باسلام،من میخواستم در طراحی وبلاگ ip کاربرانی که وبلاگ را مشاهده میکنند ذخیره کنم و با توجه به اینکه یک ip،سه تا مطالب یکی در زمینه آشپزی ، دو تا ورزشی و یکی هم علمی مشاهده کرده ،نتیجه بگیرم که اون ip به مسائل آشپزی بیشتر علاقه داره و مطالب آشپزی بیشتری بهش پیشنهاد بدم،حالا سوال اینجاست که با توجه به وجود dhcp و ip های داینامیک آیا چنین کاری منطقی به نظر میرسه و آیا اینکه وقتی کاربری از یک وبسایت دیدن میکنه چند درصد احتمال داره ip کاربر در دفعات بعد هم همون ip قبلی باشه؟ و آیا برای ردیابی کاربر راه های دیگری هم هست؟
@mahdiam200
هیچ تظمینی نیست که ایپی همون قبلی باشه
شما برای هر ورود یک سشن ایدی روی کوکی ها بسازو سشن ایدی رو بجا ایپی ذخیره کن تو دیتابیس
سلام
ای پی های گوشی(شرکت های isp) دینامیک هستند و معمولا روزی یکی دوبار عوض میشنود پس این روش اصلا منطقی نیست
بهترین روش کوکی یا سشن است به نظرم
سلام @mahdiam200
داده هایی که با استفاده از آی پی جمع آوری میشن خیلی دقیق نیستند برای مباحث آماری و نمونه برداری باید اون رو در رده خطا با درصد بالا در نظر بگیرید، در کنار این قضیه باز می تونید از روش هایی مثل کوکی ها هم استفاده کنید یا بهتر از اون از گوگل انالیتیکس. در نهایت با افزایش روش های جمع آوری اطلاعات می تونید توزیع بهتری از داده های آماری داشته باشید.
@mmj.sys
منظورتون از هر بار ورود لاگین هست یا هر بار مشاهده مقاله؟کلا خط دوم صحبتتون نفهمیدمم،لطفا بیشتر توضیح بدید .
@ERR
مشکلی که با کوکیها دارم این هست که بعضی کاربرا اجازه دسترسی به کوکی رو نمیدهند یا بعضیها حذفشون میکنند و در مورد سشن هم لطفا جزئیات بیشتری بگید.
@hekmati
من میخواهم یجایی مثل دیتابیس آمارم ذخیره بشه و بتونم تو کدام از این آمار استفاده کنم. با گوگل آنالتیک فقط میشه این آمار از پنل مشاهده کرد و نمیشه به کدها متصل کرد.
@mahdiam200
می تونید از روش های ترکیبی استفاده کنید برای افزایش دقت هم می تونید از heatmap استفاده کنید البته چون تصمیم دارید اطلاعات رو توی دیتابیس ذخیره کنید می تونید heatmap رو خودتون طراحی کنید.
@hekmati
میتونم یک سوال فنی بپرسم ؟ خب حالا دقیقا این گوگل انالیتیکس چی کار میکنه و چجوری ...
@gomnam
منابع دسترسی گوگل به اطلاعات هویتی و شخصی کاربران بسیار زیاده برای همین در آنالیز داده ها دقیقه، بخشی از این داده ها رو توی گوگل آنالیتیکس در اختیار کاربران قرار میده، حالا مواردی که میتونه برای پرسش این پست مفید باشه جامعه آماری مخاطب و قسمت بسیار جالب users flow هست که صفحات وب سایت رو از نظر حجم و تعداد کاربری که بازدید کرده یا اینکه صفحه رو ترک کرده مشخص میکنه یا اینکه تاثیر اون بر شاخص bounce rate مشخص میکنه و ده ها ویژگی دیگه، به نظر من برای هر توسعه دهنده و برنامه نویس بررسی گوگل آنالیتیکیس ارزش مطالعاتی وجود داره.
@hekmati
بله ممنون ، البته منظورم نحوه عملکردش هست . یعنی اگر ip قابل تغییر هست . از چه چیزی استفاده میکنه ؟
البته که اطلاع دارم گوگل با تغییر ip هم متوجه میشه ، حتی موقعیت مکانی دقیق ما رو هم تحت بررسی قرار میده
@mahdiam200
مگه حتما باید لاگین کنه ؟ تا کوکی بدیم ؟؟
کوکی رو میسازیم حالا هر وقت لاگین کرد لاگین کرد
به هر کسی چه لاگین شده چه نشده در صورتی که از قبل کوکی نداشت یه کوکی میدیم
و حرکاتشو تو کل وبسایت ظبط میکنیم
توجه دارم به این خب میتونن تو دیتابیس سمت سرور agent ها رو هم بگیرن و فیلتر کنن بر اساس اون که دیگه کسی به زور امار صفحه ای رو بالا نبره
درود...
یه مشکلاتی که ای پی ها وجود داره اینه که آی پی ثابت نیستند یعنی کاربر وقتی از سایت شما دیدن کنه ممکنه با ******** وصل بشه و این باعث میشه چند تا آی پی ایجاد بشه...
افزونه ایرانی WP Statistics وردپرس همان کار گوگل آنالیتیکیس انجام میده و تعداد آی پی های ثابت و ناشناخته رو نمایش میده...
@gomnam
ببینید علاوه بر اینکه گوگل به داده های اندروید، کروم، ... دسترسی داره طبق افشا سازی ادوارد اسنودن کارمند سابق CIA تمام این اطلاعات در NSA فهرست بندی و مونیتور میشن یعنی در نظر بگیرید تمام افراد جهان که از دیجیتال استفاده می کنند تحت نظارت دائمی NSA هستند موضوع به همین جا ختم نمیشه حتی داده های شبکه های دیگه هم به اشتراک گذاشته میشه بخواهیم کاملتر بگیم ایمزی شبکه یک پروفایل کامل از تمام انسان هایی است که به نحوی از ارتباط الکترونیکی استفاده میکنند، در واقع در تجارت الکترونیک محصولی به نام اطلاعات تبادل میشه و سرویس دهندگان خدمات اینترنتی در واقع شرکای تجاری قدرت ها هستند پس اینکه وقتی یکی از مدیران گوگل عنوان کرد ما مردم رو بهتر از مادرشون می شناسیم خیلی دور از واقعیت صحبت نکرده.
آیا مایل به ارسال نوتیفیکیشن و اخبار از طرف راکت هستید ؟