حسین شیری نژاد
2 سال پیش توسط حسین شیری نژاد مطرح شد
5 پاسخ

استفاده از گوگل درایو در لاراول

درود
من میخوام از طریق لاراول و گوگل درایو امکانی رو برای کاربران سایت فراهم کنم که هر کاربری ابتدا از طریق سایتم بتونه تو گوگل درایو لاگین کنه بعد بتونه از طریق لاراول تو گوگل درایو فایل اپلود کنه فایل ها و پوشه های گوگل درایو تو برنامش لیست کنه و از این جور کارها
دوستانی که دانش یا تجربه استفاده از گوگل درایو تو لاراول رو دارن ممنون میشم که با من دانش یا تجربیات خودشون به اشتراک بزارن
و از منابعی هم که استفاده کردن لینکشو اینجا بزارن


ثبت پرسش جدید
رایموند
تخصص : مختصص وردپرس - برنامه نویس لار...
@Raymond 2 سال پیش مطرح شد
سیدعلی موسوی
تخصص : سی شارپ و پی اچ پی
@juza66 2 سال پیش آپدیت شد
1

هر کاربری ابتدا از طریق سایتم بتونه تو گوگل درایو لاگین کنه بعد بتونه از طریق لاراول تو گوگل درایو فایل اپلود کنه

برعکسش رو میدونم میشه ولی اینکه اکانت بسازه یا لاگین کنه توی گوگل رو فکر نکنم بشه، شاید بشه یک اکانت پابلیک بسازی و فایل ها و اطلاعات رو توی اون با drive api آپلود و یا ایجاد کنی.


سیدعلی موسوی
تخصص : سی شارپ و پی اچ پی
@juza66 2 سال پیش آپدیت شد
2

درایو گوگل
توضیح تصویر رو وارد کنید
سرویس ذخیره‌سازی فایل‌های ابری Google که فضای ذخیره‌سازی شخصی به نام My Drive و گزینه دسترسی به پوشه‌های مشترک مشترک به نام درایوهای مشترک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
Google Drive API
REST API که به شما امکان می دهد از فضای ذخیره سازی Google Drive از داخل برنامه خود استفاده کنید.
برنامه گوگل درایو
برنامه ای که از Google Drive به عنوان راه حل ذخیره سازی خود استفاده می کند.
رابط کاربری گوگل درایو
رابط کاربری گوگل که فایل های ذخیره شده در گوگل درایو را مدیریت می کند. اگر برنامه شما یک برنامه از نوع ویرایشگر است، مانند صفحه گسترده یا برنامه پردازشگر کلمه، می توانید برای ایجاد و باز کردن فایل ها در برنامه خود، با رابط کاربری Drive ادغام کنید.
درایو من
یک مکان ذخیره سازی Google Drive که یک کاربر خاص مالک آن است. فایل‌های ذخیره شده در My Drive را می‌توان با سایر کاربران به اشتراک گذاشت، اما مالکیت محتوا برای یک کاربر خاص باقی می‌ماند.
OAuth 2.0
پروتکل مجوزی که Google Drive API برای احراز هویت کاربران برنامه شما نیاز دارد. اگر برنامه شما از Sign In With Google استفاده می کند، جریان OAuth 2.0 و نشانه های دسترسی برنامه را کنترل می کند.
درایو مشترک
یک مکان ذخیره‌سازی Google Drive که دارای فایل‌هایی است که چند کاربر برای همکاری به اشتراک می‌گذارند. هر کاربری که به درایو مشترک دسترسی داشته باشد به همه فایل‌های موجود در آن دسترسی دارد. کاربران همچنین می توانند به فایل های فردی در داخل درایو مشترک دسترسی داشته باشند.

با Google Drive API چه کاری می توانید انجام دهید؟
می توانید از Google Drive API برای موارد زیر استفاده کنید:

فایل‌ها را از Google Drive دانلود کنید و فایل‌ها را در Google Drive آپلود کنید.

فایل ها و پوشه های ذخیره شده در Google Drive را جستجو کنید. عبارت های جستجوی پیچیده ای ایجاد کنید که هر یک از فیلدهای فراداده فایل را در منبع Files برمی گرداند.
به کاربران اجازه دهید فایل ها، پوشه ها و درایوها را برای همکاری در محتوا به اشتراک بگذارند.
با Google Picker API ترکیب کنید تا همه فایل‌ها را در Google Drive جستجو کنید، سپس نام فایل، URL، آخرین تاریخ اصلاح و کاربر را برگردانید.
میانبرهای شخص ثالث ایجاد کنید که پیوندهای خارجی به داده‌های ذخیره شده خارج از Drive، در یک فروشگاه داده یا سیستم ذخیره‌سازی ابری متفاوت هستند.
یک پوشه اختصاصی Drive برای ذخیره داده های برنامه خود ایجاد کنید تا برنامه نتواند به تمام محتوای کاربر ذخیره شده در Google Drive دسترسی داشته باشد. به ذخیره داده های خاص برنامه مراجعه کنید.
با Google Drive UI، که رابط وب استاندارد Google است که می‌توانید برای تعامل با فایل‌های Drive از آن استفاده کنید، یکپارچه شوید. برای یادگیری همه کارهایی که می توانید با یک برنامه Drive که با رابط کاربری Google Drive ادغام می کنید انجام دهید، به نمای کلی ادغام رابط کاربری Drive مراجعه کنید.


حسین شیری نژاد
تخصص : programmer
@hosseinshirinegad98 2 سال پیش مطرح شد
1

@juza66 تشکر این کار شدنی هست
ابتدا یه ریدایرکت میکنی به سایت گوگل و مشخصاتو وارد میکنی و میای به سایت خودتت و اکسس توکن رو دریافت میکنی و ازش تو api های درایو استفاده میکنی


سیدعلی موسوی
تخصص : سی شارپ و پی اچ پی
@juza66 2 سال پیش مطرح شد
0

@hosseinshirinegad98
جالبه! اگر اطلاعات بیشتر دارین ممنون میشم به اشتراک بذارین 😍


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام