nam
3 سال پیش توسط nam مطرح شد
1 پاسخ

css grid و در کنار فریمورکهای نظیر bootstrap یا material design lite

سلام
من میخوام سایتایی که طراحی میکنم سریع باشند و یکی از مواردی که به نظرم اومد میتونم حذفش کنم استفاده نکردن از فریم وورکایی نظیر bootstrap یا uikit یا material design lite است. منتها این فریم وورکا زیبایی خاصی به برنامه میدن.
چطور میتونم از خاصیتهای گرافیکی این فریم وورکا مانند شکل button inputbox forms ul li و ... استفاده کنم ولی برای grid بندی از css grid استفاده کنم.
منظورم اینه که از فریموورکا فایلهای کمتری را به پروژم اضافه کنم.
یا اگر راه حلی دیگری به نظرتون میرسه بفرمایید. در ضمن میخوام از قابلیتهای menu, tab, slider ها نیز بهره مند باشم.
با تشکر


ثبت پرسش جدید
مهدی طیبی
تخصص : طراح سایت
@mehditayebi 3 سال پیش مطرح شد
1

برای بوت استرپ در نسخه 3 اون این امکان به راحتی وجود داشت و شما با کلیک بروی تک Customize در منوی اصلی آن می تونسید هر آیتم دلخواهی که نمیخواهید تیکش رو بردارید و در نهایت دانلود انجام بدید .
عنوان لینک مورد نظر

اما در نسخه 4 و 4.5 و حتی 5 این گزینه برداشته شده و تنها کاری میتونید انجام بدید این هست که اون فایل کامل boostrap را دانلود کنید و بعدش با استفاده از تکنلوژیی Sass یا همون Scss بیایید هر کامپوننت و بخشی رو که میخواهید کامپایل کنید به css و درون پروژه استفاده کنید .

پیشنهاد من این هست که در کل اینکار رو انجام ندید چون توی پروژه زیاد حجم خاصی رو نمیگره و اگر نه خیلی این موضوع براتون مهم هست می تونید از فریم ورک هایی استفاده کنید که صرفا CSS هستن و داخلشون هیچ جاوا اسکریپتی استفاده نشده .
مثل فریم ورک محبوبی همچون : Bulma که این روزها خیلی سر و صدا کرده . چون ظاهر و المانهاش تقریبا شبیه به بوت استرپ هستش ولی فقط CSS هم و هم اینکه خیلی سبک تر از bootstrap می باشد .


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام