امیر
2 سال پیش توسط امیر مطرح شد
2 پاسخ

ساخت پروژه شخصی متاورسی

سلام وقت بخیر
چطور میشه یک متاورس اختصاصی ساخت؟ یک پروژه متاورسی اختصاصی مانند Decentraland که داخلش زمین میفروشن، کاراکتر تولید میکنند و ...
چه نرم افزاری یا زبان برنامه نویسی یا فریم ورکی برای این کار استفاده میشه؟


ثبت پرسش جدید
سیروس فخری
تخصص : دولوپر
@siros.fakhri 2 سال پیش مطرح شد
0

داداش ساخت چنین پروژه بسیار سخت زمانبر و یه تیم خیلی خیلی قوی میخواد
مثلا شما باید به بلاکچین مسلط باشید و حالا اون کوین و توکنی که برای خرید و فروش تولید میکنین بستگی داره روی چه شبکه ای باشه.
مثلا اگه روی شبکه ERC20 باشه شما باید زبان سالیدیتی هم بلد باشید.
درکل اگه تنها هستید و با بلاکچین و و قراردادهای هوشمند اینا آشنا نیستید تقریبا غیرممکنه مگر اینکه روشی باشه که من ندیدم یا نشنیدم


رافق مجتهدزاده
تخصص : برنامه نویسی php
@rafig 2 سال پیش مطرح شد
0

سلام
تا اونجاییکه من می دونم می بایست حتما بتونید یه ارز دیجیتال روی بستر بلاک چین راه اندازی کنید. من خودم هم به این کار علاقمند بودم واسه همین رفتم و یه مقدار مطالعه کردم. با اینکه تا حالا با زبان پایتون کار نکردم اما عمده مباحثش رو که بیشترش هم د رمورد ریاضیات بود متوجه شدم. بخاطر بعضی از مسائل مطالعه رو ادامه ندادم ولی تا اونجایی که پیش رفتم متوجه شدم راه اندازی یه ارز دیجیتال اونقدرها هم کار سختی نیست.
در مرحله دوم باید با بازیسازی ولو در حد ساده آشنا باشید که بتونید یه محیط سه بعدی رو شبیه سازی کنید. البته توی متاورسی مانند آپلند من حتی محیط سه بعدی رو هم ندیدم. فقط روی یه نقشه دو بعدی که نقشه رو هم از یه شرکتی دریافت می کنند پیاده سازی کردند. یعنی پیاده سازی یه متاورس در حد آپلند (شاید پیشرفت کنه ولی تا همین حدی که هست) چندان کار بزرگی نیست و تیم چندان هیولایی هم نمی خواد.
باقی مراحل مباحث برنامه نویسی سایت و اپلیکیشن و خلاقیت هست.
البته یه متاورس به نظر من فقط با اینها نمی تونه موفق بشه و حتما باید تو زمینه بازی سازی حرفه ای باشه و بخش سخت و حرفه ای ماجرا اونه.
یعنی اگر بخواید یه متاورس درست و حسابی و قابل رقابت راه بندازید باید یه سناریوی خوب و فضای گیمینگ به روز داشته باشید.
پیشنهاد می کنم با توجه به اینکه این بحث، بحث روز و پرمخاطبیه هر کس اطلاعاتی داره همینجا بنویسه.
هر کس از یه گوشه بنویسه اطلاعات همگی افزایش پیدا می کنه


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام