جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
alireza
3 سال پیش توسط alireza مطرح شد
1 پاسخ

اپدیت نشدن فایل های درون فولدر public

سلام من روی پروژه ای کار میکنم و الان نیاز به تغییر رنگ و چند تا چیز دیگ دارم کدی من میخوام تغییر بدم داخل فایل sass هست و وقتی که تغییر میدم تغییر اعمال نمیشه حتی کل کدهای اون فایل هم پاک کنم انگار که فایده نداره


ثبت پرسش جدید
محمدحسن یگانه
تخصص : Full-Stack Web Developer Freel...
@mhyeganeh 3 سال پیش آپدیت شد
1

سلام

فایل Sass و Scss و Less به هیچ وجه توسط مرورگر خونده نمیشن و اصلا به رسمیت نمیشناستشون. بلکه مرور تنها فایل css رو میشناسه.
اما با توجه به قابلیت های زیادی که این فرمت های جدید به ما میدن، معمولا ترجیح بر استفاده از این فرمت ها هست. حالا بعد از اینکه استایل هاتون رو در قالب یکی از این فرمت ها نوشتید، باید توسط یک مترجمی این ها رو تبدیل کنید به همون CSS معمولی. (اصطلاحا باید کامپایل بشن)

به همین خاطر به این فرمت ها و زبان ها preprocessor می‌گویند.

در لاراول بخش زیادی از این کار ها بصورت اتومات و توسط Laravel Mix انجام میشه. پس جمع بندی اینکه شما بعد از اعمال تغییراتتون در فایل‌های sass باید یکبار مثلا دستور npm run production رو اجرا کنید تا استایل‌های جدید با فرمت css معمولی مطابق با تغییرات جدید ساخته بشن و داخل پوشه public قرار بگیرند. اون وقت تغییرات رو می‌تونید احساس کنید.

اگر با این فضا هنوز آشنا نیستید هم به نظرم حتما زمان بگذارید و در خصوص Laravel Mix و کلا زبان های Preproccssor و ... تحقیق کنید. قابلیت های خیلی مفیدی دارند که باعث راحت تر شدن و حرفه ای تر شدن کار تا حد خیلی زیادی میشن. برای دیدن تنظیمات ‌Laravel Mix هم به فایل webpack.mix.js در مسیر روت اصلی پروژه مراجعه کنید تا ببینید به چه صورت کار می‌کنه.

موفق باشید.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام