Mohammad
2 سال پیش توسط Mohammad مطرح شد
1 پاسخ

ادامه با blade یا رفتن به livewire یا API و فریم ورک فرانت

دوستان مدتی پیش پروژه ای شروع شده با لاراول و اروم اروم پروژه پیش رفته و نهایتن مدتیه کامل شده و لانچ شده و الان در حالت استیب هست.
این پروژه اولین تجربه کار من بوده و اروم اروم با مباحث و تکنولوژی ها اشنا شدم و سعیکردم تکنولوژی هایی که استفاده میکنم بروز باشه ولی نمیشه وسط پروژه تکنولوژی عوض کرد و درد سرساز میشه.
این پروژه با کنترلر ها و blade هست و سعی شده اکشن ها را با ajax پیاده سازی کنیم که مدام صفحه برای کاربر رفرش نشود و سریع تر شود و سه سطح دسترسی داریم که که حدودا هر کدوم از سطح های 70 /80 تا روت دارند با 20/30تا کنترلر و یجورایی پروژه ی بزرگی شده و نگرانم که اگر از الان بفکر بهینه کردنش نیوفتم بعدا برای یه فیچر اضافه کردن یا جلوگیری از بار اضافی بروی سیستم مجبور ماست مالی کردن و وصله کاری بشم.

از اواسط پروژه با livewire اشنا هستم و تا حدی هم کار کردم باش و الان سوالی که فکرمو مشغول کرده اینه که با همین روش controller و blade و ajax ادامه بدم و همین طور کد های قبلی رو بهینه کنم ؟
یا اینکه جمع کنم برم سمت livewire و component ها و در کنارش alpine js رو بیارم کنارشون و سیستم رو توی یه ورژن جدید با این تکنولوژی ها ارائه بدم؟
یا این که خودم و تیمم رو درگیر ویو و فرانت اند نکنم و سیستم رو ببریم سمت این که فرانت و بک از هم جدا باشه و پیشنهاد یه برنامه نویس فرانت اند رو بدم به کارفرما و کل بک اند رو ببریم روی API ؟

هر کدوم از این راهکار ها که توی ذهنم هست خوبی ها و بدی هایی دارند و برای ارزیابی این راهکار ها یا راهکار هایی که میدونید کمک کننده هست ازتون مشاوره میخوام

با تشکر از زمانی که صرف خواندن این سوال کردین


ثبت پرسش جدید
میلاد خسروی
تخصص : برنامه نویس بامزه
@milwad 2 سال پیش مطرح شد
0

سلام خسته نباشید
من متوجه ام که چقدر استرس داره اینکار
اما باید این چیزا در نظر بگیرید
خب اولین چیز اینه دلیل اینکه میبرید روی یک تکنولوژی دیگه چی هست؟
پروژه به مشکل خورده که میخواید از چیز دیگه استفاده کنید؟
اگه بزرگه از معماری بزرگ استفاده کنید
https://laravellearn.ir/product/laravel-modular-intro#user-comments
https://toplearn.com/courses/5817/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1-ddd-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%84


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام