حمید
1 سال پیش توسط حمید مطرح شد
2 پاسخ

ذخیره اطلاعت در دیتابیس لاراول

دورد
وقت بخیر همکاران عزیز لاراولی
بنده میخواستم اطلاعاتی در دیتابیس ذخیره کنم ولی این اطلاعات قرار نیست از طریق فرم داخل دیتابیس ذخیره بشه .
برنامه دارای دوتا قسمت هست که از قبل یه سری اطلاعات مربوط به جدول کاربران رو در قسمت اول (صفحه پنل کاربری) ذخیره کردم توی دیتابیس و توی قسمت دیگری از برنامه (صفحه مشترکین) میخوام که همون اطلاعاتی که قبلا ذخیره کردم رو نمایش بده با این تفاوت که اگر توی قسمت اول (صفحه پنل کاربری) تغییراتی روی اطلاعات انجام شد اون تغییرات توی قسمت دوم (صفحه مشترکین) اعمال نشود ینی هر دوتا قسمت مشخصات کاربران یکی هست منتها وضعیت شارژشون و پرداختی هاشون فرق میکنه .
آیا باید برای هر دوتا قسمت جدول مخصوص خودشون رو ساخت یا اگر راه حل مناسبی دوستان میدونن ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر فراوان


ثبت پرسش جدید
محمدحسن یگانه
تخصص : Full-Stack Web Developer Freel...
@mhyeganeh 1 سال پیش مطرح شد
0

سلام
متاسفانه مسئله و سوالتون برای بنده حداقل خیلی مبهم بود و متوجه نشدم دقیقا هدفتون چیه. کاش یک مثال عملیاتی هم کنارش میزدید.

چیزی که حدس میزنم منظورتون بوده باشه این هست که هر کاربر اولش یک سری مشخصات داره که بعدا ممکنه توسط ادمین فیلدهاییش تغییر پیدا کنه و می‌خواهید که هر دو حالت قبل و بعد از تغییر رو داشته باشید تا به مشترکین و ادمین ها دو تا مقدار مختلف رو نمایش بدید...!

مثلا کاربر با اسم علی ثبت نام کرده. بعدا ادمین اسمش رو میخواد به رضا تغییر بده. از این به بعد خود کاربر باید اسم علی رو ببینه و ادمین اسم رضا....؟

فارغ از هدف پشتش که نمیدونم چیه واقعا اگر حدسم درست بود، به نظرم نه نیازی به دو جدول جداگانه نیست. کافیه دو تا فیلد مستقل در یک جدول براشون داشته باشید. یکی برای نمایش در حالت ادمین و دیگری برای حالت کاربر.
یک راه دیگه اش هم مثلا اینه که یک فیلد باشه و بعد از تغییر اطلاعات اطلاعات جدید جایگزین بشه و اطلاعات قبلی در قالب Log در یک جدول دیگه ذخیره بشه و هر وقت خواستیم از طریق اون جدول به مقدار اولیه اش دسترسی داشته باشیم.

در نهایت همه چیز بستگی داره به هدف شما و اینکه قراره چه استفاده هایی ازش بکنید. به همین خاطر پاسخ مشخصی نمیشه به این پرسشتون داد.


حمید
@hamid198br 1 سال پیش مطرح شد
0

سلام تشکر بابت پاسختون دوست عزیز ببخشید که منظورمو واضح خدمتتون عرض نکردم ولی بهرحال حدستون کاملا درست بود و پاسخ مناسبی هم دادین پاسخ اولتون کارمو راه انداخت ممنون امیدوارم سالمو موفق باشید


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام