username
9 ماه پیش توسط username مطرح شد
4 پاسخ

استفاده از elasticsearch در پروژه

سلام و عرض ادب

میخوام یک search box تو پروژه لاراولی خودم ایجاد کنم که با کمی تحقیق با مسئله text full search آشنا شدم و در مرحله بعدی هم با elasticsearch آشنا شدم حالا سه تا سوال دارم

  1. از elasticsearch میشه در پروژهایی که روی هاست های اشتراکی میزبانی میشن استفاده کرد؟ (به علت نیاز به نصب elasticsearch)

۲. محبوب ترین پکیجی که برای کار با elasticsearch در لاراول استفاده میشه چیه و وقتی از این پکیج ها استفاده میکنیم باز لازمه elasticsearch رو خودمون در سرور نصب کنیم؟

۳.معمول ترین راه برای داشتن یک text full search در سایت ها چیه؟


ثبت پرسش جدید
حسین افتخارراد
تخصص : نال کد
@hosseinradvictor 9 ماه پیش مطرح شد
0

اگر داکیومت سایت لاراول رو خونده باشید خود لاراول قسمت سرچ از الگولیا استفاده میکند الاستیک سرچ هم خوبه ولی اکثرا از الگولیا استفاده میکنند ویو جی اس هم از الگولیا استفاده میکنن برای بخش جستجو شون منابع اموزشی توی یوتوب هم زیاد هست


username
@mahmodi763763 9 ماه پیش مطرح شد
0

سلام ممنون از پاسختون

اونطور که متوجه شدم الگولیا تا یه محدوده ای رایگان هست و اگه نیازمون بالاتر باشه باید پلن های پولیش رو خریداری کنیم

  1. شما تجربه استفاده از الگولیا رو دارید؟ آیا اون میزانی که رایگانه برای یه پروژه متوسط جوابگو هست یا باید پلن های پولیش رو خریداری کنم؟

  2. یه راه هم استفاده از قابلیت full text خود mysql از طریق پکیج scout هست اما نمیدونم درصورت استفاده از این گزینه خروجی کار کیفیت مناسبی خواهد داشت یا خیر؟

  3. درضمن با توجه به اینکه الگولیا ip ایران رو تحریم کرده در صورت استفاده از اون مشکلی پیش نمیاد؟؟


م.ج
تخصص : برنامه نویس
@mjavadhpour 9 ماه پیش مطرح شد
0

سلام.

روی هاست اشتراکی اگر الاستیک نصب باشه میشه اگر نه فکر نکنم امکان نصبش وجود داشته باشه. اما راه حلی که هست اینه که الاستیک روی یک سرور دیگه که دسترسی نصب بهش داری نصب بشه و از سرور هاست اشتراکی به اون سرور رکویست بزنی و نتایج سرچو به کاربرت نشون بدی. اما بحث لیتنسی مطرح میشه که باید در نظر بگیری.

لاراول اسکاتو داره (Scout) که فکر کنم بد نباشه.

بله لازمه که الاستیک در هر صورت نصب بشه مگر اینکه از پکیج های کلاد کسایی که الاستیکو تحت کلاد ارایه میدن استفاده کنی که میشه شبیه همون راه حلی که گفتم (X as a Service).

الگولیا توی ایران تحریمه.

معمول ترین وراحت ترین راه استفاده از ایندکس فول تکست توی خود دیتابیسه که خب البته اندازه ی سرچ انجین ها (الاستیک - لونس - سولار و ...) قوی نیست.

اگر از دیتابیس پستگرس استفاده میکنی فکر کنم برای فول تکست سرچ اکستنشن های حرفه ایی داشته باشه.


محمد امیری
تخصص : backend coder
@mohammadeng3731 3 ماه پیش آپدیت شد
0

با سلام.میتونید از پکیج زیر در لاراول استفاده کنید .
mawebcoder/laravel-elasticsearch


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام