سلام
من کاتلین رو یاد گرفتم و حالا میخوام برم سراغ اندروید استودیو
سوال من اینه که اگه اندروید استودیو رو یاد بگیرم اونوقت میتونم باهاش درآمد داشته باشم؟ باهاش پروژه (حتی پروژه های کوچیک) قبول کنم؟
یا کاتلین و اندروید استودیو کافی نیس و باید چیز دیگه ای هم یاد بگیرم؟
یه برنامه نویس اندروید چه چیزایی رو بلد باشه میتونه باهاش پول در بیاره؟
اصن اگه اندروید استودیو رو یاد بگیرم میتونم برا خودم یه برنامه بسازم و ایده ی خودم رو توش عملی کنم؟
بحث پروژه گرفتن و فریلنسری بخش اول قضیه هست که بله میتونید فقط یک رزومه سازی خوب لازمه که با نمونه کارهای خوب انجام میشه اما این نمونه کارها از کجا میاد؟ ببینید توی مسیر برنامه نویسی اندروید شما دستتون بازه چونکه نیازی نیست یک نمونه کار رو تنها برای رزومه بسازید بلکه میتونید نمونه کار رو به هدف اینکه یک پروژه واقعی خلق کرده باشید بسازید مثل خیلی از اپلیکیشن های ساده ایی که در کافه بازار وجود داره
حالا چرا اینو گفتم ؟ چونکه شما حتی از همین نمونه کارها هم میتونید کسب درآمد داشته باشید مثلا با سرویس ادیوری که برای یکتانت هست ( یا اگر امکان کار کردن با ادموب رو دارید که برای گوگل هست و نیاز به تایید هویت خارج از ایران داره که چه بهتر و دلاری درآمد خواهید داشت ) میتونید روی برنامه های رایگانی که میسازید تبلیغات بذارید اینجوری کاربر اگر برنامه شما براش مفید باشه یا تعداد کاربر ها بره بالا شما هم ماهانه درآمدی خواهید داشت
حالا تصور کنید 10 تا برنامه روی کافه بازار بذارید که هرکدوم حداقل 1000 کاربر و یا در بهترین حالت اگر برنامه شما محبوب باشه 100 هزار کاربر فعال داشته باشند چه اتفاقی میوفته؟
1 : درآمد خوب ماهانه از برنامه هایی که یکبار ساختید و روی کافه بازار گذاشتید
2 : یکسری نمونه کار عالی دارید که از صفر تا درآمدزایی اونها با خودتون بوده
3 : تجربه شما از لول 1 به لول 100 میرسه توی این مدت با چالش هایی که توی مسیر دارید :)
موفق و پیروز باشید
سلام @rezafaghih
خیلی ممنون از راهنماییتون
یه سوال دیگه
من اگه برنامه نویسی اندروید رو یاد بگیرم خودم میتونم به تنهایی یه برنامه بسازم با مثلا تعداد 200 هزار نفر کاربر؟
اینکه به این سطح برسم که یه چنین برنامه ای بسازم چقدر طول میکشه؟
نشه یهو دو سه سال وقت بزارم تهشم هیچ درآمدی نداشته باشم!
دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره :) هرچیزی که یک تیم انجام میده در دنیای برنامه نویسی رو یک شخص به تنهایی هم میتونه انجام بده ولی چالش های خودشو داره
باید بیشتر یادبگیری
بیشتر بخونی و بیشتر زمان بذاری خیلی از بازی ها و نرم افزار های محبوب رو یک نفر فقط ساخته مثلا بازی 41148 که سال 93 منتشر شد تنها توسط مهدی فنایی ساخته شده که همین الان بیش از 1 ملیون دانلود روی گوگل پلی و بیش از چند ملیون بار دانلود در پلتفرم های داخلی داشته که آمار خیلی خوبیه
خیلی چیزا به تلاش بستگی داره عوامل دیگه ایی هم هست که بخشیش مسائل مارکتینگی هست مثلا
1 : نرم افزاری که میسازی برای چه کاربری مناسبه؟
2 : تعداد اون کاربر ها چقدر هست و آیا اونقدری گسترده هست که ارزش داشته باشه زمان بذارم روش؟
3 : رقبا و نمونه هایی که وجود دارند چه چیزهایی ارائه میدند که باعث شده کاربر با نرم افزار اونها ارتباط برقرار کنه؟
4 : چقدر نرم افزاره من و چیزی که تولید میکنم میتونه برای کاربرها مفید باشه و چند درصد امکان داره کاربر بقیه رقبارو هم جذب کنه؟
پیشنهاد من این هست که در نقطه شروع نرم افزار های ساده و کوتاه و کاربردی بساز چیزهایی که خیلی زمان نمیبره ساختشون اما ممکنه تعداد کاربر بالایی بگیره مثلا برنامه هواشناسی هزاران تا ازش وجود داره و خود موبایل هم اینو داره حالا مثلا اگه بخوای شما اینو بسازی چی بهش اضافه میکنی که جذابتر بشه؟
آیا مایل به ارسال نوتیفیکیشن و اخبار از طرف راکت هستید ؟