grandfather
2 سال پیش توسط grandfather مطرح شد
2 پاسخ

پوشه storage در لارا ول برای چی هستش

سلام خدمت همه دوستان
حجم پوشه storage سایت لاراولی من خیلی زیاد شده و یجورایی بیشتر فضای هاستم رو پر کرده ...
اصلا نمیدونم این پوشه برای چی هست و به چه دردی میخوره
میتونم کلش رو پاک کنم
ممنون میشم راهنمایی کنید
@mhyeganeh


ثبت پرسش جدید
developer
تخصص : برنامه نویس
@developer 2 سال پیش مطرح شد
0

پوشه logs رو پاک کن از توش


محمدحسن یگانه
تخصص : Full-Stack Web Developer Freel...
@mhyeganeh 2 سال پیش مطرح شد
1

باید بررسی دقیق‌تر بشه که حجم عمده در کدام یک از پوشه ها و مربوط به چه فایل هایی هست. بعضی از موارد داخل این پوشه می‌تونن مهم باشند و بعضی چندان مهم نیستند و دوباره ساخته میشن.

مثلا مسیر ‌storage/app مسیری هست که با استفاده از Storage Facade می‌تونید محتوا داخلش قرار بدید. مثل تصاویر آواتار و وبلاگ و ....
و طبیعتا نباید حذف بشن.
بعضی از فایل هاش از جنس Cache هستند که باعث بالا رفتن سرعت لود پروژتون میشن. مثل فایل هایی که عمدتا در مسیر storage/framework قرار می‌گیرند. با استفاده از دستوراتی مثل optimize:clear و ... هم می‌تونید حذفشون کنید. ولی با کار کردن سایت دوباره ساخته میشن بصورت اتومات. البته که معمولا حجم چندانی هم ندارند این فایل ها. چون از نوع متنی و کوتاه هستند.

و اما یک پوشه دیگه هست در مسیر storage/logs که گزارش لاگ همه خطاها و سایر مواردی که وبسایت باهاش مواجه میشه رو اونجا ذخیره می‌کنه که اگر وبسایتتون با ارور های زیادی مواجه بشه و کاربر زیادی هم داشته باشه باعث میشه حجم این فایل لاگ ها به مرور زمان بالا برن... بعد از اینکه نیم نگاهی به این فایل و علت ارور ها انداختید می‌تونید حذفشون کنید. ولی اگر مشکل برطرف نشده باشه دوباره ساخته و حجیم خواهد شد.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام