جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
فاطمه ف
2 سال پیش توسط فاطمه ف مطرح شد
2 پاسخ

ایجاد دیتابایس

سلام و وقت بخیر
من میخوام دیتابایسی برای یک دسته از اطلاعات بیولوژیکی در مورد گروه بخصوصی ازجانوران درست کنم. در این دیتابایس علاوه بر اینکه برای هر جانورري(موجود زنده) به صورت جدول اطلاعات ارائه میشود(این اطلاعات شامل بیان 3تا نهایتا 5 ویژگی است) به یک شکل(نمودار) هم استناد میشود(به عبارتی هم داده هست و هم نمودار) البته لازم به ذکر است که برای همه جانوران وجود نمودار قطعی نیست.
کلیه این اطلاعات از طریق سرچ و جمع اوری مقالات به چاپ رسیده در سراسر دنیا تا به اکنون( سرچ و دست یابی به اطلاعات بر حسب جستجو تحت چند کلمه کلیدی در برخی موتورهای جستجو از جمله Google scholar; pubmed; ..... است)میباشد.
مشابه این نمونه کار در دنیا کم است نهایتا دو یا سه مورد.
برای این که بهتر کار را توصیف کنم، از نمونه ای که در حال حاضر در دنیا وجود دارد برایتان شرح میدهم: دیتابایسی با 4000 جانور(اطلاعات هر جانور شامل چند مورد عددی و گاهی یک نمودار یا شکل) بر اساس Mysql
پیشنهادهایی که به من شده برای ایجاد این دیتابایس Php, html, css some time JavaScript abs MySQL است
سوالاتم:
ایا انتخاب mysql مناسب است؟
ایا با انتخاب mysql هزینه ای هم باید پرداخت کنم؟
پیشنهاد دوستان چیست؟؟؟؟؟
سپاس فراوان


ثبت پرسش جدید
محمدحسن یگانه
تخصص : Full-Stack Web Developer Freel...
@mhyeganeh 2 سال پیش مطرح شد
0

با توجه به مشخصاتی که اشاره کردید بله MySQL بعنوان یک دیتایبس رابطه ای، انتخاب خیلی خوبی می‌تونه باشه.
برای استفاده ازش خیر نیاز به پرداخت هزینه نیست.
و اینکه دیتابیس همون طوری که از اسمش پیداست پایگاه اطلاعاتی شما هست. یعنی چیزی که داخلش قرار میگیره Data هست و برای رسم نمودار و ... نمیشه از دیتبایس انتظار ذخیره و ترسیمش رو داشت. بلکه شما باید اطلاعات مربوط به هر یک از جانواران رو با یک ساختار مشخصی در قالب جدول و data ذخیره کنید و بعد از این data های جمع آوری شده و قرار گرفته داخل دیتابیس برای رسم نمودارتون استفاده کنید.

نکته آخر هم اینکه معمولا دیتایبس ها بخشی از پازل هستند و خودشون به تنهایی و مستقل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. یعنی نیازمند یک لایه نرم افزاری دیگر هستیم که بیاد فاصله بین انسان و دیتابیس رو پر کنه. به این شکل که درخواست های کاربر انسانی رو تبدیل به کوئری های متناظر کنه و بره اطلاعات رو از دیتابیس بگیره و پردازش کنه و نمایش بده. حالا چه در قالب جدول چه نمودار و گرافیک و ...


فاطمه ف
تخصص : پژوهشگر
@Fatemeh F. 2 سال پیش مطرح شد
0

جناب محمدحسن یگانه
ممنونم از تمام توضیحاتون و اینکه به تمام نکاتی که برایم اهمیت داشت توجه نمودید.
فقط یک سوال دیگم با توجه به پاسختون برام بوجود امد:
من برای هر جانور، ضمن ارائه اطلاعات میخوام لینک(ادرس مقاله اصلی) که اطلاعات را از اون جمع کردم هم، قرار بدم تا هر فردی که داره از دیتابایس استفاده میکنه با یک کلیک بتوند به مقاله اصلی دسترسی داشته باشه، ایا با توجه به این نکته همچنان انتخاب mysql درست و مناسب است؟
سپاس


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام