علی
2 سال پیش توسط علی مطرح شد
1 پاسخ

سلام ببخشید من میخوام وب رو بک اند شروع کنم

سلام ببخشید من میخوام وب رو ک اند شروع کنم گام به گام بهم چی معرفی میکنید؟


ثبت پرسش جدید
woz
تخصص : fan of open source world
@wozniak 2 سال پیش مطرح شد
3

0 - در نظرداشته باشید اگر تاالان اصلا در حوزه وب فعالیت نکرده اید، بهتر است ابتدا مقدماتی در مورد فرانت-اند بدانید.
1 - یک زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنید و با اون شروع کنید . مثلا PHP
2 -سعی کنید این زبان برنامه نویسی رو یاد بگیرید و همراه با یادگیری حتما در هر مبحث به صورت عملی کد بزنید ( اگر اولین زبان برنامه نویسی است که میخواهید یادبگیرید ابتدا از یک داکیومنت فارسی یا ویدیو های آموزش فارسی اون زبان شروع کنید که راه افتادن براتون سخت نباشه )
3 - برای برنامه نویسی بک اند ، داشتن دانش در مورد سرور و مباحث sys-admin خالی از لطف نیست و باعث می شود توانایی هاتون رو در زمینه برنامه نویسی بک اند بیشتر کنه. ( پیشنهاد می کنم اگر با linux کار نکردید حتما بارگذاری وبسایت و ران کردن سایت روی لوکال لینوکسی را یادبگیرید چون اکثر سرور ها بر پایه لینوکس هستش)
4 - یک نوع دیتابیس هم لازم دارید که یادبگیرید که با اون کار کنید ! ( در ابتدا یادگیری استفاده و دستور های اولیه mysql کافی است )
5 - یک ویدیو از پیاده سازی یک پروژه عملی با زبان برنامه نویسی که خوانده اید تماشا کنید و همراه اون ویدیو شما هم به کد زدن بپردازید!
6 - پروژه ای انتخاب کنید و روی لوکال خودتون سعی کنید این پروژه رو کم کم کد نویسی کنید و نتیجه کارتون رو ببینید. هنگامی که در طراحی دیتابیس و یا و یا اجرای کد نویسی برنامه به مشکل خوردید "یادبگیرید که سرچ کنید داخل اینترنت و مشکل خودتون رو حل کنید".
7 - در پایان می توانید کم کم به یادگیری فریم ورک های مختلف در زمینه زبان برنامه نویسی خودتون بپردازید ( در مورد PHP مثلا laravel , codeignator خوب است )
8 - همیشه به روز باشید !


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام