moha li
4 سال پیش توسط moha li مطرح شد
3 پاسخ

استفاده از VUE در ادمین

سلام به همگی
یه مسئله چند وقته ذهنم مشغول کرده اونم امنیت استفاده از vue در ایجاد قسمت های مختلف پنل مدیریت هستش ؟
در لاراول تمامی فایل های کامپایل شده در پوشه public قرار میگیره و پنل مدیریت فایل js در درون همین پوشه هست . و قابلیت دسترسی برای هر کاربری به این پوشه وجود داره ؟ درسته ؟ حالا یکسری از کدهایی که کامپایل می کنیم در درونش قسمت هایی هست که دست هر کاربری نباید بیفته پس اینجا بحث امنیت چی میشه ؟
مثلا توی ادمین پنل خودم یکسری notify رو می گیرم که با سیستم pusher قرار دادم و اسم event مورد نظر و یکسری از لینک های دیتا بیس رو حتما می بایست توش تعریف کنم ولی مشکل بالا ذهنم درگیرکرده؟؟؟؟


ثبت پرسش جدید
moha li
تخصص : توسعه دهنده لاراول و Vue
@mohaligateway 4 سال پیش آپدیت شد
0

کسی جوابی برا این سوال نداره؟؟؟؟ نمیشه دسترسی به فایل های public رو محدود کرد


محسن بستان
تخصص : Senior Backend Developer
@mohsenbostan 4 سال پیش مطرح شد
0

@mohaligateway
سلام.
یک راه اینه که اگر کد حساسی دارید، داخل خود فایل blade بنویسید.
راه دیگه اینه که فایل اسکریپت رو داخل public قرار ندید و اون رو در storage قرار بدید و هر موقع خواستید اون رو فراخوانی کنید.


moha li
تخصص : توسعه دهنده لاراول و Vue
@mohaligateway 4 سال پیش مطرح شد
0

ممنون بابت پاسختون . تا اونجایی که بتونم از blade استفاده میکنیم. ولی مثلا یه لینکی قرار دادم توی vue برای دریافت اطلاعات از لینک ادمین پنل که دقیقا به آدرس پسوند ادمین اشاره می کنه حالا اگه کسی به این فایل دسترسی داشته باشه می تونه لینک ادمین رو ببینه درسته که تمام جوانب رو روی لینک ادمین رعایت می کنم اما بازهم ذهنم مشغول کرده. خوب اگه توی storage بزارم چجوری با یک midlleware ادمین می تونم دسترسی داشته باشم؟


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام