جواد
2 سال پیش توسط جواد مطرح شد
2 پاسخ

نحوه ی تعامل فرانت اند و بک اند

سلام.خسته نباشید.
دوستان میشه نحوه ی تعامل بک اند و فرانت اند رو بگید.می خواستم بدونم یک فرانت اند کار و بک اند کار باید با هم چطوری کار کنند.اطلاعاتی که من به عنوان فرانت اند کار از کاربر می گیرم تقربیا همیشه با فرم ها هست که می دونم باید متد و اکشن براش تعریف کنم تا بک اند کار بتونه کاراش رو انجام بده.ولی گرفتن اطلاعات از بک اندکار و نمایشش رو نمی دونم باید چیکار کنم.
چیزی که می خوام بدونم دقیقا مرز بین بک اند و فرانت اند هست و من به عنوان فرانت اندکار برای برقراری این تعامل باید چیکار کنم و چه وظیفه ای دارم؟


ثبت پرسش جدید
Banana Life
@shift.delete 2 سال پیش آپدیت شد
1

سلام
دوست عزیز فرنت اند و بک اند مکمل هم هستند یعنی دوشخصی که یکی به عنوان فرنت اند و دیگری بک اند کار میکنند همیشه در تعامل و ارتباط هستند و هر چی ارتباط بیشتر باشه پروسه پروژه بهتر پیش میره و خطا و اشتباه کم تر.
شما یک نگاهی به متدهای HTTP بندازید(GET؛POST؛PUT؛DELETE) البته چند تا دیگه هم است ولی اینا پر کاربردترین هاش است.
شما گفتید اطلاعات کاربر را میگیرید و بک اند میدید خوب به این میکه POST ریکویست یعنی شما اطلاعات میفرستید تا در دیتا ذخیره بشه یا اطلاعات برای چک کردن مثل لاگین کردن کاربر مربوط GET میشه؛ یا همان چیزی که میگید نمایش دادن اطلاعات با GET صورت میگره بیشتر به صورت API. در باره REST API یه مطالعه داشته باشید.


علیرضا غلامیان پور
تخصص : برنامه نویس و کارشناس ابزار دق...
@AlirezaQolamian 2 سال پیش مطرح شد
-1

سلام.
همیشه فرانت اند و بک اند با هم در ارتباطند فقط میشه شغل متفاوتی دارند.
بک اند کارا هر چیزی که شامل ایجاد یک رابط کاربر مانند نوشتن API ها، ایجاد کتابخانه‌ها، یا افزودن هر چیزی که طراح وب ایجاد می‌کند، را کنترل می‌کنند.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام