سلام
@hesammousavi
من یه برنامه نوشتم خروجیش شد ۸ مگ
الان که به ۱.۷ آپدیت کردم و دوباره خروجی گرفتم (بدون تغییر خاصی) حجمش شد ۱۴ مگ
علت این افزایش حجم چیه؟
پ.ن : خواستم توی عنوان بنویسم فلاتر 1.7 که گفت : عنوان میتواند فقط شامل حروف و شماره باشد :(
سلام.
ببین چیزی که داخل docs خود فلاتر نوشته خروجی ARM به صورت عادی ۴.۳ مگابایته و ARM64 به صورت عادی ۴.۶ مگابایته.
احتمالا بعد از اینکه آپدیت کردی به نسخه جدید یک سری امکانات جدید به کتابخانه هایی که استفاده کردی اضافه شده که باید به اون ها هم توجه کنی.
ولی چیزی که دار میگم بهت طبق مستندات خود فلاتر هست و حجم پیشفرض خروجی این مقداره.
آدرس مستندات :
https://flutter.dev/docs/resources/faq
عنوانیم که در این مورد وجود داره :
How big is the Flutter engine?
سلام
منم همچین مشکلی رو دارم
من برای تمرین اومدم یه 2 تا صفحه ثبت نام و ورود رو با flutter نوشتم و وقتی که خروجی apk رو گرفتم 16 مگ شد
این به خاطر چیه؟
@taktazdev
نمیدونم والا
آخرین باری که من یه اپ کامل نوشتم خروجی حدود 10 مگ هست
البته خودمم دقیق نمیدونم چیکار میکنم
ولی به proguard همچین چیزی بود فعال میکردم (فکر کنم الان نیست)
و اینکه موقع خروجی میزدم
flutter build apk --no-shrink
تمام این داستان ها برای اینه که گوگل پلی گیر داده که همه معماری های arm و arm64 , x86 باید داخل یک پکیج باشن.
قبلا اجازه این رو میداد که برای معماری های مختلف فایل های متفاوتی اپلود بشه
یعنی افزایش حجم فایل شما به دو دلیل هست: اول به خاطر جمع شدن معماری های مختلف کنار هم و دوم به خاطر اضافه شدن امکانات جدید به لایبرری ها
داخل تنظیمات gradle هم می تونید معماری های مورد نیاز رو اضافه یا پاک کنید ولی بستگی به این داره که فریمورک شما از این پشتیبانی کنه یا نه
بعضی از فریمورک ها مثل qt این قابلیت رو دارن که بشه انتخاب کرد لایبرری های کدوم معماری رو به پکیج اضافه کنه (این رو برای این مثال زدم که بعضی از فریمورک ها قبل از این که gradle شروع به کار کنه فایل های مورد نیاز رو بیلد می کنن و لایبرری های مورد نیاز اون رو کنار هم میچینن و شما نمی تونید معماری هارو داخل تنظیمات gradle بنوسید )
ولی در کل الان دیگه حجم 50 مگ هم دیگه حجم زیادی به چشم نمیاد و نیاز نیست خودتون رو اذیت کنید
اگه واقعا کم بودن حجم اینقدر براتون مهم هست می تونید برای این که حجم لایبرری های خود فریمورک رو کم کنید خود فلاتر رو از روی سورس بیلد کنید و قسمت هایی از فریمورک که به درد پروژه شما نمی خورن رو از لیست بیلد حذف کنید
لینک روش بیلد فلاتر از روی سورس
(البته اگه می تونستید همچین سورسی رو بیلد کنید حتی برای مولتی/کراس پلتفرم بودن هیچوقت فلاتر رو انتخاب نمی کردید) 😉😉😉😉
آیا مایل به ارسال نوتیفیکیشن و اخبار از طرف راکت هستید ؟