یلدا ادامه داره... ❤️ ۴۰ درصد تخفیف همه دورهها
استفاده از تخفیفهاسلام دوستان من برای سایتم میخام سیستم تیکت پشتیبانی پیاده سازی کنم اما ساختار دیتابیس مناسبش رو نمیدونم یک به چند ساده بذارم یا پولی مورفیک یک به چند منطق کار اینجوری قراره باشه که کاربر تیکت ارسال میکنه پرسش و پاسخش با ادمین ادامه داشته باشه تا وقتی که به نتیجه برسه و بعد تیکت بسته بشه حالا برای این موضوع شما چه ساختاری پیشنهاد میکنید این ساختار مناسبه؟
Schema::create('tickets', function (Blueprint $table) {
$table->id();
$table->foreignId('user_id')->constrained('users')->cascadeOnDelete();
$table->foreignId('parent_id')->nullable();
$table->string('subject');
$table->enum('answer' , ['no-need-to-answer' , 'needs-to-be-answer']);
$table->enum('status' , ['open' , 'close'])->default('open');
$table->longText('message');
$table->timestamps();
});
سلام
پیشنهادم اینه که از enum استفاده نکنید
پولیمورفیک رو نفهمیدم چرا میخوایید استفاده کنید. شما یه انتیتی یوزر دارید و یه انتیتی چند تیکت و هر تیکت چند پیام.
توی این مقاله هشت دلیل برای استفادهنکردن از ENUM اومده:
http://komlenic.com/244/8-reasons-why-mysqls-enum-data-type-is-evil/
آیا مایل به ارسال نوتیفیکیشن و اخبار از طرف راکت هستید ؟