علی راد
2 سال پیش توسط علی راد مطرح شد
4 پاسخ

یادگیری برنامه‌نویسی در سنین بالا

درود دوستان باتوجه به اینکه اکثر برنامه‌نویس‌ها از سنین پایین شروع به یادگیری برنامه‌نویسی میکنن و جذب بازار کار میشن، میخواستم ببینم آیا توی این حوزه جا برای یه فرد سن بالا(مثلا ۲۶ ساله) وجود داره که بیاد یادگیری برنامه‌نویسی رو از صفر شروع کنه و بتونه جایی استخدام بشه یا اینکه یادگیری برنامه‌نویسی برای یه فرد سن بالا وقت تلف کردنه و شرکتها نیروی تازه کار سن بالا استخدام نمیکنن؟ در کل میخواستم بدونم حداکثر تا چه سنی میشه بعنوان یه برنامه‌نویس جونیور جذب بازار کار شد؟
سپاس


ثبت پرسش جدید
developer
تخصص : برنامه نویس
@developer 2 سال پیش مطرح شد
1

سلام
توی شرکت ها چون عموما بهره کشی و بیگاری کشیدن هست سعی میکنن از نیروی جوانتر استفاده کنن ولی توی بازار فریلنسری برعکسه و کارفرماها به نیروی جوان پروژه نمیدن و هرچی باتجربه تر و سن بیشتر باشه اعتماد بیشتره


رایموند
تخصص : مختصص وردپرس - برنامه نویس لار...
@Raymond 2 سال پیش مطرح شد
0

درود خوبی...
بارها گفتیم که هیچ موانعی در یادگیری برای سن بالا وجود ندارد.
اما فعالیت در فریلنسری بهتر از فعالیت در شرکت هایی که معلوم نیست تا چند ماه دوام بیارید و یا تاخیر در پرداخت حقوق و یا با بهانه های مختلف بیمه رد نکند.
شرکت های خیلی خوب خیلی کم پیدا میشه.
امروز یادگیری شروع کن و هنوز زوده وارد بازار برنامه نویسی بشید.


محمدمیثم نیک نام
تخصص : گوینده رادیو و دوبلور
@MeysamNiknam 2 سال پیش آپدیت شد
2

درود، اگر شما سن 26 سالگی را بالا میدانید بد نیست زندگی نامه سراج‌الدین سکاکى یکى از دانشمندان بزرگ را مطالعه ای کنید،ایشان در سن 30 سالگی آهنگر بود و تصمیم گرفت به دنبال علم و دانش برود اما تا چهل سالگی نتیجه مطلوبی به دست نیاورد و به خاطر همین سر به کوه و بیابان گذاشت تاجایی رسید که به شدت خسته بود روی تخته سنگی نشست تا نفسی تازه کند، در کنارش هم تخته سنگ دیگری بود که از بالای این تخته سنگ آرام آرام و قطره قطره آب بر روی آن تخته سنگ میریخت که این قطرات موجب شده بود روی تخته سنگ کنارش گودی و سوراخی پدید آید، همانجا به خود نهیب زد که سراج الدین یعنی مغز تو از این تخته سنگ سفت تر است که علوم مختلف نمیتواند در آن نفوذ کند؟ و همین برایش کافی بود که عزم خود را جزم کند و در نهایت در سن هفتاد سالگی یکی از دانشمندان بسیار بزرگ شد و رسید به جایی که در علوم عربى هنوز و تا کنون همه او را به وفور دانش می‌ستایند و مبانی علمی‌اش را محترم می‌شمارند. آنچه که ما فکر میکنیم هر چه سن بالاتر میرود تحصیل علم و دانش در تمامی مقاطع امکانپذیر نیست صرفا به خاطر این هست که خودمون به خودمون تلقین میکنیم دوست من. خاطرنشان میکنم که من در حال حاضر در سن 51 سالگی هستم و علوم کامپیوتر رو خیلی وقت نیست که شروع کردم ، چندین سایت طراحی کردم البته نه برای کسی و یا اینکه انتشار بدم صرفا از روی علاقه شدیدی که به این حوزه داشتم ورود کردم . آغاز این مسیر سال 1399 بود. برای ایرانی جماعت کار نشد نداره فقط تلقین به خود هست که مانع پیشرفت انسانها میشه. موفق و پیروز باشی.


پرویز دیندار مهربان
@ayfa2013 1 سال پیش مطرح شد
0

سلام.درود برشما.من هم 46 سالمه و تازه شروع کردم برنامه نویسی رو.ضمنا دانشگاه هم قبول شدم و دارم تحصیل میکنم.به قول دوستی که میگفت ذهن ما ذاتا دنبال سیو انرژی و حیات هست و به همین خاطر مقاومت میکنه برای یادگیری ولی نباید نامید شد و رها کرد.بلکه باید باپشتکار تلاش نمود تا به موفقیت رسید


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام