محمد عبدی
3 سال پیش توسط محمد عبدی مطرح شد
1 پاسخ

اتصال دامنه به پروفایل کاربر

سلام وقت بخیر

ما داریم یک سیستم میسازیم که هر کاربری که عضو میشه میتونه یک دامنه شخصی که خریده به پروفایلش ثبت کنه

مثلا علی ثبت نام کرده و یک پروفایل داره اگه دامنه شخصی شو به سیستم وصل کنه وقتی آدرس دامنه علی بزنن پروفایل علی باز میشه

طبق جستجو که کردیم باید مثلا ns1.mysite.com و ns2.mysite.com به علی بدیم که روی دامنه ش ست کنه

اما مشکل اینجاس که نمیدونیم ns1.mysite.com و ns2.mysite.com چی هستن و چطوری این کارو میکنن که دامنه وصل بشه به پروفایل علی

ممنون میشم دوستان کمک کنن حداقل یک درک درست پیدا کنیم که چطوری این کارو باید بکنیم یا چه آموزشی نیازه تا درک کنیم این موضوع راه اندازی کنیم


ثبت پرسش جدید
بهزاد عزیزان
@behzad.azizan 3 سال پیش مطرح شد
2

سلام وقت بخیر
اول از همه باید یه توضیحاتی در مورد دی ان اس ها بهتون بدم.
همون طور که میدونید ساختار آدرس دهی در شبکه بر اساس شماره آی پی هست. یعنی شما وقتی میخواید محتوایی رو از یک سیستم دیگه بگیرید باید آدرس آیپی اون رو بزنید و حالا از طریق پروتکل ها خاصی این اطلاعات رو در بستر شبکه منتقل کنید. خب فرآیند مشاهده یک سایت هم به همین شکل هست. یعنی وقتی شما مثلا توی مرورگر آدرس google.com رو وارد میکنید با استفاده از پروتکل http و پرت 80 به سرور گوگل درخواست میدید که محتوایی رو برای شما ارسال کنه . حالا ازینکه این درخواست شما در بستر پروتکل http هست و بر اساس ریکوئست و ریسپانس هست صرفنظر میکنیم . اما به هر حال این ارتباط بین شما و گوگل در بستر شبکه ای با پروتکل tcp/ip انجام شده است و طبیعتا شما باید آدرس آی پی گوگل رو میزدید. اما آیا شما آدرس آی پی وارد کردید؟
طبیعتا نه! شما فقط دامین گوگل رو وارد کردید و ارتباط شکل گرفت. در واقع استانداردی تحت عنوان DNS وجود داره که وظیفه ی اون تبدیل دامین به آی پی هست. یعنی از طریق دی ان اس آدرس درست (آی پی) درخواست شما پیدا شد و شما دیگه نیازی به وارد کردن آی پی نداشتید.
خب حالا DNS این اطلاعات رو از کجا میاره؟! توی اینترنت دی ان اس سرور هایی هستن که اطلاعات دامین و آی پی های متناظرشون رو داخل دیتابیس های خودشون دارن. در واقع وقتی یک درخواست تبدیل دامین به آی پی میاد، دی ان اس سروری که اطلاعات اون دامین رو داره وظیفه ی برگردوندن آدرس آی پی دامنه رو به عهده میگیره.
خب حالا اینکه کدوم دی ان اس سرور ، آی پی کدوم دامین رو یادشه چیزیه که باید توی پنل مدیریت هر دامنه (مثلا nic.ir) ثبت بشه.
با این توضیحات فکر میکنم الان متوجه شده باشید که ns۱.mysite.com و ns۲.mysite.com همون دی ان اس سرور هایی هستن که آدرس آی پی شما رو دارن. در واقع شما باید به کاربرانتون بگید این دو رکورد رو توی کنترل پنل مدیریت دامینشون به عنوان دی ان اس سرور ذخیره کنند.

لطفا خودتون هم یه بررسی در مورد صحبت توضیحات من بکنید چون ممکنه بعضی جاهارو ناقص گفته باشم

در مورد اینکه چطور باید پروژه لاراول خودتون رو پیاده سازی کنید که در نهایت به چیزی که میخواید برسه باید بگم خیلی مفصله و اینطوری نمیتونم کمکی بکنم. اما با توضیحاتی که دادم و سرچی که خودتون میکنید ممکنه به الگوریتمهایی برسید که بشه مورد رو اونطور که میخواید پیاده سازی کرد.

موفق باشید


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام