3 پاسخ

ثبت و مدیریت سفارش در فروشگاه اینترنتی

سلام به همه ی دوستان
من دارم یک فروشگاه اینترنتی پیاده سازی می کنم می خوام زمانی که کاربر در فروشگاه اینترنتی ثبت سفارش کرد ادمین بتونه سمت پنل مدیریت بدون این که صفحه refresh بشه سفارش رو ببینه و آن را مدیریت کنه(به صورت realtime) لطفا راهنمایی کنید ممنون


ثبت پرسش جدید
محمدرضا قمی اویلی
تخصص : لاراول
@ghomi 3 سال پیش مطرح شد
1

میتونید هم از websockets استفاده کنید که پکیج مناسبی برای لاراول هست و نیاز به سرور داره و هم میتونید از pusher استفاده کنید که پیشنهاد من websockets لاراول هستش

این کار همون اوایلی که برانامه نویسی رو شروع کردم انجام دادم کار سختی نیست شروع کن هر جا به مشکل خوردی همینجا بگو


محمدحسن فرهادی
تخصص : علاقه مند به کد نویسی
@farhadi 3 سال پیش مطرح شد
1

@amirhasandidloo سلام از لایو وایر استفاده کنید چون واقعا حیرت انگیزه. دوره آموزشی شو هم راکت داره.
تو Livewire برای انجام عملیات های در لحظه (Real-time) نیازی به استفاده از فریمورک ها و کتابخونه های جاوا اسکریپتی و همینطور Api ندارید و علاوه بر اون سادگی فریمورک Laravel رو خیلی بیشتر کرده.
Livewire دقیقا با استفاده از همون کدهای php روابط رو پویا می کنه و وب اپلیکیشن هایی با همون ویژگی های فریمورکهای جاوا اسکریپتی میسازه. موفق باشید.

livewire


محمدحسن یگانه
تخصص : Full-Stack Web Developer Freel...
@mhyeganeh 3 سال پیش آپدیت شد
1

همون طوری که دوستان به درستی اشاره کردند، زمانی که نیاز داشته باشید بدون رفرش وب پیج اطلاعات جدید دریافت کنید پای یک پروتوکل ارتباطی دیگه ای به میون میاد به نام WebSocket بر خلاف روش معمول بصورت دو طرفه هست و لایو وایر هم در پشت صحنه از همین پروتوکل استفاده می‌کنه. به همین خاطر لازمه یکسری پکیج‌های مرتبط نصب بشوند.

اگر websocket رو بذاریم کنار روش های دیگری هم وجود داره که شاید در بعضی شرایط منطقی‌تر و به صرفه تر باشند. مثل رفرش اتومات صفحه در فاصله‌های زمانی مشخص به کمک JS یا روش Long polling. ولی اگر پروژه مخصوصا بزرگ هست و کاربران زیادی باهاش سر و کار دارند به هیچ روش‌های بهینه‌ای نیستند.

روش‌های دیگه هم میشه ارسال نوتیفیکیشن برای ادمین در زمان ثبت سفارش جدید بجای اینکه صفحه بصورت اتومات بروزرسانی بشود.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام