جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
پوریا
1 سال پیش توسط پوریا مطرح شد
2 پاسخ

مشکل یاد گیری جاوا اسکریپت

سلام خسته نباشید توی قسمت ارایه ها و حلقه رسیدم ولی تا اینجا که هستم بعضب از چیزا رو میتونم متوجه بشم اما خیلی چیز ها رو نه
من طراحی سایت رو اوایل سال شروع کردم و الان 16 سالمه
اما خواستم بپرسم مشکل دقیقا از چیه تا الان تمامیه دوره های طراحی وب رو توی سایت دیدم و کامل یاد گرفتم فقط بوت استرپ 4 رو شروع نکردم اما الان توی جاوا اسکریپت گیر کردم
لطفا یکم راهنماییم کنید
دقیقا اینه که قصدم این بود حالا که به طراحی ظاهری کار یعنی همون طراحی وب اشنا شدم جاوا اسکریپت رو شروع کنم


ثبت پرسش جدید
ASPgo
تخصص : HTML، CSS، PHP و JS، طراح قالب...
@asp.gosk 1 سال پیش آپدیت شد
0

در مجموع HTML و CSS و موارد پیرامون این دو خیلی ساده هستن و پیچیدگی خاصی ندارن تنها کافیه با تگ ها و ویژگی هاشون آشنا باشید و از اخلاقیتتون استفاده کنید تا تو این دو موفق باشید. برای همین هست که شما بخش طراحی سایت رو بدون مشکل یاد گرفتید.
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی هست و از موارد پیچیده تری که تو هر زبان برنامه نویسی وجود داره بهره میبره. ظاهرا این اولین زبانیه که دارید یاد میگیرید پس اینکه بعضی چیز ها رو متوجه نشید طبیعیه و به این معنی نیست که مغز شما یا دوره مشکل داشته باشه.
پیشنهاد من اینکه هر موردی رو تو ویدیو میبینید بعد تو مستنداتی مثل مستندات W3schools یک دور بررسیش کنید تا دقیق تر و با مثال های بیشتری آشنا بشید.
و اینکه فقط زمان آموزش دیدن رو دوره تمرکز کنید و سعی کنید تا وقتی توضیحات دبیر دوره تموم نشده به چیزی جز دوره فکر نکنید. بعد که توضیحاتشون تموم شد موارد رو تحلیل کنید و همونطور که پیشنهاد دادم مستندات رو چک کنید.
همچنین بعضی از زبان های برنامه نویسی مثل C در سطح اینترنت PDF های جزوه های دانشگاهیشون هم موجوده که میتونید در کنار دیدن دوره و استفاده از مستندات از این فایل های PDF هم استفاده کنید. معمولا این جزوه ها توضیح علمی تری دارن که البته گاهی خیلی بی دلیل پیچیده هستن چون معمولا از کلمات و تعریف هایی استفاده میکنن که لازمه استادی بهتون توضیح بده منظور چیه.

معمولا تو هر دوره آموزشی وقتی مورد جدیدی مثل حلقه ها رو توضیح میدن یک مثال هم میزنن شما مثال ها و خروجیشون رو هم بررسی کنید و تغییر بدین تا دقیق تر متوجه بشین.

و این نکته رو اضافه کنم که معمولا پیشنهاد میشه دانش جو ها برای درک برنامه نویسی از زبان های سطح میانی و سطح پایین شروع کنن به برنامه نویسی. برای مثال زبان C که یک زبان نسبت به مواردی مثل PHP، python و Java Script سطح پایین‌تر هست. گاهی میشنویم که میگن برای مثال زبان PHP شبیه زبان Python یا Java Script هست. در اصل همه این زبان ها به واسطه زبان C توسعه یافتن و همه شبیه C هستن.

حالا این موضوع رو عرض کردم تا بگم به نظر من بر خلاف حرف بعضی اساتید که میگن از زبان های سطح پایین یا میانی شروع کنید اول یک زبان سطح بالا ساده مثل PHP یا همون Java Script رو تا حد مقدماتی یا کمی بالاتر بیاموزید بعد برین سراغ زبان C. دلیل این کار هم اینکه در زبان C بعضی مواردی که تو زبان های برنامه نویسی سطح بالا به سادگی انجام میشن کمی زحمت دارن دلیل این هم اینکه C یک زبان سطح میانی هست و معمولا در مواردی مثل تولید توزیع های سیستم عامل ها و توسعه زبان های برنامه نویسی جدید به کار میرن و در حقیقت این زحمات به این دلیل به وجود میان که شما کنترل دقیق تری بر روی چیزی که اتفاق میفته خواهید داشت.
بعد یادگیری C هم دوباره زبان قبلی رو ادامه بدین یا برین سراغ زبانی که هدفتون هست و تا حد پیشرفته فرا بگیرید و تمرین کنید.

نوروز مبارک. تو سال نو موفق باشید.


پوریا
تخصص : طراح سایت
@pootak 1 سال پیش مطرح شد
0

سلام خیلی ممنون بابت وقتی که گزاشتید
خیلی ممنون حتما برسی میکنم
و اینکه من الان 16 سالمه و تقریبا میشه گفت هنوز یک سالم نشده طراحی سایت رو شروع کردم
سایت های زیادی طراحی کردم و قالب های سخت و حرفه ای و رسپانسیو ولی از اینجا به بعد دارم
قدرت خودم افزایش میدم

عید شما مبارک


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام