هوش مصنوعی چطوری

سلام خدمت همه همکاران برنامه نویس راکت

از مهم ترین دلایل من برای کد نویسی طراحی نرم افزار های هوش مصنوعی هستن اما مشکل اصلی اینه که بیشتر کتابخانه های هوش مصنوعی پایتون هست و چون پایتون زبانی هست که نمیشه تقریبا هیچ نرم افزار دیگری ساخت. به این معنا که میشه گفت اصلا شانس داشتن یک شغل در زمینه های دیگر را نخواهیم داشت تا زمانی که بشه یک نرم افزار هوش مصنوعی بهینه و مناسب ساخت. بنابر این هرکس تجربه ای داره خیلی خوشحال میشم منم بشنوم و به کار ببندم.

آیا میشه جاوااسکریپت رو به جای پایتون برای هوش مصنوعی به کار گرفت؟ با بررسی هایی که داشتم هر کتابخانه ای که برای پایتون هست یکی هم از اون برای جاوااسکریپت هست و میشه در نود جی اس یا مرورگر اجرا کرد. اما حساسیت من به این موضوع باعث شده مقاومت کنم و نه جاوااسکریپت رو کار کنم و نه پایتون. حالا شما بگید چکار کنم ؟ برای من کار و درآمد خیلی مهمه به خاطر همین همیشه من این مشکل رو دارم.


ثبت پرسش جدید
آرش تقوی
تخصص : برنامه نویس فول استک
@arash.taghavi69 3 سال پیش مطرح شد
3

دوست عزیز با پایتون نمیشه هیچ نرم افزار دیگه ای ساخت؟ صادقانه بگم کاملا در اشتباهید. پایتون تقریبا توی همه ی حوزه ها از وب گرفته تا هوش مصنوعی و دیتاماینینگ و اپلیکیشن میشه باهاش توسعه داد. اما اگر هدفتون هوش مصنوعی هست که انتخاب اول و اخر پایتون هست(نظر شخصیمو میگم.البته با یه سرچ کوچیک حرفمو تایید خواهید کرد.)
در مورد استفاده از جاوا اسکریپت برای هوش مصنوعی مثله این هست که بیاین با زبان اسمبلی طراحی سایت کنید. هیچ چیز نشدنی نیست ولی چرا میخواین لقمه رو دور سرتون بچرخونید؟
نمیدونم تجربه ی کدنویسیتون چقدر هست. اما اگر تازه وارد هستید باید فکر درامدزایی رو فعلا از سرتون بیرون کنید. چون برنامه نویسی علمی نیست که صرفا با طی کردن چندتا کورس بتونید انتظار درامد بالا داشته باشید.
اگر تجربه ی کدنویسی تون بالاست و متخصص هستید و با زبان های دیگه کار کردین خب به راحتی توی کمتر از یک ماه می تونید جاوا اسکریپت رو مسلط شید.البته همه چیز نسبی هست و بستگی به تایم و تلاش خودتون داره.اما همونطوری که عرض کردم اگر تجربه ی مناسبی توی برنامه نویسی دارید به راحتی توی همین تایم می تونید جاوا اسکریپت رو یاد بگیرید.
در مورد پایه و اساس پایتون هم واقعا توی کمتر از ۱۰ روز می تونید پایه ی پایتون رو یاد بگیرید.اما خب در مورد هوش مصنوعی با یک دنیای فوق العاده پیچیده و طولانی در عین حال جذاب رو به رو هستید. موفق باشید


امید شجاعیان زنجانی
تخصص : برنامه نویس IOS
@omidshz 3 سال پیش آپدیت شد
0

@arash.taghavi69

خیلی ممنونم از آرش عزیز از این پاسخ مناسب و توجه دقیق.

موضوع سر اینه که چرا من جاوا اسکریپت رو انتخاب میکنم از اونجایی شروع شد که Tensorflow هم این زبان و هم سوییفت که اصلی ترین زبان کدنویسی که من مسلط هستم را ساپورت میکنه، به این معنا که با جاوااسکریپت و سوییفت هم میشه مدل های شبکه عصبی را ساخت و همزمان در نرم افزار مورد نظرمون استفاده کرد.
پ.ن :‌بیشتر کارهای یادگیری ماشین رو اقدامات تشخیصی میگن مثلا تشخیص اینکه عکس های ارسالی به وب سایت airbnb مطابق قوانین این وبسایته و با نوشته Title هماهنگه یا خیر.

حالا مشکل اصلی من با پایتون اینه که خود من یک نفر آدم هستم که هیچ کسی با من همکاری نداره بنابر این مجبورم برای یک استارتاپ چندین زبان یاد بگیرم ولی به خاطر زمان و پول مجبورم زبانی مثل جاوااسککریپت که هم اصل هدف خودم (هوش مصنوعی )‌رو پشتیبانی میکنه و هم اینکه من میتونم هر آنچه لازم دارم رو بسازم مثل سرور و وب سایت و Rest-api برای اپلیکیشن. و بررسی هایی که کردم جاوااسکریپت کتابخانه های بسیاری در این زمینه داره که از جمله مهمترین اونا Tensorflow هست و میشه مدل های keras رو هم اجرا کرد.

هدف من از سوال کردن این موضوع این بود که بتونم از تجربیات دیگران استفاده کنم و ببینم و بررسی کنم شاید من اشتباه فکر میکنم و بهتره بیشتر روی ساخت مدل های هوشمند وقت بزارم تا ساختن نرم افزار یا برعکس واقعا نمیدونم کدوم بهتره.

پایتون اصلا نمیشه نرم افزار ساخت :‌ این زبان در اصل خودش یک نرم افزار محسوب میشه دقیقا مثل R و غیره چون یادگیری ماشین به قدری محاسبات مختلف ریاضی داره که اگر قرار باشه با دیگر زبان ها کد بنویسیم سالها طول میکشه که به مدل داده های مناسب پردازشی برسیم ولی با اختراع پایتون این مشکل حل شد. اما جاوااسکریپت هم از این قافله عقب نموند و با Node.js تونست همچین اقدامی رو هم به وجود بیاره طوری که الان Jupiter notebook بر پایه جاوااسکریپته.

تنیجه آخر میشه گفت فعلا چون پشتیبانی مالی مناسبی نیست بهتره یادگیری ماشین رو گذاشت کنار البته فعلا


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام