آرمین
3 سال پیش توسط آرمین مطرح شد
1 پاسخ

استفاده php خام در لاراول

سلام

اول از همه میخواستم بگم این سوال رو چند روز پیش مطرح کردم و الان میخوام تعداد بیشتری به این سوال پاسخ بدن.

سوالی برام پیش آمده اینکه با دیدن این دوره ها و کلا آموزش لاراول و یادگیری تمام نکاتش ما احتمالا میتونیم سایت هایی مثل فروشگاهی و خبری و اینارو با متد های آماده ای که در لاراول وجود دارد و کلاس های آماده و دستورات آرتیسان و... بسازیم. اما اگر ما بخواهیم یک ایده یا سیستمی رو پیاده سازی کنیم مثلا کیف پول که موجودی حساب کاربر در جدول ثبت میشه و هر دفعه بخواد از این موجودی مقداری کسر بشه و دوباره در جدول ذخیره بشه یا مثال دیگر مثل اسنپ فود که وقتی سفارشی ثبت میشه به پیک موتوری اطلاع داده بشه و از این دست مثال ها که کمتر در دوره های آموزشی آموزش این مسایل مرسوم هست آیا باید خودمون با دانش php پیشرفته یا شی گرایی کلاس دستی بسازیم و از مباحث شی گرایی مثل namespace و تابع های سازنده و چیز های دیگر استفاده کنیم یا میتونیم از لاراول و متدهای آماده استفاده کنیم؟

من به شخصه خودم فقط با مفاهیم شی گرایی و mvc آشنا شدم و پروژه ای انجام ندادم و آمدم سراغ لاراول.

میخواستم بدونم چند درصد ما برای ایده ای مختلف نیاز داریم تا خودمون به صورت دستی و فانکشنی بنویسیم و کلاسی بسازیم و شی ای بسازیم در لاراول طوری که شاید نشه با متدها و دستورات و کلاس های آماده لاراول اونارو پیاده سازی کرد؟

تشکر


ثبت پرسش جدید
Muhammad
تخصص : Back-End Developer
@muhammad 3 سال پیش مطرح شد
3

سلام. لاراول، سیستم مدیریت محتوا نیست. شما اگه فروشگاه بسازین، خود لاراول چیزی برای محصول یا سفارش و غیره نمی‌ذاره. شما توی لاراول روتر و مدل و غیره رو دارین و می‌تونین باهاش هر نوع اپلیکیشنی که خواستین بسازین. این برمی‌گرده به اینکه چقدر تحلیل و طراحی دیتابیس بلدین و چقدر طراحی شیءگرا و غیره می‌دونین. پی‌اچ‌پی و لاراول رو هم خوب یاد بگیرین که پیاده‌سازی خوب و مرتبی داشته باشین. عضویت توی گیت‌هاب و خوندن پروژه‌های خوب لاراولی که اونجا هست واجبه و می‌تونین کلی چیز ازشون یاد بگیرین.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام