AASobati
4 سال پیش توسط AASobati مطرح شد
9 پاسخ

هوش مصنوعی و پایتون

print('''
سلام
من تازه پایتون یاد گرفتم .
می خوام بدونم برای نوشتن هوش مصنوعی با پایتون از کجا شروع کنم .
در ضمن اصلا نمی دونم راجع به چی تمرین کنم !
کسی ایده ای داره ؟
''')

سلام
من تازه پایتون یاد گرفتم .
می خوام بدونم برای نوشتن هوش مصنوعی با پایتون از کجا شروع کنم .
در ضمن اصلا نمی دونم راجع به چی تمرین کنم !
کسی ایده ای داره ؟


ثبت پرسش جدید
HRH
تخصص : back-end developer , switching...
@h.r.hassani 4 سال پیش مطرح شد
1

سلام .
ببینید با توجه به اینکه شما تازه یادگرفتید بهتره که به سراغ هوش مصنوعی نرید چون قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. به نظرم کار با پکیج tkinter رو یاد بگیرید و اپ های دسکتاپ بسازید یا برید سمت وب و با جنگو یا فِلَسک وب سایت های ساده ای بسازید تا یه ذره حرفه ای تر بشید چون معمولا برای هوش مصنوعی از ماشین لرنینگ شروع می کنن که خودش دردسر های خاص خودشو داره . پس اول سعی کنید حرفه ای شید بعد سمت هوش مصنوعی برید


رایموند
تخصص : مختصص وردپرس - برنامه نویس لار...
@Raymond 4 سال پیش آپدیت شد
-5

درود...
شما باید زبان های تحت وب مثل HTML, CSS, JavaScript به همراه چارچوب ها مثل بوت استرپ و جنگو یا فلسک یاد بگیرید و با آن سایتی طراحی و برنامه نویسی کنید و بعد می توانید با الگورتیم های هوش مصنوعی به سایت بیاورید و نقش های مختلفی تعریف کنید که چه کاری باید انجام دهد...
یادگیری هوش مصنوعی بدون تعریف چنین پروژه ای دشواره...


reza
@farshadarbab2020 3 سال پیش مطرح شد
0

دوره مقدماتی جادی رو مطالعه کنید خیلی مفیده
تو اینترنت سرچ کنید میاد
میتونید از طریق تلگرام هم ویدی های آموزشی استاد جادی میرمیرانی رو ببینید


امید شجاعیان زنجانی
تخصص : برنامه نویس IOS
@omidshz 3 سال پیش آپدیت شد
2

@maohdamid
اگر حواستون نباشه کلی زمان و پولتون هدر میره - هوش مصنوعی یکی از تخصصی ترین شاخه های علم کامپیوتره و بحث هایی که معمولا ازش میشه بطور کلی هستن. در مقایسه با پایگاه داده میشه گفت MySQLیا MongoDB و غیره که همه پایگاه داده هستن و همه از یک مفهوم پیروی میکنن اما روش اجرای متفاوتی دارن حتی بعضی هاشون اصلا مبتنی بر جدول نیستن ولی کار ذخیره و پایش اطلاعات رو دارن.

در هوش مصنوعی هم دقیقا همینطوره. بی نهایت کتابخونه های متفاوت وجود داره که همه یک مفهوم داره ولی با اجرای متفاوت. هوش مصنوعی در اصل توانایی اجرای یک کار کامپیوتری به روش انسان گونه هست که برای این کار میتونیم از پایه ای ترین منطق برنامه نویسی که هست if else استفاده کنیم امااااااا برای بعضی مسائل باید یک میلیون if else استفاده بشه و این عملا شدنی نیست بنابر این به روش های دیگری نیازه. که امروزه با کتابخانه های متفاوت ارائه شدن که باز هم کامل نیستن و نیاز به بررسی های بیشتر و سفارشی کردنشون داره. و یه مشکل دیگه منم باهاش دست و پنجه نرم میکنم زبان پایتون و ایران هست.

زبان پایتون به تنهایی یک نرم افزار محصوب میشه و باهاش نمیشه خیلی نرم افزار ساخت در مقایسه با جاوااسکریپت یا سی شارپ و غیره . بنابر این اصلا امکان کار کردن در زمینه های ساخت نرم افزار شدنی نیست حتی کار به جایی رسیده که برای اجرای راحت تر پایتون از Jupyter notebook استفاده میکنن بدون یک خط کد اضافی برای ساخت نرم افزار.

حالا چرا گفتم ایران دلیلش اینه چون حمایت اصلا نیست. مخصوصا در زمینه هوش مصنوعی. همه از این عنوان برای کلاس گذاشتن و بگن ما خفن هستیم استفاده میکنن ولی به حمایت رسیدنی همه پشتتو خالی میکنن چون ممکنه برای یک مدل سالها کار لازم باشه. و این نیاز به زمان و هزینه داره.


شهریار نوروزیان
تخصص : برنامه نویس backend
@shahriarnorozian 3 سال پیش مطرح شد
0

سلام دوست عزیز ؛
پاینده باشید.....
ببینید پیشنهاد بنده این است که از آنجایی که شما تازه ابتدای مسیر هستید ، اینکه بخواهید سراغ هوش مصنوعی بروید مانند این است که بخواهید مسیر ۵ ساعته را در عرض یک ساعت طی کنید و از پله ی اول بپرید بر روی پله ی پنجم .
پیشنهاد من این است که یک دوره‌ی خوب از پایتون را بگذرانید بعد یک دوره پروژه محور را استارت بزنید و حتما در این بین پروژه انجام دهید. در ادامه بهتر است که یکی از فریمورک های پایتون را فرا بگیرید مانند Django یا یک زبان برنامه نویسی مناسب را یاد بگیرید ، و بعد میتوانید مسیر هوش مصنوعی را استارت بزنید و الگوریتم و... را در خود توسعه دهید.
....موفق باشید....

با احترام شهریار نوروزیان


عرفان
تخصص : Python
@erf 3 سال پیش مطرح شد
1

سلام دوست عزیز
تمام نکات دوستان درسته اما یه نکته ای جا مونده برای شاخه های هوش مصنوعی به ریاضیات سطح بالا نیازه
پس اول مباحث ریاضیات ، امار و ... رو کار کنید


عمو کاکتوس
تخصص : Machine learning engineer
@UncleCactus 3 سال پیش مطرح شد
0

با سلام و وقت بخیر.
این تاپیک رو الان دیدم و یک سالی هست که از موضوعش میگذره ولی صحبت های دوستان برام خیلی عجیب بود!
عزیزانی که میخوان وارد هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و ... بشن به هیچ عنوان نترسن! ببینید هوش مصنوعی به یک سری معادلات ریاضی که عموما جبر خطی و کار با ماتریس هاست نیاز داره. کلاس های زیادی در پایتون وجود داره واسه انجام این کارها مثل Numpy ولی موضوع مهم اینه که بدونید دارید چیکار میکنید. اصلا از هوش مصنوعی برای خودتون غول نسازید چون برعکس چیزی که دوستان گفتن بنده بهتون میگم اصلا رشته سختی نیست و با کمی پشتکار میتونید خیلی خوب تو این زمینه پیشرفت کنید!
برای علم داده و هوش مصنوعی پیشنهاد میشه حتما به دوره های Udacity مراجعه کنید چون به شدت کارآمد هستن.
در نهایت اینکه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین یک سری اصطلاحات و الگوریتم ها داره که در ابتدا شاید به نظر خیلی سخت بیان ولی در واقع اصلا اینطور نیست و از خودتون توقع نداشته باشید یک ماه یا دو ماه بتونید توی هوش مصنوعی خیلی چیزا رو درک کنید.
موفق باشید


MDRA.pyprogramer
تخصص : پایتون
@m1.a4.drthe13 2 سال پیش مطرح شد
0

سلام من با تجربه ای که دارم فهمیدم هر کی گفت بعد پایتون مقدماتی میتونی هوش مصنوعی بخونی چرت گفته
پایتون پیرفته و کتاب خونه های اسکای پای نام پای و پانداس هم یک دوره بری بد نیست
قابل توجه کسی که شروع هوش مصوعی زوده:
به نظرم از الان شروع کن چون اگر زود سایت قدرت مند و معروفی مثل w3schools.com توی اموزش پایتون بعد یاد گیری پایتون ماشین لرنینگ رو یاد نمیداد


عرفان محسنی
تخصص : back-End developer
@erfanmohseni406 2 سال پیش مطرح شد
0

@m1.a4.drthe13
احساس نمیکنید یکم دیر رسیدید ؟ سهراب مرده الان فایده نداره جواب شما این سوال مال یک سال پیش هست تا الان این بنده خدا هزار تا کار انجام داده😐😐😐😐😐


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام