا توسعه دهنده front end بتواند همه این ویژگی‌ها را در کنار هم برای کاربران قرار دهد.

در مرحله سوم، همچنین یک مهندس front end با مدیر محصول، ذی‌نفعی که مسئولیت تفکر استراتژیک در مورد نحوه ساخت و عرضه یک محصول را دارد ارتباط برقرار می‌کند. مدیران محصولات صاحب تجربه محصول، سود و زیان یک محصول و رهنمودهای راه‌اندازی و بازاریابی هستند.

اگر می‌خواهید زمینه توسعه فرانت اند را کشف کنید، باید آماده باشید تا به صورت پویا و همکاری با سایر ذی‌نفعان فنی داخلی کار کنید تا محصول خود را رو به جلو هدایت کنید.

صلاحیت‌های فنی لازم برای توسعه front end

برای اینکه به یک توسعه دهنده front end تبدیل شوید، نه تنها باید ماهیت کار را درک کنید بلکه شما به مهارت‌های فنی هم نیاز دارید.

برای اینکه به صورت فرمولی در مورد آن فکر کنیم، توسعه front end مشارکت سایر ذی‌نفعان + کمک به کاربران + کار کردن با فناوری است.

به عنوان مثال، تقریبا همه وبسایت‌ها با ترکیبی از HTML، JavaScript و CSS ساخته شده‌اند. اگر با این فناوری‌ها آشنایی ندارید، باید آن‌ها را یاد بگیرید. یادگیری چگونگی نوشتن این زبان‌ها و نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر برای یک مهندس فرانت اند کارآمد، ضروری است.

هنگام نوشتن این قسمت از مقاله، من با یکی از دوستان نزدیک که مدیر محصول در یک شرکت بزرگ فناوری است مصاحبه کردم. من سوالات زیر را از او پرسیدم تا راهنمایی‌های بیشتری را به شما ارائه دهد:

۱. چه چیزی یک نفر را به توسعه دهنده front end تبدیل می‌کند؟

۲. چگونه یک توسعه دهنده front end هنگام ساخت یک محصول مالکیت خود را نشان می‌دهد؟

اگر متقاضی شغل مهندسی فرانت اند هستید یا می‌خواهید به عنوان یک توسعه دهنده front end بهتر شوید، بهتر است راهنمایی‌های او را در کار خود بگنجانید.

چه چیزی یک نفر را به توسعه دهنده front end تبدیل می‌کند؟

یک توسعه دهنده قدرتمند و موثر در قسمت front end، تمرکز و وسواسی مصمم را در مورد نیازها و خواسته‌های کاربران و مشتریان نشان می‌دهد.

آن‌ها با قسمت مشتری شروع کرده و بی‌وقفه کار می‌کنند تا با ساختن قسمت فرانت اند محصولات، اعتماد مشتری را جلب و حفظ کنند.

توسعه دهندگان قدرتمند front end محصولات خود و راه حل‌های خاص خود را دارند. آن‌ها ضمن ارائه نتایج فوری محصول، باید به صورت بلند مدت فکر کنند.

یک توسعه دهنده front end خوب از ابزارهای ردیابی پروژه برای ردیابی تغییرات، نشان دادن پیشرفت و از همه مهم‌تر به همتایان خود اطلاع می‌دهد که چرا و چه وقت تغییرات ایجاد شده است. یک توسعه دهنده front end می‌داند که شغل آن‌ها چه چیزهایی را به دنبال دارد و در مسیر خود باقی می‌ماند.

با ایجاد روحیه نوآوری، این توسعه دهنده ممکن است بهبودهایی در محصول، APIهای back end یا سایر جنبه‌های فنی که باعث استفاده بیشتر و کارایی بیشتر محصول می‌شود را پیشنهاد دهد.

چگونه یک توسعه دهنده front end هنگام ساخت یک محصول مالکیت خود را نشان می‌دهد؟

یک توسعه دهنده front end کنجکاو است و این کنجکاوی مالکیت آن‌ها را در موفقیت و رشد یک محصول به دنبال دارد. یک مهندس هرگز از جستجوی راه‌هایی برای بهبود محصول یا خودش دست نمی‌کشد.

این‌ها ویژگی‌هایی هستند که توسعه دهندگان front end هنگام مشارکت در ساخت محصولات از خود نشان می‌دهند.

اگر یک توسعه دهنده فرانت اند هستید، باید با تیم خود ارتباط برقرار کنید.

شما باید مشکلات پیچیده را مدیریت کنید، بردها را جشن بگیرید و ایمیل‌های راه‌اندازی محصولات را ارسال کنید.

نتیجه انجام این کارها مالکیت و سرانجام آن رهبری است.

اگر اکنون به صورت دورکاری مشغول هستید، بدانید که چگونه می‌توانید جلسات تیم‌های مجازی را برنامه‌ریزی و هدایت کنید و کارهای توسعه‌ای را که قصد دارید انجام دهید را با ما در میان بگذارید.

مشاغل و مهارت‌های معمول مورد نیاز

اکنون که می‌دانید یک توسعه دهنده فرانت اند چه کاری انجام می‌دهد و چه تعاملاتی دارد و چه کسی در این کار موثر است، بیایید به مهارت‌های مورد نیاز برای مصاحبه و پذیرفتن نقشی در این زمینه بپردازیم.

مشاغل توسعه وب بسیار مورد تقاضا هستند. اگر از نوشتن، آزمایش و راه‌اندازی نرم افزار، ایجاد وبسایت یا استفاده از HTML و CSS برای تعامل با پایگاه‌های داده و خدمات لذت می‌برید، ممکن است در حرفه توسعه وب پیشرفت کنید.

من ده‌ها شغل توسعه front end را مرور کردم تا خلاصه مهارت‌های اصلی مورد نظر تقریبا همه آگهی‌های استخدام را به طور خلاصه بیان کنم. در اینجا پنج ویژگی برتر وجود دارد که باید نشان دهید:

۱. مهارت‌های فنی ثابت شده در برنامه نویسی وب

۲. مهارت‌های نشان داده شده با HTML و CSS

۳. درک JavaScript یا PHP، ASP.NET یا Ruby on Rails

۴. تجربه کار با دیگران برای آزمایش، تشخیص و تجزیه و تحلیل نرم‌افزار

۵. درک امنیت و بهترین شیوه‌های توسعه

نتیجه‌گیری

مسئولیت‌های روزمره یک توسعه دهنده فرانت اند ممکن است بسته به فناوری مورد استفاده شغل یا تیم شما متفاوت باشد.

با صرف نظر از فناوری پیشرفته، باید انتظار نقشی اساسی در شکل‌گیری فرهنگ فرانت اند داشته باشید، مالکیت فنی یک یا چند محصول را داشته و در زمینه معماری نرم افزار متخصص موضوع باشید.

چه یک تجارت آنلاین راه‌اندازی کنید، چه به یک شرکت کوچک مانند یک شرکت تازه تاسیس بپیوندید یا تیم‌های مهندسی را در شرکت‌های بزرگ مدیریت کنید، برای هدایت ارزش کاری خودتان باید در این فرایندها و جریان کاری قرار بگیرید.

استعاره خودپرداز را به خاطر بسپارید. اگر می‌خواهید به کاربران کمک کنید تا پول نقد خود را از دستگاه خارج کنند و بدانند که این کار ارزشمند و مهیج است، شما در راه ساخت محصولاتی هستید که به کاربران ارزش بیشتری می‌بخشد. این کار حرفه شما را هیجان انگیز و ارزشمند خواهد کرد.

در اینجا نمونه‌های بیشتر و مشخصی آورده شده است که می‌تواند شما را به غوطه‌ور شدن در عمق بیشتر و تبدیل شدن به یک توسعه دهندهfront end الهام بخشد. Runners Athletics وبسایتی است که یک رابط کاربری ساده و زیبا را با جریان back end قدرتمند تجارت الکترونیکی گرد هم آورده است.

اگر می‌خواهید کالاهایی را از طریق اینترنت بفروشید، یک مهندس فرانت اند باید CTA های قابل کلیک (Calls To Action) را با سیستم‌های پرداخت و سفارش back end جمع کند.

بسیاری از سایت‌ها ایمیل شما یا اطلاعات تماس شما را درخواست می‌کنند. فرم‌های ثبت نام نمونه‌های خوبی برای طراحی قسمت front end هستند.

آنها عملکرد محور هستند، تعامل برای کاربر آسان است و به یک شرکت یا وبسایت کمک می‌کند تا اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کند.

کارهای فرانت اند می‌توانند نه تنها سایت‌های موبایل و دسکتاپ بلکه ابزارهای رسانه‌های اجتماعی ویدیویی را نیز بهبود بخشند. توسعه دهندگان front end می‌توانند به مرورگر در ویرایش و فشرده‌سازی فیلم‌ها کمک کرده و نمایشگرهای بصری بهتری ارائه دهند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات