عباس عامریان
3 سال پیش توسط عباس عامریان مطرح شد
6 پاسخ

پیاده سازی صرافی دیجیتال بر پایه Binance API

با سلام وقت بخیر
بنده در میخوام یک صرافی دیجیتال طراحی کنیم توی مدل طراحی به یک سری ابهامات خوردم
طی تحقیقاتی که کردم به این رسیدم که میشه بات های حرفه ای برای معاملات اتوماتیک روی بایننس با API پیاده کرد
سوال اول اینه که آیا این کار رایج هست که یک صرافی به این صورت پیاده بشه؟
خوب اگر جواب سوال بالا اوکیه فرضیه بعدی این که اگر به این صورت یک صرافی کار کنه که ما حساب بایننس رو شارژ کنیم و با موجودی روی اون معاملات رو انجام بدیم و برای هر فرد توی سیستم صرافی خودمون حساب کتاب معاملات و کیف پول جدا داشته باشه که خوب مجازی حساب میشه
با این فرضیه سوال دوم اینه که اگر یک کاربر از یک صرافی دیگه بخواد به صرافی ما ارز دیجیتال جابجا کنه ما چطور متوجه میشیم با توجه با این که کیف پول هر فرد مجازیه چه آدرسی باید به کاربر نشون بدیدم که به طرف مقابل بده تا به حسابش توی صرافی ما ارز واریز بشه؟
البته در صورتی که فرضیات بالا درست باشه سوالات دیگه ای باید مطرح بشه
ممنون میشم از عزیزانی که توی این زمینه تجربه دارن کمک کنن


ثبت پرسش جدید
حسن حکمتی
تخصص : برنامه نویس وب و بلاکچین
@hekmati 3 سال پیش مطرح شد
1

سلام
بله میتونید برای صرافی از یک سری وب سرویس هم استفاده کنید اما ابتدا باید تکلیف دو استراتژی رو مشخص کنید.
استفاده از وب سرویس سبب میشه شما همیشه تهدید سیاست گذاری صرافی مد نظر روی مارکت خودتون رو داشته باشید و البته محدودیت های فراوانی هم خواهید داشت.
روش دوم اینه که سیستم رو مستقل پیاده سازی کنید که اینجا هم بزرگترین نگرانی شما نگهداری از کلید های خصوصی خواهد بود.
برای موضوع انتقال به ولت هم متدهای لازم وجود داره اما ساده ترین روش که صرافی های داخلی هم از اون استفاده میکنن اینه که از کاربر txId دریافت میشه و با بررسی txid انتقال رو چک میکنن.


عباس عامریان
تخصص : توسعه دهنده وب
@abbas.ameriyan 3 سال پیش مطرح شد
0

@hekmati
ممنون از شما
با توجه به پاسخ شما پس ما میتونیم از Binance استفاده کنیم و خوب فی و سیاست های بایننس در بالا ترین سطح رضایت قرارداره
ولی برای انتقال به عنوان مثال نوبیتکس داره به کاربر یک آدس والت معتبر نشون میده که البته طبق تحقیقاتی که من روی نوبیکس کردم برای امنیت اون ها دارن از ذخیره سازی سرد استفاده میکنن و همه Private key ها رو Offline نگهداری میکنن
ولی خوب ما اگر نخوایم این ریسک رو قبول کنیم گه والت ها رو روی Node خودمون نگه داریم پس کاربر ها باید آدرس کلی والت (مثلا آدرس legacy بیتکوین) صرافی رو ببینین و طبق گفته شما به ما Transaction idبدن که ما پیگیری کنیم که چه میزان به حساب ما واریز شده و ما اون مقدار رو در کیف پول داخلی خودمون برای فرد شارژ کنیم
اگر فرضیه بالا درست باشه!

به نظر شما از نظر UX این کار کاربر پسند هست که به کاربر بگیم رسید تراکنش رو به ما نشون بده؟
و آیا این آدرس هایی که صرافی های داخلی میدن آدرس کلی والت صرافی هست یا برای هر کاربر والت ساختن و private ها رو خودشون نگه میدارن؟


حسن حکمتی
تخصص : برنامه نویس وب و بلاکچین
@hekmati 3 سال پیش مطرح شد
0

خواهش میکنم
ببینید استفاده از وب سرویس محدودیت های خودش رو داره اما سرعت راه اندازی شما بالاتره و البته توسعه پذیری سیستم شما نسبت به معرفی امکانات جدید متاثر از صرافی میشه.
در مورد ولت ها قاعده کلی اینه که شما باید آدرس های یونیک به کاربران خودتون اختصاص بدید که روی بلاکچین مد نظر تعریف شده باشند، البته برخی صرافی های داخلی راه های ساده تر اما غیر اصولی رو نیز در این مورد پیاده کردن که اصلا توصیه نمی کنم!
در مورد UX هم اگر آدرس ها یونیک باشند نیاز به تفکیک تراکنش ها از طریق TxId نیست. ولی در سرعت رسیدگی پشتیبان به عملیات مالی کمک زیادی میکنه.بعضی صرافی ها اصولی کار کردن و ولت روی بلاکچین یونیک و معتبر ارایه میدن اما بعضی هم میان بر زدن و فرایند رو با کمک پشتیبانی نیروی انسانی و پیاده سازی ضعیف بلاکچین انجام دادن.

در کل اینکه شما بخواهید از وب سرویس صرافی استفاده کنید یا مستقل کار کنید دقیقا مرتبط هست با میزان امکانات و انواع معاملاتی که می خواهید توی صرافی پیاده کنید.


عباس عامریان
تخصص : توسعه دهنده وب
@abbas.ameriyan 3 سال پیش مطرح شد
0

@hekmati
ممنون از شما
پس با توجه گفته شما ما نیاز به یک ادرس یونیک برای کاربران روی بلاک چین داریم مثلا بلاکچین اتریوم خوب این به معنی داشتن والت برای هر کاربر نیست؟
و این مستلزم این نیست که ما روی یک Node اطلاعات والت ها رو نگهداری کنیم؟


حسن حکمتی
تخصص : برنامه نویس وب و بلاکچین
@hekmati 3 سال پیش مطرح شد
0

بله درسته
هر کاربر یک ولت یونیک
به هر حال اطلاعات ولت ها روی نود وجود داره، اگر اینطور نباشه که اساسا بخش مهمی که برای تشکیل زنجیره های بلوکی لازمه وجود نخواهد داشت.


عباس عامریان
تخصص : توسعه دهنده وب
@abbas.ameriyan 3 سال پیش آپدیت شد
0

@hekmati
ممنونم
به نظر شما راه ساده تری هست که ما بدون ساخت والت برای کاربر ها و قبول ریسک امنیتی بتونیم والت کاربر ها را برای هر ارز دیجیتال نگه داریم و از تراکنش ها به صورت اتوماتیک مطلع بشیم؟


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام