محسن عواطفی
2 سال پیش توسط محسن عواطفی مطرح شد
0 پاسخ

کند شدن سرعت سایت وردپرس در هنگام استفاده کوئری

سلام دوستان
وقت بخیر
بنده در حال طراحی یک قالب وردپرس در زمینه فیلم و سریال هستم، متاسفانه به مشکلی بر خوردم که هیچ راه منطقی‌ای براش پیدا نکردم.
من توی این قالب تعدادی ابزارک سایدبار و همچنین تعدادی ابزارک المنتوری برای نمایش آخرین فیلم‌ها و سریال‌ها قرار دادم، تمام این ابزارک‌ها برای دریافت مطالب از دیتابیس از کلاس WP_Query استفاده میکنن که همشون هم به درستی کار میکنن و مشکلی ندارن.
اما به تازگی متوجه شدم اگر تعداد فیلم‌ها و سریال‌های موجود در دیتابیس خیلی زیاد باشه (مثلا بیشتر از 1000 تا باشه)، استفاده از این ابزارک‌ها باعث کندی شدید قالب و حتی Down شدن سایت میشه. (وقتی روی یک سایت فعال که هاست قدرتمندی هم داشت تست کردم فشار بیش از حدی بهش وارد می‌شد که با غیر فعال کردن این ابزارک‌ها این فشار به کلی برداشته میشد، البته همین مورد رو روی لوکال هاست با دیتابیس و اطلاعات کاملا مشابه تست کردم، کندی سرعت وجود داشت ولی نه در حدی که سایت کلا باز نشه).
راه‌های زیادی رو امتحان کردم، سعی کردم بدون استفاده از کلاس WP_Query و به شکل مستقیم اطلاعات رو از دیتابیس بگیرم که خیلی تاثیر نداشت.
از توابع transient وردپرس استفاده کردم، به خوبی جواب داد اما مشکلی که وجود داره اینه که این قالب قراره توسط چندین نفر استفاده بشه و هر کدوم از این افراد ممکنه تعداد متفاوتی ابزارک رو استفاده کنن، به عبارت دیگه من کنترلی روی ابزارک‌هایی که قراره استفاده بشه ندارم که بخوام اونهارو با transient در دیتابیس ذخیره کنم. البته همین مورد هم توی ابزارک‌های المنتور هیچ کارایی نداره.
دوستانی که تجربه بیشتری دارن میدونن در این جور مواقع باید از چه روشی استفاده کرد؟ اصلا ممکنه مشکل از دیتابیس، هاست یا چیز دیگه‌ای باشه؟ (چون با یه مقدار تغییر تو کدنویسی قالب روی لوکال هاست نتیجه خیلی بهتر شد اما روی هاست نه)
ممنونم


ثبت پرسش جدید

به همدیگه کمک کنیم

به محسن عواطفی کمک کنید تا مشکل خودش را حل کند؛ این‌طور می‌توانیم با هم پیشرفت کنیم.

برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام