جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
جواد پاکدل
3 سال پیش توسط جواد پاکدل مطرح شد
1 پاسخ

چالش‌ها و پیچیدگی‌های seo

سلام دوستان چالش‌ها و پیچیدگی‌های سئو شامل چه مباحثی میشه؟(جواب این سؤال خیلی برام مهمه که دقیق باشه)
یادگیری سئو از صفر تا سطح حرفه‌ای چه مدت زمان میبره؟
آیا تحریمی در رابطه با سئو برای ایرانیان وجود داره؟
چه مدت زمان میبره تا یک وبسایت رو با سئو بیاریم جزء ۳مورد اول گوگل؟


ثبت پرسش جدید
مبینا ستاری
تخصص : توسعه دهنده بک اند
@mobinasattari7 3 سال پیش آپدیت شد
2

درود.
سئو همچنان که یکی از پر درآمد ترین حرفه هاست، پر از چالش هم هست. اولین چالش هم تحریم هاست. بعضی از سرویس های گوگل و خود الکسا، در این تحریمه و فقط از طریق یه آی پی دیگه میتونید باهاشون کار کنید. یک سئو کار خوب، باید حوزه ای که میخواد براش کار کنه رو بشناسه. مثلا اگر کارفرماش، یه پروژه در زمینه کفش داره، باید کلمات کلیدیش رو بدونه، رقبا و کسانی که در صفحه اول گوگل هستن رو هم یه آشنایی کلی داشته باشه.
قطعا میدونید که هوش مصنوعی گوگل، همه ی سایت شما رو چک میکنه. اگه از جایی کپی شده باشه یا به نظر اسپم بیاد، اصلا به سایت شما اجازه نمیده سئو رو به زبون بیاره. به همین دلیل گوگل تعدادی الگوریتم تعریف کرده، مثل پاندا، مرغ مگس خوار و .... که دونستن اونا، و دقیقا دونستن این که چطوری باید گوگل رو قانع کنید که سایتتون رو اول نشون بده، خیلی خیلی مهم و اساسیه.
همونطور که گفتم گوگل سعی داره که تا حد امکان سایت هایی که اسپم هستن رو نشون نده. این متن میتونه کمی بیشتر بگه:

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند.👇👇👇👇👇

اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.

اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.(گوگل بیشتر از این طریق اسپم یا محتوای نامناسب رو تشخیص میده)

معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود.

این یه نکته خیلی مهم بود. مهم ترین چیز از نظر من اینه که گوگل سایت شما رو بد ندونه. اینطوری میتونید راحت تر کار کنید.
نکته بعد. یه سئوکار، باید با اصول طراحی سایت آشنا باشه. یکی از چیزهایی که در سئو تاثیر شایانی داره، استفاده از متاتگ ها در بدنه هِد در html عه. بعضی متا تگ های کلیدی، شما رو خیلی جلو میندازه.
نکته چهارم. نباید خیلی لینک سازی داشته باشید. اگه لینک سازی بیش از حد داشته باشید، گوگل متوجه میشه که یکی از الگوریتم ها رو نقض کردید.
نکته پنجم. باید به چگالی کلمات دقت داشته باشید. یعنی مثلا اگه یه متن 1000 کلمه ای دارید، اون کلمه کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشه. هر چی هم کلمه کلیدی تون اول متن باشه اون قدر بهتره.
این نکات فقط یسری چیز کلی بود. برای اینکه کامل دستتون بیاد، باید تحقیق کنید و بخونید و سوال کنید و اطلاعاتتتون رو زیاد کنید.
به نظر من برای یادگیری حداقل 0 تا یه سئو کار حرفه ای،(ما هیچ صدی نداریم، این مسیر تا بی نهایته)، مدت زمان رو بگذارید 18 ماه. ممکنه کم هم باشه این حداقله. در این مدت هر روز باید دامنه اطلاعاتتون رو بیشتر کنید و بیشتر بدونید تا اون قدر ماهر تر بشید.
در مورد اینکه چقدر طول میکشه تا جزو 3 نتیجه برتر بشید، نمیشه تضمینی داد یاد پیش بینی کرد. سایت با سایت فرق داره.
تسلیم نشدن تو این مسیر، از هر چیز دیگه ای مهم تره.
سوالی داشتید صدام بزنید.
موفق باشید


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام