sajjad kargar
3 سال پیش توسط sajjad kargar مطرح شد
3 پاسخ

api نویسی در لاراول

سلام وقتتون بخیر.ببخشید من در مورد api اطلاعات چندانی ندارم. فقط یک سوال ذهنمو مشغول کرده از عزیزانی که تجربه دارند خواهش میکنم جواب واضحی بدن.من میخوام یک اپ با لاراول بنویسم در مورد مدیریت کتابخانه.در بخش افزودن کتاب میخوام شخص با زدن شابک یا مثلا عنوان کتاب از سایت اسناد و کتابخانه ملی ایران تمام اطلاعات کتاب بگیره و مجبور نباشه همه فیلدها رو وارد کنه.حالا سوال اینکه اینکار با api نویسی ممکن هست یا اینکه اصلا سایت کتابخانه ملی ایران باید یه api داشته باشه در اختیار من قرار بگذاره که بتونم از اون استفاده کنم؟


ثبت پرسش جدید
بهزاد عزیزان
@behzad.azizan 3 سال پیش مطرح شد
0

سلام
ببینید همون طور که خودتون گفتید یک مرجع باید باشه که اطلاعات تمام کتاب ها رو توی دیتابیس خودش داشته باشه که شما بتونید برای این مرجع نام یا شابک کتاب رو بفرستید و اطلاعات دیگه مثل معلف، ناشر و ... رو ازش بگیرید.
خب طبیعی هست که شما اطلاعات تمام کتاب ها رو ندارید توی دیتابیستون و طبیعتا باید از مرجع دیگه ای (که میتونه کتابخونه ملی ایران) باشه استفاده کنید . که این استفاده باید به صورت وب سرویس باشه.
در واقع وب سرویس یا API یک روش ارتباطی بین برنامه و سرور هست. که از طریق بستر http انجام میشه. برنامه یک وب سرویس رو فراخونی میکنه و در صورتی که پارامتر لازم باشه این پارامتر یا پارامتر ها رو هم توی درخواست خودش ارسال میکنه و در نهایت سرور در پاسخ این درخواست اطلاعات رو ارسال میکنه در واقع به درخواست شما پاسخ میده. معمولا این پاسخ ها به صورت یک زبان استاندارد انجام میشه . مثل جیسون یا xml که بین تمام زبان های برنامه نویسی مطرح استاندارد هست .

من یه سرچ توی نت انجام دادم . ای پی آیی که کتابخونه مرکزی ارائه بده پیدا نکردم . اما بازم شما این مورد رو خودتون بیشتر بررسی کنید


sajjad kargar
@sajjad71kargar 3 سال پیش مطرح شد
0

@behzad.azizan ممنون از پاسختون.الان سوال من دقیقا این هست که چون کتابخانه ملی ایران همچین API رو ارائه نداده آیا بازهم امکان این هست که بتونیم اطلاعات رو از اون سایت بگیریم؟ یعنی خودمون API رو بنویسیم و اطلاعات رو دریافت کنیم؟ آخه من یه تکه فیلم دیدم که با جاوا اسکریپت همچین کاری میکردن و اطلاعات رو از یک سایت دیگه ای فراخونی میکردن


بهزاد عزیزان
@behzad.azizan 3 سال پیش مطرح شد
0

@sajjad71kargar
من سایت کتابخونه ملی ایران رو چک کردم. برای جستجوی کتاب و مقالات به صورت GET به صفحه ی http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/ ارسال میشه و میتونید یک ربات کرالر برای این صفحه بنویسید که پارامتر ست بکنه و از طریق سطر هایی که تو جدول نتایج این صفحه هست لیست کتابهارو بخونه .
اما خب کمی پیچیدگی داره و ممکنه از طرف سایت کتابخانه ملی محدودیت هایی اعمال شده باشه که اجازه ی ارتباط ربات شما رو به این سادگی ها ندهند یا بعد از یه مدت با یه تغییر جزئی در این صفحه کل کرالر شما از کار بیوفته .


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام