mehdi
2 سال پیش توسط mehdi مطرح شد
4 پاسخ

بهترین زبان برای سمت سرور برای برنامه های اندرویدی

سلام وقت بخیر
ابتدا بابت تایتل پوزش میطلبم چون هیچ زبان بهتری وجود نداره ولی این تایتل رو نوشتم تا افراد بیشتری در این بحث شرکت کنند

من مدتی هست که جنگو و ماشین لرنینگ رو جلو بردم و میخواستم یک برنامه ریزی برای اینده خودم داشته باشم.
که این مدل هایی که ما ترین میدیم در ماشین لرنینگ و کارهایی که با داده میکنیم بالاخره در مرحله اخر ( یک تیم دیگه یا همون فرد یا ...) نیاز هست که به یک سیستمی تبدیل کنه که کار کنه. قطعا توی تیم های بزرگ افراد دیگه ای هستن. اما بر فرض یکی بخواد خودش بکنه معمولا توی خارج همون جنگو رو برای راحتی و نزدیکی با پایتون پیشنهاد میدن که یک سیستم ساده ای هم اگر بشه نوشت تا بتوان یک سری چیز رو هارو نشون داد (‌مثلا امار ها یا مدل هایی که ترین میکنیم و ... )

۱ - خب سوال اصلی من این هست که کسانی که خیلی تو این موارد درگیر هستند بیشتر پروژه های ماشین لرنینگ برای سمت موبایل خروجی گرفته میشوند یا سمت وب؟ یعنی بعد از کارهای دیتاساینس و ماشین لرنینگ یا کلی بخوام بگم هوش مصنوعی ، اینارو توی پروژه های موبایلی بیشتر استفاده میکنند با وبسایتی؟ قطعا گوگل رو مثال نمیتونیم بزنیم یا مثال اینا چون اینا غول هستند و قطعا برا هر سیستمی خروجی میدهند. منظور من بیشتر استارتاپ ها و شرکت های معمولی و یا رو به رشد دنیا هستند. مثلا جواب اینکه ایا مسنجر ها بیشتر در وب توسعه میابند یا موبایل ؟ جوابش موبایل هست. شبیه این سوال رو میپرسم . پروژه های هوش مصنوعی یا ماشین لرنینیگ بیشتر برای موبایل توسعه میباند یا وب ؟

۲ - سوال دوم هم این هست که اگر فرض کنیم برای موبایل باشد(‌که اندروید معمولا بیشترین استفاده رو داره) سمت بک اند برنامه های اندروریدی با چه زبان هایی و فریم ورک هایی معمولا توسعه می یابند؟

برای مثال منی که ماشین لرنینگ رو بلدم و جنگو هم تا حدودی بلدم. اگر در اینده سراغ اندروید دولوپینگ بیایم میتوانم سمت فرانت رو با کاتلین یا جاوا و سمت بک اند و سیستم اصلی و دیتابیس رو با جنگو و همچنین مدل هایی که ترین کردم رو ارايه بدم؟؟؟

لطفا در این مورد سند یا منابعی هم اگه میشناسید یا پرسشنامه ها یا اماری اگه دارید برای من هم بفرستید. البته نظر خودتون هم بگید. ببنید حالا شاید بگید من کی هستم که بخوام همه اینارو یاد بگیرم. درسته. ولی خب ما فرض میکنیم. شاید اصلا یه تیم تشکیل شد یکی اندروید رو به دست گرف. کلا این اکوسیستم رو میخوام بدونم. ممنون


ثبت پرسش جدید
علی قنواتی
تخصص : توسعه دهنده وب , لاراول
@aligh 2 سال پیش مطرح شد
1

سلام دوست عزیز هیچ فرقی نمیکنه بک اند با چه زبانی باشه مهم اینه که API بنویسید و در اختیار فرانت که یا سایتون یا اپ موبایلتون یا حتی جفتش باشه قرار بدید


developer
تخصص : برنامه نویس
@developer 2 سال پیش مطرح شد
0

سلام
انتخاب بین موبایل و سایت ربطی به هوش مصنوعی و ... نداره، به ایده شما ربط داره، ایده و استارتاپ شما اگر مخاطبینش با سایت راحتتر باشن خب سایت و الا موبایل.
برای موبایل هم با فلاتر کار کنید.
برای سایت هم همون جنگو یا لاراول.


علی قنواتی
تخصص : توسعه دهنده وب , لاراول
@aligh 2 سال پیش مطرح شد
1

سلام دوست عزیز هیچ فرقی نمیکنه بک اند با چه زبانی باشه مهم اینه که API بنویسید و در اختیار فرانت که یا سایتون یا اپ موبایلتون یا حتی جفتش باشه قرار بدید


b.nik
تخصص : جوجه برنامه نويس c و وردپرس
@b.nik 2 سال پیش مطرح شد
حسین
@abediam 6 ماه پیش آپدیت شد
-1

به نوع برنامه‌ی شما و تعداد و نوع درخواست‌هایی که سمت سرور میاد بستگی داره. مثلا اگه تعداد درخواست سمت سرور و میزان پردازش زیاده سمت جاوااسکریپت نرید.
بعلاوه به نیازهای شما در سمت سرور هم بستگی داره. بعضی کارها رو با بعضی زبان‌‌ها راحت‌تر میشه انجام داد.
به ابزارهای اون زبان هم بستگی داره. مثلا فرض کنید جنگو و سایر چارچوب‌های وب برای پایتون وجود نداشت. خب دیگه پایتون نوشتن بک‌اند با پایتون کار ساده‌ای نبود.
اگه پروژه بزرگ باشه و بخواین برنامه نویس استخدام کنید به متغیرهای دیگه‌ای مثل حقوق و دستمزدها و وجود داشتن برنامه نویس اون زبان هم بستگی داره.
من به صورت کلی پایتون/جنگو رو پیشنهاد می‌کنم. سادگی، کارایی، سهولت و خوانایی خوبی داره و دیباگش هم خیلی راحت‌تره. البته برای برنامه‌هایی که نیاز به همزمانی دارند جنگو(و نه پایتون) بهترین انتخاب نیست.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام