جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
علیرضا دینی
3 سال پیش توسط علیرضا دینی مطرح شد
3 پاسخ

تگ کنونیکال در نسخه موبایل

دوستان وقتی وب سایت نسخه های متفاوت روی url های مجزا برای دستگاه های مختلف داره (موبایل - دسکتاپ - اسمارت TV) به نظرتون وضعیت تگ canonical برای سئو به چه صورتی باید باشه؟
منظورم اینه که تگهای کنونیکال کدوم آدرس رو به عنوان آدرس اصلی محتوا باید داشته باشه که از نظر گوگل دچار duplicate content نشیم و به seo سایت لطمه نخوره.


ثبت پرسش جدید
moha li
تخصص : توسعه دهنده لاراول و Vue
@mohaligateway 3 سال پیش آپدیت شد
0

سلام
باید ببینید شرایط لینکدهی به جه صورتی است. بعضی از وب سایت ها دامنه های متفاوتی برای موبایل و دستکاپ در نظر می گیرند و بعضی از وب سایت ها بر روی یک لینک به صورت ریسپانسیو وب سایت خود را بین موبایل و دسکتاپ اجرا می کنند. در شرایطی که دامنه ها جدا است در داخل صفحه desktop از rel="alternate" استفاده کنید تا ربات های موبایل گوگل لینک رو تشخیص بدن و داخل mobile از تگ canonical استفاده کنید. نکته ای که اینجا وجود داره ربات های گوگل برای موبایل و دسکتاپ متفاوت هستش و براساس همین ربات ها، دسته بندی را در جست و جوی خودش انجام میده در واقع user agent برای هر کدام از این دستگاه ها جدا هستش و احتمال duplicate وجود نداره.
@alirezadini


علیرضا دینی
تخصص : برنامه نویس
@alirezadini 3 سال پیش مطرح شد
0

@mohaligateway ممنون پاسختون خیلی خوب بود !


علی نقیان
تخصص : مدیر تیم virtualdevs
@virtualdevsir 2 سال پیش مطرح شد
0

باید ببینید شرایط لینکدهی چجوری است. بعضی از وب سایت ها دامنه های متفاوتی برای موبایل و دستکاپ در نظر می گیرند و بعضی از وب سایت ها بر روی یک لینک به صورت ریسپانسیو وب سایت خود را بین موبایل و دسکتاپ اجرا می کنند. در شرایطی که دامنه ها جدا است در داخل صفحه desktop از rel="alternate" استفاده کنید تا ربات های موبایل گوگل لینک رو تشخیص بدن و داخل mobile از تگ canonical استفاده کنید. نکته ای که اینجا وجود داره ربات های گوگل برای موبایل و دسکتاپ متفاوت هستش و براساس همین ربات ها، دسته بندی را در جست و جوی خودش انجام میده در واقع user agent برای هر کدام از این دستگاه ها جدا هستش و احتمال duplicate وجود نداره.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام