محسن گذشتی
2 سال پیش توسط محسن گذشتی مطرح شد
2 پاسخ

توسعه سایت reactjs با استفاده از لاراول به عنوان بک اند و ssr

سلام به تمامی برنامه نویسان عزیز
بنده قصد دارم یک سایتی رو توسعه بدم که سمت فرانت از reactjs و react-router استفاده کنم و بک اند رو با laravel توسعه بدم.
قصد دارم سایت به صورت ssr پیاده سازی بشه.
یک راه حل فکر میکنم این باشه ، که ما از فریم ورک next js استفاده کنیم و در سمت بک اند next که با express.js پیاده شده ، بیایم داخل توابع api بزنیم به لاراول و دیتا رو بگیریم و دیتا رو سمت فرانت ارسال کنیم. به نظرم امکان پذیره ولی زیاد جالب نیست . (البته ممکنه نظرم درست نباشه ولی پیاده سازیش طولانی تره)
اگر کسی روش یا منبعی رو میشناسه تا کمک کنه به راه اندازی پروژه ممنون میشم.
@hesammousavi


ثبت پرسش جدید
فاطمه کاظمی زاده
تخصص : Senior front-end در هولدینگ دک...
@kazemi 2 سال پیش مطرح شد
0

سلام.
یه جورایی سمت بکندش میشه پراکسی زدن. تجربه ای که توی چنین پروژه ای داشتم اینه که اگه تو پروژه بخش سنگینی داشته باشید، زمان دریافت داده دوبرابر میشه. حتی پیش اومده که در پروژه 6 ثانیه دریافت یک وب سرویس طول کشیده. در نهایت اون مجموعه به این فکر افتاد که هسته بکند رو دوباره بنویسن

شاید این راه حل موقتی موثر باشه براتون


محسن گذشتی
تخصص : برنامه نویس و طراح سایت با لار...
@mohsengozashti 2 سال پیش مطرح شد
1

سلام
من تحقیق کردم و بعد از مشاهده دوره پیشرفته next js متوجه شدم اصلا نیازی به پراکسی زدن نیست و درست مثل react میتونیم api رو استفاده کنیم و خب طبیعتا مهم نیست که api با چه دیتابیس و چه زبانی کار میکنه.
تنها کار و مزیتی که next js به ما میده بحث ssr rendering و seo هست که خود next سمت سرور رندرینگ رو کامل انجام میده و نتیجه رو به مرورگر برمیگردونه
@kazemi


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام