تفکر ثبت اختراعی Patent Thinking چیست؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

تفکر ثبت اختراعی Patent Thinking چیست؟

تفکر ثبت اختراعی یک متودلوژی طراحی جدید است که ترکیبی است از طراحی ثبت اختراع (Patent Design) و تفکر طراحی (Design Thinking). استفاده از این ایده ی تیم های متودلوژی، تیم های استارت آپی، تیم های دانشگاهی و تیم های شرکتی می تواند ایده ها و محصولات جدیدی را با نمونه سازی یک برنامه سبک توسعه دهد. روش ذکر شده، می تواند به صورت فردی یا گروهی استفاده شود.

patent

تفکر ثبت اختراعی نیاز به اصولی از تکنولوژی، مدیریت تولید، طراحی محصول، کسب و کار و مالکیت معنوی دارد.

تفکرات ثبت اختراعی یکی از کلاسیک ترین و شناخته شده ترین اشکال تصویر برداری و محافظت از یک محصول یا سرویس خلاقانه، یا یک اختراع توسط یک یا گروهی از مخترعان هستند. تفکرات ثبت اختراعی قوانین و ساختار های واضحی دارند. آنها به علت تلاش های فراوان، افکار و منابعی که سرمایه گذاران در آنها گذاشته اند تا آنها را به تایید برسانند، ارزش بالایی دارند. به علاوه، آنها توسط افراد زیادی مانند مهندسین، متخصصان، وکلا و دفاتر مختلفی در کشور هایی که تحت استفاده قرار دارند بررسی شده اند. به همین دلیل، معمولا به گوش میرسد که گاهی یک شرکت یک نمونه کار را به قیمت بالایی خریداری کرده است.

ایده کلی سیستم ثبت اختراع جهانی و داخلی این است که مخترعین حق اختراع خود را به دست بیاورند و در عوض دانش خود را اختیار عموم قرار دهند. پس از مدتی، آن دانش یک دارایی عمومی محسوب می شود و دیگران می توانند از آن برای ایجاد نوآوری های جدیدی استفاده کنند. یک ثبت اختراع خوب آن است که یک فرد توانا، مانند یک مهندس، دانشمند یا هنرمند بتوانند از آن برای تولید یک محصول استفاده کنند.

سپری کردن سال هایی در صنعت، تولید محصولات، رهبری نوآوری ها، و ایده دهی در موضوعات مختلف باعث می شود درک کنید که ساختار کلاسیک طراحی و تدوین یک ثبت اختراع، بر خلاف تصور مردم تنها برای حفاظت از ایده یا محصول شما نیست، بلکه بیشتر درباره روند فکر کردن پشت آن است. ساختاری که دارای بخش های مختلفی است، مانند پس زمینه، توضیحاتی از اختراع به همراه جزئیات و حقوق ثبت اختراع. حقوق قانونی، مخترعان را در طی روند های تکرای واضح سازی اختراع خود و شناسایی مشکلاتی که به آنها بر می خورند تا یک محصول نوآورانه تولید کنند راهنمایی می کنند. در طی تدوین یک برنامه شما مشکلات، اهداف و چیزی که در آخر از برنامه انتظار دارید را درک می کنید.

در پست های آینده، به روند تفکر ثبت اختراعی، ساختار یک ثبت اختراع و نحوه استفاده از آن برای ایجاد ایده های خلاقانه، نحوه اولویت بندی راه حل هایتان با استفاده از متودلوژی، و همچنین رهبری و شرکت در یک ثبت اختراع می پردازیم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات