جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
پدرام امیرپور
1 سال پیش توسط پدرام امیرپور مطرح شد
4 پاسخ

درباره php

سلام به همه دوستان عزیز
اگر php یاد بگیریم چه قدر طول میکشد که js یاد بگیریم
یعنی این ک آیا سوییچ کردن به جاوا سکریپت ساده میشه
و جاوا اسکریپت خام منظورم هست
نه فریم ورک ها و ابزار هایش
ممنون میشم اگر پاسخ دهید


ثبت پرسش جدید
سهیل حیدری
@hbr 1 سال پیش مطرح شد
0

پی اچ پی و جاوا اسکریپت دو تا زبان اسکریپتی هستن که تفاوت عمده اون ها توی عملکردشون هست:
جاوااسکریپت که زبانی هست که به صورت پیش فرض async کار میکنه و کال بک ها که داخلشون هست نتایج رو بر میگردونه که پیشنهاد می کنم درباره ی حلقه رویداد تحقیق کنید تا هسته این زبان رو درک کنید که چطور کار میکنه و کلا به صورت non-blocking کار میکنه یعنی اگه یک رویداد i/o اتفاق بیافته منتظر جوابش نمیشه و میره برنامه رو تا آخر اجرا میکنه و کال بک های i/o رو میریزه داخل یک حلقه رویداد که در آخر برنامه این عمل رو انجام میده حلقه رویداد که تا آخرین جواب i/o منتظر میمونه و اگه در هر چرخش حلقه جوابش بیاد اون کال بک تمام شده و این عمل تا اجرای آخرین کال بک ادامه پیدا میکنه .
پی اچ پی زبانی هست که ب په صورت پیش فرض sync کار میکنه یعنی به صورت blocking یعنی اینکه دستورات رو به صورت پشت سر هم اجرا میکنه.
این چیزهایی که در بالا گفته شد تفاوت عمده جاوااسکریپت با پی اچ پی هست
یک نکته ی دبگه هم که هست جاوا اسکریپت کلا تمام در خواست ها رو روی یک نخ اداره میکنه ولی پی اچ پی به تعداد ریکوئست ها نخ تولید میکنه
مثلا وقتی هزارتا ریکوئست که بیاد هزارتا نخ درست میکنه ولی جاوااسکریپت همه ی درخواست ها رو رو یک نخ مدیریت میکنه و اگه یک نخ نتونه تعداد درخواست های بالا رو مدیریت کنه میتونین از ماژول کلاستر(cluster) استفاده کنید که به تعداد درخواست ها نخ تولید کنه منظورم اینه که اگر فرضا هر نخ 1000 تا ریکوئست رو ساپورت کنه و ما 2000 ریکوئست داشته باشیم تو دو تا نخ ریکوئست ها رو هندل میکنه ولی پی اچ پی 2000 نخ برای ریکوئست های همزمان ایجاد میکنه که این نقطه قوت جاوااسکریپت هستش.
و به طور کل زمانی از جاوااسکریپت استفاده میکنیم که فرضا 1000(باز هم میگم فرضا که ممکنه این عدد خیلی بیشتر هم باشه) تا کاربر آنلاین شن به طور همزمان و مثلا با هم چت کنن.


سهیل حیدری
@hbr 1 سال پیش مطرح شد
0

گرچه async کار کردن هم بر خلاف sync کار کردن دردسر های خودشو داره که باید درست کال بک ها رو مدیریت کرد و هرچی کال بک ها زیاد تر میشه کنترل شما نسبت (بازم میگم نسبت) به php کمتر میشه و ممکنه تو جهنم کال بک ها گیر کنید که البته راه حل های خوبی تو es6 به بعد برای مدیریت کردن این کال بک ها اضافه شدش.


عرفان کاهانی
تخصص : برنامه نویس
@kahania726 1 سال پیش مطرح شد
0

صددرصد اگه یک نفر به یک زبان برنامه نویسی اشنا باشه شروع کنه به یادگیری زبان برنامه نویسی جدید از کسی برای که اولین باز میخواد شروع به یادگیری کنه کار راحتی رو در پیش داره


MagicalDev
تخصص : Laravel Developer
@magicaldev1 1 سال پیش مطرح شد
0

درود .
بنده اولین زبانی که یادگرفتم به طور کامل PHP بود که تقریبا 6 ماه تا یکسال زمان برد واسم . (تا کامل یاد گرفتم و تونستم وب سایت خودم رو توسعه بدم )
بعد که منطق برنامه نویسی رو درک کردم به راحتی لاراول رو یاد گرفتم و تو 2 هفته هم تقریبا جاوا اسکریپت یاد گرفتم .
مهم این نیست که زبان اول شما چی بوده مهم اینه که فقط منطق برنامه نویسی رو درک کنید اون وقت با HTML هم جادو میکنید .
موفق باشید


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام