امیر اتحاد
4 سال پیش توسط امیر اتحاد مطرح شد
3 پاسخ

شارژ باتری

با سلام
به نظر شما شارژ باتری گوشی های جدید که نوع لیتیوم پلیمری دارند را باید بین ۳۰ تا ۸۰ نگه داشت تا عمر باتری بالا برود؟
ممنون از پاسخگویی شما


ثبت پرسش جدید
electera
@electera 4 سال پیش آپدیت شد
1

از قدیم و حتی قبل از 1100 باتری گوشی ها لیتیوم پلیمری بوده و هست و این مربوط به گوشی های جدید نیست.
ببینید تمام باتری ها از مواد شیمیایی و فلزات ساخته شدند و همیشه فعل و انفعالات درون آنها هست و اگر حتی هیچ استفاده ای از باتری نداشته باشید، باز هم باتری بسته به کیفیت و نوع ساختش در حال کاهش ظرفیت و عمر مفید خواهد بود.
عواملی همچون گرما و سرما، مرغوبیت مواد و کیفیت ساخت و دشارژ بیش از حد، تاثیر زیادی در کاهش ظرفیت باتری ها دارند و بهتره باتری زیر 20 درصد (15 یا 10 هم بعضی جاها گفتن) نشه و بهتره هر چند وقت تا 80 درصد شارژ بشه. اما لازم نیست در این زمینه حساس باشید چون باتری ها ذاتاً سیکل شارژ هم دارند و باتری های مرغوب معمولاً بین 10000 تا 100000 سیکل شارژ دارند و کاهش مقدار شارژ از اونطرف باعث افزایش سیکل شارژ میشه.
با اینکه تمام گوشی ها مدار شارژ و قطع کن اتوماتیک دارند (حتی ارزانترین مدلها، که اگر نباشه بعد ازشارژ کامل باتری داغ و احتمالاً منفجر خواهد شد) سعی کنید از شارژر خود گوشی یا شارژر استاندارد و کابل مناسب استفاده کنید و باتری بیش از حد برای مدت طولانی دشارژ نشه و همچنین خیلی طولانی (مثلاً چند روز متوالی) در شارژ نباشه چون در خیلی از گوشی ها با کاهش چند درصدی، باتری دوباره شارژ خواهد شد.
شارژ 80 یا 100 درصد زیاد حساسیت نداره چون عوامل دیگر تاثیر خودشون رو در کاهش تدریجی ظرفیت گذاشتند و تا اون موقع باتری مستهلک شده.


امیر اتحاد
تخصص : Loading...
@Amir.Ettehad 4 سال پیش مطرح شد
0

سلام مجدد
اگر کسی نظر دیگری داره لطفا بنویسه..


امیر اتحاد
تخصص : Loading...
@Amir.Ettehad 4 سال پیش مطرح شد
0

https://roocket.ir/@electera
ممنون خیلی کمکم کرد.....


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام