فرشید مرادی
3 سال پیش توسط فرشید مرادی مطرح شد
9 پاسخ

نقشه راه برنامه نویس

سلام وقت بخیر ،
من یه مشکل خیلی مهمی با حرفه ام دارم ! میخواستم تجربه های شما رو بدونم...
مشکلم اینه که مثلا لاراول رو یاد میگیرم و یک پروژه میزنم باهاش بعدش دیگه بقیه پروژه ها کپی پیست میشن از کد های قبلی یعنی هیچ پیشرفتی ندارم دیگ داخل لاراول شما این مورد رو چجوری هندل میکنید؟ وقتی پروژه ای رو کامل میکنید با یک زبان یا فریم ورک و به یک تسلط نسبی میرسید قدم بعدیتون چیه واسه اون زبان برنامه نویسی؟


ثبت پرسش جدید
آرمین
@arminbeik 3 سال پیش مطرح شد
-4

من كه فكر ميكنم در برنامه نويسي فقط سمت فرانت اند هست كه هر پروژه اي تفاوت زيادي با بقيه پروژه ها داره اونم فقط به خاطر قالب كه بايد به سليقه هر مشتري طراحي بشه اما سمت سرور ميتونيم براي يك كار مشخص كد رو به صورت api بنويسيم و داشته باشيم و هروقت فرانت كار خواست اون تكه كد رو تحويل بديم بهش
اين نظر منه


سیدعلی موسوی
تخصص : سی شارپ و پی اچ پی
@juza66 3 سال پیش آپدیت شد
1

من برعکس شما

هرپروژه ی که شروع میکنم حالا بجز سناریو و قالب ، میگردم بهترین روش کدنویسی رو پیدا میکنم یا کدهای که دوستان تو انجمن بعنوان مشکل یا جواب میذارن رو کپی میکنم برای خودم و میخونمشون که ببینم دیگران چطور کد میزنن و یا روش فکری شون چطوریه.

به هرحال قسمت های هم هست که نوشتم بعنوان یک هلپرفاکشن یا کلاس اونا رو هم بعضی اوقات توی پروژه ها دستی به سروروشون میکشم و بکار میگیرم.

درهرصورت بروز کردن اطلاعات بدون مطالعه یا دیدن ویدوهای که توی یوتیوب و سایت های فارسی هست امکان پذیر نیست .


رضا پارسیان
تخصص : توسعه دهنده Php , Laravel
@Rp76 3 سال پیش مطرح شد
0

@arminbeik @eniack

اقا یه سایت خبری ساده ( وبلاگی منظورمه )

با فروشگاهی یکی هست؟
اینارو میشه کپی پیست کرد؟

مگر خود پوشه های
public va stroge ro
باهاش این کار رو کنید


آرمین
@arminbeik 3 سال پیش مطرح شد
-1

@Rp76
من دو تا پروژه يكسان رو مدنظر گرفتم
مثلاً دوتا پروژه فروشگاهي


علیرضا کفایتی
تخصص : برنامه نویس laravel, vue.js
@alirezakefayati 3 سال پیش آپدیت شد
1

سلام
سخت در اشتباه هستید ...
به عنوان مثال عرض میکنم .
من امروز بر روی پروژه یک cms کار میکنم . اگر ماه دیگر هم یک پروژه cms به من بدهند دقیقا همان را درست میکنم ...؟
قطعا خیر !
۱) سعی میکنم قالب متفاوتی و زیبا تر از قبل درست کنم . و این خودش تفاوت زیادی را ایجاد میکند .

۲) ممکن نوع مخاطبم فرق کند . در پروژه اول مخاطبم برنامه نویس ها هستن و قرار است برنامه نویس ها از سایت استفاده کنند . و در پروژه دوم مخاطب انسان ها عادی یا شاید مذهبی و ***** هستند . خب این دو سایت قطعا ساختار متفاوتی دارند .

۳) ما با هر پروژه که انجام میدهیم تجربه ای قطعا به دست می آوریم . با باگ های بزرگ و کوچک رو به رو می شویم و چگونگی حل آن را میفهمیم . و در پروژه دوم خب آن اشتباهات را مجددا نمیکنیم و ساختار پروژه ما از همان اول تفاوت دارد .

۴) اصلا ممکن است پروژه اول من یک cms باشد و پروژه دوم من یک سایت فروشگاهی ... خب قطعا متفاوت است ...!

۵) ممکن است شما در پروژه اول خود برای انجام یک کار از یک کد استفاده بکنید ولی بعدا بفهمید راه ساده تری هست ‌‌‌، خب مشخ است که در پروژه دوم از راه ساده تر استفاده می کنید .

۶) شما نیاز دارید که اطلاعاتتون رو به روز بکنید قطعا ...! مخصوصا در لاراول که هر چند ماه داره آپدیت جدید میده

و اما در مورد سوال دوم :
بنده شخصا بعد از یادگیری یک زبان برنامه نویسی و یا فریمورک آنقدر پروژه های مختلف و متفاوت انجام میدم که برای هر کاری یک راه حل داشته باشم . تا وقتی که دیگه انجام یک پروژه مثل ساخت سایت آب خوردن باشه و تکراری باشه ...!
البته که هیچ وقت تکراری نخواهد شد .

امیدوارم مفید بوده باشد .


moha li
تخصص : توسعه دهنده لاراول و Vue
@mohaligateway 3 سال پیش مطرح شد
2

سلام
روش کاری من به این صورت هست که یکبار کلا نشستم و یک پنل مدیریت یا به قولی cms شخصی خودم رو با استفاده از سیستم ماژولار نوشتم. و خیلی هم در اولش به صورت بهینه نبوده ولی اومدم از سیستم ورژن بندی استفاده کردم و هر باگی رو که وجود داشت و یا قسمت هایی که بهینه نبوده رو اصلاح کردم و روی تمام پروژه ها توسعه دادم. گوگل هم اولش سیستم بهینه نداشته کم کم بهینه شده.
@eniack


آرش تقوی
تخصص : برنامه نویس فول استک
@arash.taghavi69 3 سال پیش مطرح شد
0

من تا حالا پروژه ای رو کپی پیست نکردم. به این دلیل که میخوام توی هر پروژه (هرچند مشابه شو قبلا زده باشم) یک استراکچر جدید بچینم.کد هامو clean کنم.بهینه کنم. از کد های تکراری جلوگیری کنم. در نهایت به یک ساختار مناسب رسیدم (فعلا) که توی سرعت توسعه خیلی بهم کمک میکنه. سعی کن اگر زمان داری هر پروژه ای که میگیری از اول کد بزنی تا دیدت باز تر بشه. از best practice ها استفاده کن.


Vahid
تخصص : برنامه نویس مبتدی
@vahiid 3 سال پیش مطرح شد
1

به نظر بنده زبان های برنامه نویسی یک سری ابزار های محدودی در اختیار برنامه نویس ها قرار میدند که شیوه تفکر و خلاقیت یک برنامه نویس در استفاده از اون ابزار ها باعث به وجود آمدن یک مسیر نامحدود میشه!
به فرض مثال شما نرم افزار فتوشاپ رو در نظر بگیرید خود نرم افزار یک سری ابزار های محدودی رو در خودش گنجانده, اون چیزی که نرم افزار فتوشاپ رو نامحدود کرده بر میگرده به خلاقیت و شیوه استفاده طراح .
ما یا حداقل خود بنده مثلا یک بار بر حسب خلاقیت خودم سیستم ثبت نام و لاگین رو برنامه نویسی میکنم و تا جایی که شیوه و خلاقیت جدیدی به ذهنم نرسه از همون کد در همه پروژه هام استفاده می کنم. از طرفی هم مدام در حال گشت و گذار در سایت ها و وبلاگ های چه خارجی چه داخلی در حال مطالعه کد های سایر برنامه نویس ها هستم کاری که همه ما میکنیم. در این بین احتمال این که خلاقیت جدیدی به ذهنم برسه درصدش زیاده در اون زمانه که با خلاقیت جدید و روشی جدید اون سیستم ثبت نام و لاگین قبلی خودمو از اول مینویسم یا همون کد رو توسعه میدم.

مرحله اول کد نویسی یادگیری زبان هست در اون زمان ما هی مطالب جدید با انگیزه های زیاد یاد میگیریم با ساختار یک زبان یا یک فریم ورک آشنا میشیم ولی رفته رفته که جلو میریم ما ابزار ها و نحوه به کار گیری اون ها رو کامل درک می کنیم . بعد وارد مرحله دوم میشیم اینجاست که اون خلاقیته میاد سراغت که چطور از دانشت استفاده کنی اگه خلاقیت به خرج ندیم میرسیم به بن بست!

حالا شما هی کپی پیست می کنید کار اشتباهی نمی کنید فقط اون خلاقیتش فعلا به ذهنتون نرسیده تا از دانشت به نحوه احسنت استفاده کنی.


IrajJavidan
@IrajJavidan1 3 سال پیش آپدیت شد
0

میتونین یک پروژه رو با معماری های مختلف درست کنین،
مثلا یکبار با معماری هگزاگونال و یکبار با معماری کلین.
یکبار micro service بنویسین و یکبار monolith
تا در نهایت به بهترین ساختار برای هر پروژه ای برسین


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام