جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
Ramin Mor
2 سال پیش توسط Ramin Mor مطرح شد
1 پاسخ

بهترین روش برای ذخیره زمان

سلام دوستان وقت بخیر.
من یه سوال کلی داشتم میخواستم بدونم نظر شما در این مورد چیه
برای ذخیره زمان چند مدل امکان رو داریم. مثلا به فرمت معمولی میلادی یا به فرمت معمولی شمسی یا مثلا به فرمت timestamp، حالا میخواستم شما کدومو پیشنهاد میدید که بعدا قابلیت های بیشتری به ما بده و مثلا در محاسبه اختلاف روزها یا شمارش روزهای خاص یا تبدیل به یکدیگر اذیت نشیم و راحت قابل انجام باشه؟(البته میدونم همه اینا رو میشه با هر فرمتی اجرا کرد ولی در کل نمیخوام کار اضافی انجام بشه )


ثبت پرسش جدید
محمدحسن یگانه
تخصص : Full-Stack Web Developer Freel...
@mhyeganeh 2 سال پیش مطرح شد
1

بصورت کلی و خلاصه سعی کنید تا جای امکان تاریخ ها حتما به شکل میلادی و با فرمت date یا datetime (در صورتی که علاوه بر تاریخ به زمان هم نیاز دارید) ذخیره کنید.
حالا اگر مورد مصرفتون تاریخ به شکل شمسی هست یک زحمت کوچولوداره برای تبدیل تاریخ موقع ذخیره سازی و همچنین نمایش. ولی بجاش از نظر بهره وری و جلوگیری از مشکلات آینده خیلی بهتره و می‌ارزه.
مخصوصا وقتی خواسته باشید انواع پردازش روی این تاریخ هاتون انجام بدید. مثلا با هم جمع کنید یا چک کنید که فاصله شون چند روزه یا کدام روز هفته ست و ... اکثر کتابخانه ها با تاریخ میلادی کار می‌کنند و همچنین یکسری موارد هم بصورت built-in در خود RDBMS تون (مثلا mysql) تعبیه شده که برای کار با تاریخ هاست و احتمال داره از تاریخ شمسی پشتیبانی نکنند و دچار مشکل بشید.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام