NoBody
1 سال پیش توسط NoBody مطرح شد
3 پاسخ

نحوه تنظیم عرض و ارتفاع عکس در PHP LARAVEL

سلام دوستان
یه سری عکس دارم که می خوام در بخش های مختلف سایت نشون بدم .
و در هر جا نیاز دارم که ارتفاع و عرض متفاوتی داشته باشن .
میخوام که از سمت سرور هم علاوه بر اندازه و ارتفاعی که توی تگ IMG تعیین میکنم اندازه تعیین بشه و بر اساس اون اندازه عکس داده بشه
یعنی مثلا به ادرس getimage.php?file=test.jpg&width=500&height=850 درخواست ارسال کنم و به من عکس را با عرض 500 و ارتفاع 850 بده یا مثلا به ادرس getimage.php?file=test.jpg&width=200&height=350 درخواست ارسال کنم و به من عکس را با عرض 200 و 350 بده . و میخوام در واقع اون عکس رو بهم بر گردونه .
@endworld
@mhyeganeh
راه حلی در این زمینه دارید ؟


ثبت پرسش جدید
developer
تخصص : برنامه نویس
@developer 1 سال پیش مطرح شد
0

پکیج intervention image


محمدحسن یگانه
تخصص : Full-Stack Web Developer Freel...
@mhyeganeh 1 سال پیش مطرح شد
0

سلام
برای این موضوع بصورت کلی دو مسیر و راهکار وجود داره:

۱- استفاده از سرویس های ابری CDN و برون سپاری این قضیه بصورت کامل. خوبیش اینه که راه اندازیش خیلی راحت و سریعه. فشار بصورت کامل از سرور شما برداشته میشه و منابع مصرفیتون هم به شدت پایین میاد. اما معمولا هزینه بر هست. یک گزینه پیشنهادیم هم سرویس image resizer ابرآروان هست که اینجا می‌تونید جزئیاتش رو بخونید.

۲- پیاده سازی فنی روی سرور خودتون. خوبیش اینه که احتمالا مقرون به صرفه تر در بیاد در مقیاس کوچک. کنترلش به صورت کامل دست خودتونه و قابلیت شخصی سازی خواهید داشت. ولی در عوض نیاز به وقت و انرژی و مهارت و همچنین منابع بیشتری هست. ابزار های مختلفی هم برای این کار توسعه داده شدن که می‌تونید ازشون استفاده کنید وبخش زیادی از کار رو براتون انجام بدن glide که یکی از معروف ترین هاش برای زبان PHP هست.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام