محمد مهدی کارگر
1 سال پیش توسط محمد مهدی کارگر مطرح شد
9 پاسخ

بهترین کانفیگ برای CDN برای کاربران ایرانی و خارج از ایران

درود خدمت دوستان عزیز
با توجه به این که در حال حاضر واقعا نمیشه از CDN کلودفلر استفاده کرد چون پهنای باند به شدت پایین هست و کاربران داخل ایران با کندی سرعت مواجه میشن.
آیا میشه طوری این مساله رو کانفیگ کرد که سرور داخل ایران باشه برای کاربران ایران مستقیم به خود سرور متصل بشه و سایر برای کابران از CDN استفاده بشه؟ یعنی برای کاربران ایران کلا CDN در نظر گرفته نشه که هم برای ایران و هم خارج ایران پینگ خوبی ارائه بشه.
البته این مورد رو در سایت راکت دیدم برای خارج ایران پینگ زیر یک میلی ثانیه و داخل ایران 30 میلی ثانیه که مشخصا مشابه همین کانفیگ براش انجام شده.
ممنون میشم تجربه ای اگر در این زمینه دارید به اشتراک بذارید.
تشکر.
hesammousavi@
ali.bayat@


ثبت پرسش جدید
علی بهشتی
تخصص : طراح وب | فارسی سازی قالب و اف...
@mrali12 1 سال پیش مطرح شد
0

سلام خوبی
بنظرم از ابرآروان استفاده کن ، در سراسر جهان دیتاسنتر داره و جوابگوی مشکلتونه


ابوالفضل
تخصص : برنامه نويس
@amata 1 سال پیش مطرح شد
1

دیگه نداره

@alibehe بعد از تحریم دیگه فعالیتش توی خارج از ایران جمع شد


محمد مهدی کارگر
تخصص : طراح و برنامه نویس
@unlocker 1 سال پیش مطرح شد
0

@alibehe نه علی جان همونطور که دوستمون اشاره کرد آروان تحریمه و کلا قابل اعتماد نیست، هر روز یه داستانی داره یه روز کلا برق سرورا میره یه روز میبینی فقط 502 میده(دقیقا دیروز همین داستان سر storage هاش بود) کلا قابل اعتماد نیست. سیستم تیکتینگش چند ماهیه از کار افتاده باید ایمیل بزنی آخه چطور بهشون میشه اعتماد کرد.
راکت هم دیروز متوجه شدم روی آروانه و اتفاقا دیروز از دسترس خارج بود.
تا الان این بهترین روشی بوده که پیدا کردم .


علی بهشتی
تخصص : طراح وب | فارسی سازی قالب و اف...
@mrali12 1 سال پیش مطرح شد
1

تیکتینگ که کاملا اوکیه و من بهشون تیکت میزنم جواب میدن ، من هم ازشون پرسیدم گفتن که هنوزم دیتاسنتر دارم توی سایر کشور ها
و اینکه من حدود دو سه هفته میشه که ازش استفاده میکنم و واقعا راضی هستم
@unlocker


علی اکبر دائی
@RealAliakbar 1 سال پیش مطرح شد
1

سلام، دقیقا چیزی که منو به اینجا رسونده همین اروره و قطعی های پی در پی از طرف ابر آروان و اینم بگم از جی تی متریکس امتیاز خوبی نمیگیره با ابر آروان.


رایموند
تخصص : مختصص وردپرس - برنامه نویس لار...
@Raymond 1 سال پیش مطرح شد
1

درود خوبی...
سعی کنید CDN استفاده نکنید.
در این شرایط اینترنت ایران واقعا بارگزاری CDN ها طاقت فرساست...


ابوالفضل
@RaadCode 1 سال پیش آپدیت شد
0

سلام
دوستان همچنان راه حلی برای این موضوع پیدا نشد؟
من تازه یه سایت راه اندازی کردم و سرعت با تغییر آی پی فوق العاده هست اما بدون اون کند تره حتی کند تر از حالتی که cdn فعال نیست! یه برسی کردم فهمیدم سروری که برام پیدا میکنه از سرور اصلیک
اگر cdn های رایگان دیگه رو بجای کلادفلر امتجان کردید و جواب داد ممنون میشم اطلاع بدید
کاربران هدف سایت من ایرانین ولی مشکل اینه که گوگل سرعت لود صفحه رو در نظر میگیره و طبیعتا تو ایران سرور نداره که سرعت رو برای کاربران ایران تست کنه !

@unlocker
برای راه پیشنهادی که داخل لینک پرسش فروم کلادفلر بود یعنی ریدایرکت کردن کاربران داخلی به یک ساب دامین جدا ،میشه از رول های خود کلادفر و بدون اسکریپت هدایتشون کرد به ساب دامین جدا اما طبق برسی که داشتم بازم اول باید درخواست بازدید کننده به سایت برسه بعد هدایتبشه که همون رسیدنه زمانبره


محمد مهدی کارگر
تخصص : طراح و برنامه نویس
@unlocker 1 سال پیش مطرح شد
0

@RaadCode
آره اون موضوع ریدارکت کردن جالب نبود.
اگر کاربرانتون فقط ایرانی هستند به نظرم یه سرور با آپ لینک 10gb بگیرید و کلا بیخیال CDN بشید یا اگر اصرار به CDN دارید از آروان استفاده کنید آروان بدون شک بدون قطعی نخواهد بود اما از بقیه CDN ها باز بهتره.


ابوالفضل
@RaadCode 1 سال پیش آپدیت شد
0

@unlocker
توی این چند وقت بجز کلاد فلر ،دوتا سرویس آروان و ابر دراک رو تست کردم که برای آی پی داخل خوب بودن ولی برای آی پی بیرون حتی از حالت بدون سی دی ان کند تر بودن :|
در واقع اصلا از نظر سرعت برای کاربرای داخلی مشکل جدی ندارم،هرچند سی دی ان روی سرعت لود تاثیر داره اما برای من بیشتر جلوگیری از ddos مهمه چون پهنای باند کمی برای هاست میگیرم و نمیخوام هزینه بیشتری کنم بابتش!😀
آپدیت:
اخیرا متوجه شدم توسط خدمات دهنده هاستینگ یه چیز به اسم bit ninja روی هاستم فعاله که برای جلوگیری آی پی ها و درخواست های مخرب مفیده . از بابت ddos خیالم راحت شد.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام