۱۰ افزونه وردپرس برای مدیریت بازاریابی ایمیلی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۱۰ افزونه وردپرس برای مدیریت بازاریابی ایمیلی

یکی از موارد کلیدی که برای حفظ و نگه‌داری مشتریان‌تان باید به آن توجه کنید، بازاریابی ایمیلی است. برقرار کردن ارتباط های معمولی به مشترکین‌تان این امکان را می‌دهد تا از آخرین اخبارها و توسعه ها خبردار باشند. به همین جهت بسیار مهم است که بتوانید مردم را به طرف وبسایت‌تان بیاورید و آن‌ها را در لیست ایمیل‌های‌تان قرار دهید. 

وردپرس یکی از ایده‌آل ترین پلتفرم‌ها برای جمع آوری داده است. افزونه های بسیاری در این پلتفرم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد وردپرس را به هر سرویس بازاریابی ایمیل دیگری متصل کنید. جدای از وردپرس می‌توانید این سرویس ها را مستقیم از طریق وبسایت خودتان اجرا کنید.

در این مقاله قصد داریم تا با شما ۱۰ افزونه وردپرس را برای مدیریت بازاریابی ایمیلی‌تان در وبسایت بررسی کنیم:

MailPoet

MailPoet به عنوان یک افزونه رایگان/تجاری، سیستم مدیریت محتوا وردپرس شما را به یک لیست از سرویس های ایمیلی مجهز می کند. در نسخه رایگان آن شما می‌توانید تا ۲ هزار مشترک را برای لیست ایمیل خود داشته باشید.

با استفاده از این افزونه می‌توانید یکی از مسائل مهمی که افراد با داشتن لیست ایمیل همیشه با آن همراه هستند را حل کنید – مطمئن شدن از اینکه ایمیل‌تان در قسمت اسپم قرار نمی‌گیرد. برای این موضوع سروری که شما را میزبانی می‌کند لیست سیاهی را نیز به شما می‌دهد. اگر از افرادی هستید که به لیست افراد زیادی نیاز ندارید و اغلب کمتر ایمیل می‌فرستید استفاده از نسخه رایگان این ابزار به شما پیشنهاد داده می‌شود.

MailChimp for WordPress

یکی از ویژگی‌های بسیار زیبایی که این افزونه به شما می‌دهد این است که می‌توانید فرم‌های ثبت نام را در دو شرایط ایجاد کنید. یکی از شرایط این است که به صورت مستقیم فرمی را ایجاد کنید و آن را در صفحه‌ای قرار دهید و راه حل دوم این است که آن را با دیگر افزونه های سازنده فرم‌ها ادغام کنید، افزونه هایی مانند Contact Form 7، ravity Forms، Ninja Forms، BuddyPress، WooCommerce and Easy Digital Downloads و مواردی از این دست.

ادغام حرفه‌ای با ووکامرس یکی از ویژگی‌های دیگر این افزونه البته در نسخه تجاری آن است.

Constant Contact Forms

با استفاده از افزونه Constant Contact Forms به کاربران‌تان این قابلیت را می‌دهید که به سادگی به لیست ایمیل‌‌های شما اضافه شوند. جدای از این این افزونه به شما این قابلیت را می‌دهد که ورودی های سفارشی را نیز برای دریافت اطلاعات اضافی از کاربران دریافت کنید. 

می‌توانید بدون نصب کردن این افزونه نیز از آن استفاده کنید – اما مسلماً اگر آن را نصب کنید بهتر می‌توانید از سرویس هایی که ارائه می‌دهد استفاده کنید.

Hustle

Hustle به شما اجازه می‌دهد که جدای از دریافت کاربران از طریق سرویس های معروفی مانند میل‌چیپ، ماد‌مینی و… از طریق راه‌های دیگری نیز این کار را انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید کاربران را از طریق شورت‌کدها، ابزارک‌ها، پاپ‌اپ‌ها و مواردی نظیر این دریافت کنید.

پس علاوه بر راه‌های دیگر برای بازاریابی و جلب مشتری این افزونه راه‌های دیگری را نیز به شما ارائه می‌کند که همین باعث می‌شود تا افزونه‌ای کامل برای چنین کاری به نظر برسد.

در کنار این موارد می‌توانید از امکاناتی نظیر اشتراک گذاری با شبکه‌های اجتماعی و آمارگیری استفاده کنید.

MailMunch

منصفانه است اگر در این قسمت بگوییم که MailMunch و Hustle تقریباً کارایی شبیه به همدیگر را ارائه می دهند. البته تفاوتی نیز دارند و آن این است که MailMunch تمام تمرکز خود را به بازاریابی ایمیلی معطوف کرده است. شما می‌توانید برای دریافت کردن اطلاعات از مشتری و جذب آن‌ها از طرق مختلف چنین کاری را انجام دهید. برای مثال می‌شود به پاپ‌آپ، فرم‌های جایگذاری شده و مواردی از این دست اشاره کرد.

این افزونه با دیگر سرویس های بازاریابی ایمیلی کاملاً سازگار است. در کنار این موارد می‌توانید از قابلیت‌های تست و آنالیز افزونه نیز استفاده کنید.

Email Subscribers & Newsletters

با استفاده از Email Subscribers & Newsletters شما می‌توانید از رویکردها و گزینه های بیشتری برای بازاریابی ایمیل استفاده کنید. شما می‌توانید داده‌های کاربر را جمع آوری کنید و از طریق وبسایت وردپرسی فرم‌های HTML را ارسال کنید. 

جدای از آن می‌توانید یک سرویس هشدار ایمیلی را نیز پیاده‌سازی کنید که با استفاده از آن وقتی مطلب جدیدی را به وبسایت اضافه کردید ایمیل آن به کاربر ارسال شود. این راه یکی از بهترین رویکردها برای نگه داری کاربران است.

Contact Form 7 Campaign Monitor Extension

جدای از افزونه هایی که به صورت مستقل فرم‌ها را ایجاد می‌کنند به نظر ایده جذابی می‌آید اگر بتوانیم گزینه های مشترک شدن را با فرم‌های دیگر وبسایت ادغام نماییم. Contact Form 7 Campaign Monitor Extension یکی از افزونه‌هایی است که چنین کاری را برای شما انجام می دهد. این افزونه به خوبی با افزونه Contact Form 7 قابلیت ادغام را دارد و می‌تواند تنها با چند کلیک ساده چنین کاری انجام شود. 

افزونه های دیگری دقیقاً نظیر همین مورد برای سرویس های دیگر عرضه شده‌اند که عبارتند از: Aweber،GetResponse، iContact و MailChimp.

ConvertKit

ConvertKit از اینکه یک سرویس منحصر به فرد باشد فراتر رفته و چرخ دنده‌هایش را به سمت وبلاگرها تغییر داده است. این ابزار حاوی یکسری ویژگی های خودکار سازی است که کمک می کند خواننده ها مدام وبسایت شما را مطالعه نمایند. این افزونه حاوی یکسری API است که از طریق آن‌ها می توانید به حساب ConvertKit متصل شوید و از آن جا پست های مختلف منتشر نمایید و فرم مورد نظرتان را پیاده سازی کنید. 

ویژگی های موجود در این افزونه برای تولید کنندگان محتوا گزینه بسیار مناسبی است.

Yith WooCommerce MailChimp

یک فروشگاه پرداخت آنلاین بهترین مکان برای این است که به مشتری ها این فرصت را بدهید تا در وبسایت مشارکت کنند و در آن عضو شوند. اگر فردی را یافتید که می تواند برای وبسایت شما و حمایت شما هزینه بالایی کند به نظر می آید که ساختن چنین فروشگاهی بسیار کار مناسبی باشد.

Yith WooCommerce MailChimp به شما این قابلیت را می دهد که فروشگاه‌تان را با یک لیست ایمیل از سرویس دهنده میل‌چیپ ادغام کنید و بعد از آن تنها از طریق یک گزینه چک‌باکس مشتری را به لیست ایمیل ها اضافه کنید. 

Email Users

Email Users یک افزونه کاملا مستقل برای ثبت نام کاربران و بازدیدکنندگان وردپرسی در وبسایت است. ایمیل‌ها در این سرویس می توانند در دسته ها و گروه های مختلفی که شما ایجاد می کنید قرار بگیرند. از این افزونه همچنین برای ساختن یک سرویس هشدار نیز می توان استفاده کرد به این معنا که وقتی مطلب جدیدی اضافه شد از طریق ایمیل به کاربر هشدار دهد. برای کار کردن و پیاده سازی این افزونه زمان بسیار کوتاهی را می طلبد. 

جدای از اینکه مدیران در این افزونه می توانند برای کاربران‌شان ایمیل ارسال کنند، کاربران نیز می توانند برای یک‌دیگر پیغام ارسال نمایند. این افزونه برای افرادی که جامعه منحصر به فرد خود را دارند واقعا انتخاب مناسبی است.

وردپرس به عنوان یک درگاه بازاریابی

افزونه های گفته شده در این مطلب، انعطاف پذیری بسیار زیادی برای جمع آوری داده و بازاریابی آن توسط کاربر را به شما می دهد. این کارها از طریق سرویس‌های دیگری انجام می شود اما بعضی دیگر از این افزونه ها به شما این قابلیت را می دهند که به صورت مستقل و بدون استفاده از سرویس های دیگری چنین کاری را انجام دهید. تعداد افزونه هایی که از این دست هستند بسیارند و شما می توانید براساس نیازتان در بین آن ها انتخاب کنید.

یکی از جذابیت های این دسته از افزونه ها این است که می توانید از هر قسمت وبسایت به افراد مختلف دسترسی داشته باشید. فرقی ندارد که این قسمت بخش کناری وبسایت یا همان قسمت ابزارک ها باشد یا در یک فرم و به صورت ورودی مانند چک باکس! با قرار دادن چنین بخش هایی در وبسایت مطمئنا کاربر را برای مشارکت جذب می‌کنید. 

در هر حال با در نظر گرفتن راه های مختلف، وردپرس افزونه های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌کند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا