محمد حیدری
1 سال پیش توسط محمد حیدری مطرح شد
1 پاسخ

مشکل در ایجاد تصویر tkinter

سلام و درود خدمت همه دوستان عزیز
بنده به مشکلی کاملا عجیب و بدون چاره برخوردم که حتی نمیفهمم ایراد کارم کجاس!
با استفاده از tkinter اگر شما دو پنجره ()Tk ایجاد کنید قادر به ایجاد تصویر در هردوی اونها نیستید،اگر در هردو تصویر ایجاد کنی. با ارور:
pyimage8 doesn't exist
مواجه میشم،ایجاد تصویر در پنجره اول باموفقیت انحام میشه ولی در دومی خیر،از canvas و label هردو استفاده کردم حتی نمیتونم در پنجره دوم یک button که روش عکس هست رو بارگزاری کنم!
برای چاره پنجره دوم رو Toplevel قرار دادم ولی درکمال تعجب کادر تصویر ایجاد میشد ولی عکس کاملا سفید و توخالی بود و به عبارتی لود نمیشد،انگار یه عکس سفید آپلود کرده باشید،هیچ اروری هم دریافت نمیکردم،در نتیجه انگار در tkinter فقط در یکی از پنجره های ایجاد شده میشه عکس و تصویر بارگزاری کرد،دقت کنید من تست کردم حتی میشد دکمه و label و هر ویجت دیگه ای در پنجره دوم ایجاد کرد ولی عکس نمیشه،اگر پنجره دوم Toplevel باشه که یه عکس توخالی بارگزاری میشه،اگرم پنجره دوم Tk باشه که کلا ارور میده
واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید
اگر قابل فهم نبود میتونم یک نمونه سورس کد بفرستم


ثبت پرسش جدید
طراح چی
تخصص : برنامه نویسی
@Tarrahchi 1 سال پیش مطرح شد
0

سلام
به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به مدیریت تصاویر در Tkinter باشد. برای اینکه بتوانید تصویر را در هر دو پنجره نمایش دهید، باید از تصویر پشتیبانی شده توسط Tkinter استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید از کلاس PhotoImage استفاده کنید. به عنوان مثال:

from tkinter import *

root = Tk()
top = Toplevel()

image = PhotoImage(file="path/to/image.png")
label1 = Label(root, image=image)
label1.pack()

label2 = Label(top, image=image)
label2.pack()

root.mainloop()

در این مثال، تصویر با استفاده از کلاس PhotoImage بارگیری شده و سپس به دو Label اضافه شده است، یکی در پنجره اصلی (root) و دیگری در پنجره دوم (top) که با استفاده از Toplevel ایجاد شده است.

اگر با این روش هم مشکل پیش بیاید، لطفا کد بیشتری از برنامه خودتان را ارائه دهید تا بتوانم بهتر کمکتان کنم.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام