علیرضا بلفکه
2 سال پیش توسط علیرضا بلفکه مطرح شد
3 پاسخ

مسیر درست برای پیشرفت

سلام دوستان و مدرسان عزیز راکت خسته نباشین
واقعیتش من الان در رشته انسانی سال دوم تحصیل میکنم اما به کامپیوتر و بخصوص برنامه نویسی خیلی علاقه دارم و درحال یادگیری اون هستم
میدونم دیگه از سال دوم به بعد نمیشه تغییر رشته داد ولی خیلی نگران اینم که ی وقت جدا بودن رشته تحصیلی با حرفه و مهارتی که بهش علاقه دارم به آیندم و هدفم لطمه بزنه و باعث بشه به چیزی که میخوام نرسم...
شنیدم که میگن توی ایران نیازی به دانشگاه رفتن نیست(برای برنامه نویس شدن)اما برای مهاجرت باید مدرک کامپیوتر داشته باشیم ولی من که رشتم انسانیه چطور میتونم این کارو بکنم ینی ممکنه که نتونم مهاجرت کنم؟؟😞
واقعا این قضیه داره اذیتم میکنه و همش حس نا امیدی بهم دست میده. نمیدونم واقعا باید چیکار کنم دو به شک موندم.

امکان داره بتونم به چیزی که میخوام برسم یا نه؟؟؟

لطفا در این باره راهنمایی کنین دوستان از همتون ممنون میشم با تشکر از راکت❤️


ثبت پرسش جدید
مبینا ستاری
تخصص : توسعه دهنده بک اند
@mobinasattari7 2 سال پیش مطرح شد
1

درود!
یه چیزی رو همین الان بگم، درسته که خارجیا به مدرک اهمیت میدن، اما خیلی بیشتر از اون به مهارت اهمیت میدن!
نکته دو؛ برنامه نویسی تو ایران، بخاطر شرایط تحریم و فیلتر و اینا به نظرم چندان برای دانشگاه مناسب نیست. 70 درصد برنامه نویسان ایرانی که اتفاقا توی کارشون هم واقعا واردن، اصلا رشته شون هیچ ربطی به کامپیوتر و برنامه نویسی نداشته! از این لحاظ نگران نباشید!
نکته بعدی اینکه بیشتر دانشگاه های خارجی، به دلیل سطح و کیفیت پایین دانشگاه های ایران، به جز یسری دانشگاه خاص مثل شریف و امیر کبیر، رو مدرک بقیه حساب نمیکنن کما اینکه این اتفاق تو رشته های پزشکی و دندون پزشکی هم افتاده.
اگه فکر میکنید برنامه نویسی چیزیه که بهش علاقه دارید و حاضر نیستید ازش دل بکنید، ولش نکنید! ادامه اش بدید! 2 سال برای خودتون وقت بذارید و در کنارش اگه برای انسانی هم برنامه ای دارید اونم پیش ببرید. برنامه نویسی چیزیه که صبر و حوصله طلب میکنه و عملا باید نسبت بهش یه دوست صبور و شکیبا باشید و جا نزنید.
جا زدن همه چی رو خراب میکنه. و مطمن باشید اگه مهارت خوبی داشته باشید، نیازی به مدرک کامپیوتر نیست! برخی موسسات بین المللی هستن که مدارک شون معتبره و میتونید وقتی به اندازه کافی مسلط شدید تو ازمون هاشون شرکت کنید و مدرک بگیرید.
لطفا به کاری که دوستش دارید ادامه بدید و تسلیم نشید چون هر اتفاقی هم که بیفته نهایتا شما هستید و انتخابی که کردید! پس سعی کنید خوب انتخاب کنید. نذارید ناامیدی شما رو از رویاتون دور کنه.
پس فقط روی علاقه و مهارتتون کار کنید و بعد میبینید که اونقدرام سخت نبوده!
سوالی داشتید صدام بزنید.
موفق باشید


رایموند
تخصص : مختصص وردپرس - برنامه نویس لار...
@Raymond 2 سال پیش مطرح شد
0

درود...
رشته انسانی ادامه بده و دیپلم رو بگیر و در کنار برنامه نویسی یاد بگیرید...
نیازی به دانشگاه رفتن نیست که واقعا می خوای برنامه نویسی یاد بگیرید...
می توانید مدرک فنی و حرفه ای بگیرید که اعتبارش از مدرک دانشگاهی بالاست ...
۲ سال سربازی هم برو ...


سینا اشرفی
تخصص : Back-end
@shgerd 2 سال پیش مطرح شد
0

سلام بنده رشتم کامپیوتره البته الان دارم برای فوق دیپلم میخونم و توی دانشکده انقلاب اسلامی تهران درس میخونم (که به حساب برای کاردانی کامپیوتر دانشکده یک تهرانه). شاید باورت نشه ولی توی این سه ترم دو درس مربوط به طراحی وب داشتم و توی این جلسات کد های منسوخ شده HTML به ما تدریس شد:)
بعد حالا جدا ازین دانشگاه اینجوریه که من هدف خودم رو روی طراحی وب متمرکز میکنم، و اونا میان درس هایی مربوط به شبکه، تجزیه تحلیل سیستم که مثلا چیزای نامرتبطیه نسبت به هدف من تدریس میکنن.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام