یلدا ادامه داره... ❤️ ۴۰ درصد تخفیف همه دوره‌ها

استفاده از تخفیف‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
محسن رضایی
11 ماه پیش توسط محسن رضایی مطرح شد
2 پاسخ

چک شدن یک شرط تا وقتی که شرط درست بشه

سلام من میخوام با php یک بازی دوز رو درست کنم وقتی کاربر وارد بازی میشه یک گروه رو می‌سازه و اون گروه یه کد خاص داره و کاربر دوم با ورود به بازی و وارد کردن اون کد وارد گروه کاربر اول میشه تا اینجا مشکلی نیست.
فقط من چطور میتونم به محض ورود کاربر دوم به گروه،کاربر اول رو به صفحه بازی منتقل کنم؟(کاربر اول توی سایت منتظر کاربر دومه)


ثبت پرسش جدید
مهدی نظری
تخصص : توسعه دهنده Front End
@mahdi.nazari 11 ماه پیش مطرح شد
0

سلام محسن جان امیدوارم حالت خوب باشه

برای انتقال کاربر اول به صفحه بازی (با توجه به توضیحات شما که کاربر اول در انتظار کاربر دوم است)، میتونی از چند تا رویکرد استفاده کنی. این وابسته به نحوه ایجاد گروه و ارتباط بین کاربرات هست

1. استفاده از یک سیستم اطلاع‌رسانی زنده (Real-time Messaging):

استفاده از فناوری‌های مانند WebSocket یا Server-Sent Events (SSE) بهت این امکان را می‌ده که تغییرات را به صورت زنده به کاربران اطلاع بدی .

  1. WebSocket:

    • زمانی که کاربر دوم وارد گروه میشه ، یک پیغام WebSocket به کاربر اول ارسال می‌شه که او را به صفحه بازی منتقل میکنه.
    • کاربر اول نیاز به شنیدن پیغام‌های WebSocket و پاسخ به آنها داره
    • در زبان PHP، میتونی از کتابخانه‌هایی مانند Ratchet برای پیاده‌سازی WebSocket استفاده کنی.

    نمونه کد PHP برای ایجاد یک سرور WebSocket با استفاده از Ratchet:

    composer require cboden/ratchet
    // server.php
    require dirname(__DIR__) . '/vendor/autoload.php';
    
    use Ratchet\Server\IoServer;
    use Ratchet\Http\HttpServer;
    use Ratchet\WebSocket\WsServer;
    use Your\WebSocket\Handler; // جایگزین کنید
    
    $server = IoServer::factory(
       new HttpServer(
           new WsServer(
               new Handler() // جایگزین کنید
           )
       ),
       8080
    );
    
    $server->run();

    نکته:
    در این کد، Handler باید به یک کلاس خودت که پیغام‌ها را پردازش می‌کنه، جایگزین بشه.

  2. نمونه کد در کلاینت (JavaScript):

    // client.js
    const socket = new WebSocket('ws://localhost:8080');
    
    socket.onmessage = function (event) {
       // دریافت پیغام از سرور
       const message = JSON.parse(event.data);
    
       // اعمال تغییرات بر اساس پیغام
       if (message.action === 'redirect_to_game') {
           window.location.href = 'game.php'; // یا هر آدرس دلخواهی
       }
    };
  3. ارتباط با پایگاه داده:
    اگر اطلاعات گروه و کاربران در پایگاه داده ذخیره میشه ، می‌تونی درخواست‌های Ajax به صفحه بازی ارسال کرده و اطلاعات را به روز کنی. این رویکرد نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های مانند Ajax یا Fetch در جاوااسکریپت هستش.

    نمونه کد Ajax:

    // client.js
    const groupId = 'your_group_id'; // این باید از سمت سرور برگرفته شود
    
    // وارد شدن کاربر دوم به گروه
    $.ajax({
       url: 'join_group.php',
       method: 'POST',
       data: { group_id: groupId },
       success: function () {
           // اگر ورود به گروه با موفقیت انجام شد، انتقال به صفحه بازی
           window.location.href = 'game.php'; // یا هر آدرس دلخواهی
       }
    });

    در نهایت، اطمینان حاصل کن که اطلاعات امنیتی نیز در نظر گرفته شدن تا از نقاط ضعف امنیتی جلوگیری بشه.


بهنام
@blackhat_behnam 11 ماه پیش مطرح شد
0

درود
میتونید با Ajax انجام بدید.
تو صفحه لیست بازی‌هاتون یک فرم برای ورود به بازی طراحی کنین و وقتی یوزر فرم رو ارسال میکنه با Ajax به یکی فایل برای پردازش ورود کاربر ارسال کنه. شما تو اون فایل پردازش باید اطلاعات بررسی کنید و یک لینک برای بازی دو نفره ایجاد کنین
و اون لینک به درخواست Ajax ارسال میشه وقتی کاربر تو مرورگر ادرس گرفت با جاوا اسکریپت انتقال میدی به اون لینک که ساختی


مهدی نظری
تخصص : توسعه دهنده Front End
@mahdi.nazari 11 ماه پیش مطرح شد
0

سلام محسن جان امیدوارم حالت خوب باشه

برای انتقال کاربر اول به صفحه بازی (با توجه به توضیحات شما که کاربر اول در انتظار کاربر دوم است)، میتونی از چند تا رویکرد استفاده کنی. این وابسته به نحوه ایجاد گروه و ارتباط بین کاربرات هست

1. استفاده از یک سیستم اطلاع‌رسانی زنده (Real-time Messaging):

استفاده از فناوری‌های مانند WebSocket یا Server-Sent Events (SSE) بهت این امکان را می‌ده که تغییرات را به صورت زنده به کاربران اطلاع بدی .

  1. WebSocket:

    • زمانی که کاربر دوم وارد گروه میشه ، یک پیغام WebSocket به کاربر اول ارسال می‌شه که او را به صفحه بازی منتقل میکنه.
    • کاربر اول نیاز به شنیدن پیغام‌های WebSocket و پاسخ به آنها داره
    • در زبان PHP، میتونی از کتابخانه‌هایی مانند Ratchet برای پیاده‌سازی WebSocket استفاده کنی.

    نمونه کد PHP برای ایجاد یک سرور WebSocket با استفاده از Ratchet:

    composer require cboden/ratchet
    // server.php
    require dirname(__DIR__) . '/vendor/autoload.php';
    
    use Ratchet\Server\IoServer;
    use Ratchet\Http\HttpServer;
    use Ratchet\WebSocket\WsServer;
    use Your\WebSocket\Handler; // جایگزین کنید
    
    $server = IoServer::factory(
       new HttpServer(
           new WsServer(
               new Handler() // جایگزین کنید
           )
       ),
       8080
    );
    
    $server->run();

    نکته:
    در این کد، Handler باید به یک کلاس خودت که پیغام‌ها را پردازش می‌کنه، جایگزین بشه.

  2. نمونه کد در کلاینت (JavaScript):

    // client.js
    const socket = new WebSocket('ws://localhost:8080');
    
    socket.onmessage = function (event) {
       // دریافت پیغام از سرور
       const message = JSON.parse(event.data);
    
       // اعمال تغییرات بر اساس پیغام
       if (message.action === 'redirect_to_game') {
           window.location.href = 'game.php'; // یا هر آدرس دلخواهی
       }
    };
  3. ارتباط با پایگاه داده:
    اگر اطلاعات گروه و کاربران در پایگاه داده ذخیره میشه ، می‌تونی درخواست‌های Ajax به صفحه بازی ارسال کرده و اطلاعات را به روز کنی. این رویکرد نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های مانند Ajax یا Fetch در جاوااسکریپت هستش.

    نمونه کد Ajax:

    // client.js
    const groupId = 'your_group_id'; // این باید از سمت سرور برگرفته شود
    
    // وارد شدن کاربر دوم به گروه
    $.ajax({
       url: 'join_group.php',
       method: 'POST',
       data: { group_id: groupId },
       success: function () {
           // اگر ورود به گروه با موفقیت انجام شد، انتقال به صفحه بازی
           window.location.href = 'game.php'; // یا هر آدرس دلخواهی
       }
    });

    در نهایت، اطمینان حاصل کن که اطلاعات امنیتی نیز در نظر گرفته شدن تا از نقاط ضعف امنیتی جلوگیری بشه.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام