رسول
1 سال پیش توسط رسول مطرح شد
3 پاسخ

مقایسه javascript و پایتون و PHP از نظر بازار کار و آینده دار بودن

سلام و عرض ادب خدمت شما

دوستان بنده درباره انتخاب زبان برای بک اند موندم و از شما راهنمایی میخوام هدفم اینه یک برنامه نویس فول استک وب بشم که به صورت فریلنسری در سایت های داخلی و در آینده خارجی بتونم کار کنم

برای قسمت فرانت که html css , و جاوااسکریبت رو در نظر گرفته بودم ولی تو زبان برنامه نویسی مناسب برای بک اند از بین زبان های javascript و پایتون و PHP دچار سردرگمی هستم.

با توجه به این گفته که مهارت در یک زبان برنامه نویسی بهتر از یادگیری چند زبان جداگانه با مهارت پایین هست میخواستم من جاوااسکریبت و node.js رو برای بک انتخاب کنم اما با چالش هایی رو به رو شدم

از طرفی یک سری عده میان میگن تو ایران بازارکار نداره نودجی اس و برو سمت PHP اما طبق تحقیقات خودم گفته این دوستان درست نبوده و از تحقیقاتی که داشتم در سایت ها این زبان آینده دار نیست و بشدت محبوبیت اش درجهان پایین اومده که پایین اومدنش تو این سایت مستند هستش "tiobe"

همچنین تو گوگل ترندز افت محبوبیت PHP مشهوده تصویر
این مسئله آینده دار نبودن منو بشدت بدبین کرده نسبت به این زبان یعنی php.

از طرفی زبان پایتون رو خیلی تعریف میکنند و محبوبیت خوبی داره و 3 بدی داره

  • مشکل امنیت پایگاه داده و دسترسی آسان طبق استناد به این مطلب «بررسی مزایا و معایب پایتون»
  • و مشکل اینکه تفاوت زیاد با زبان جاوااسکریبت که باعث میشه مجبور به یادگیری دو زبان بشم
    -مشکل سوم هم اینه ک به زبان لاکپشتی معروفه

با بررسی این مشکلات من Node.js رو در نظر گرفته بودم تقریبا هیچ کدوم از این مشکلات رو نداشت نیاز نبود چند زبان یاد بگیرم ولی از اون طرف خیلی ها میگن که node.js بازار کار نداره و خیلی خاص و سخت پروژه گیرت میاد و بیشتر برای چت روم و... بدرد میخوره.

الان سوال من اینه خواهشا جواب بدید

1- بازار کار node.js داغونه ؟ یا خیلی سخت گیر میاد ؟ ( تو ایران و خارج ایران اینو بگید )
2- php تا چند سال دوام میاره (بازار کارش تو ایران خیلی خوبه مهم اینه دووم میاره ؟)
3- پایتون مشکلاتش تا چ حد قابل چشم پوشیه؟


ثبت پرسش جدید
developer
تخصص : برنامه نویس
@developer 1 سال پیش مطرح شد
0

در بحث استخدامی nodejs
در بحث فریلنسری php-laravel
چون عموما شرکت ها و تیم های تازه تاسیس نیاز به یک وبسایت ساده تر دارن با لاراول میشه با هزینه کمتر ساخت
ولی بعد مدتی که رشد میکنن نیاز به تکنولوژی بهتر و پرسرعت تری دارن که اکثرا میرن سمت نودجی اس


electera
@electera 1 سال پیش آپدیت شد
0

اینقدر که شما و بعضی از دوستان نگرانی سرعت دارین، گوگل، متا، ماکروسافت و.... ندارن!
بارها من و بقیه دوستان گفتن که چند میکرو ثانیه این طرف و اونطرف درمقابل خیلی چیزای دیگه مثل سرعت توسعه، هزینه نگهداری، امنیت، امکانات و.... به حساب نمیاد!
درکل مقایسه ها و دغدغه های شما در دنیای واقعی مبنایی نداره، برای پروژه های معمول الان کسی نمیاد با پایتون یا PHP یا نود کد بزنه، بلکه از فریمورک ها استفاده میکنه چراکه موضوعات برای فول استک کار به اندازه کافی زیاد هست.
برای پایتون فریمورک جنگو هست که از نظر سرعت و امنیت، بسیار عالیست و از پروژه کوچیک تا خیلی بزرگ رو راحت پوشش میده یا همینطور لاراول.
دو حالت داره یا اسکیل پروژه های شما کوچیک و معموله، مثل طراحی و توسعه سایتهای فروشگاهی، آموزشی و... که یک یا چند نفری میتونید با تمام ابزارهای موجود مثل جنگو، لاراول، asp .net core یا ... انجامش بدین یا پروژه بزرگ یا خیلی بزرگه که در اینصورت یک تیم قوی برای هر موضوع نیازه که اونجا پروژه تحلیل میشه، تقسیم بندی میشه و برحسب نیاز، ابزارها انتخاب میشه و از همین ابزارها یا بقیه تکنولوژی ها استفاده میشه. پس از الان نگران پروژه های خیلی بزرگ نباشین! تا اون موقع راهی زیادی مونده.
اینم درنظر بگیرین که سوئیچ از یک زبان یا فرمورک به زبان دیگه، زیاد وقت گیر نیست چرا که خیلی از مفاهیم و تعاریف یکی هستن درواقع آنچه که مهمه اینکه شروع کنین و سرچتون قوی باشه و پروژه انجام بدین، نیازها و علاقه مشخص میشه و برحسب نیاز ابزارها رو پیدا میکنید.


ابوالفضل زارعی
تخصص : سئو
@abolfazlzarei 1 سال پیش مطرح شد
0

من خودم بعد از کلی تحقیق پایتون و ریکت و .... برگشتم لاراول و پی اچ پی را شروع کنم هم آموزش زیاد داره هم هر جا موندم به راحتی مشکلم حل میشه البته بنده سئو کار می کنم.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام