با سلام خدمت دوستان اهل فن، برنامه نویسان و علاقه مندان وب
گپی توی ذهنم هست که میخوام با دوستان دارای تجربه و اهل فن در میون بذارم، هرچند خودم با توجه به سابقه و فعالیت هام به بحثی که میخوام انجام بدم مسلط هستم، اما بازم خواستم بی طرف نظر دوستان رو بدونم.
در باب راه اندازی کسب و کار اینترنتی، تقریبا سه مدل بیزینس پلن برای درآمد زایی اونها وجود داره:
1- درآمد مبتنی بر فروش کالا
2- درآمد مبتنی بر تبلیغات
3- درآمد مبتنی بر دریافت کمیسیون و واسطه بودن (مثل دیوار - کافه بازار - سایت های فریلنسری - سایت های آگهی خودرو - سایت های آگهی سوییت و منزل و ...)
بحث بنده راجع به مورد 3 هست، به نظرتون راه اندازی یکی از وبسایت های این مدلی، در صورتی که مزیت رقابتی و امکانات فنی بیشتری داشته باشیم، مقرون به صرفه و جوابگو هست؟
مثلا فرض کنید راه اندازی وبسایتی مثل کار لنسر یا پونیشا، یا راه اندازی پلتفرمی مثل ترب (موتور جستجوی کالا)
البته باید اینو در نظر داشته باشید که هدف رقابت سخت و پیشی گرفتن از اونها نیست و صرفا تا حدی معتبر شدن، خدمات دادن و در کنارش کسب درآمد معقول هست
امکانات فنی لازمه اما کافی نیست!
هر مدل کسب و کار با هر مدل درآمدی نیاز به:
تیم فنی، تیم فروش، تیم بازاریابی، تیم مالی و حسابداری، مدیر با تجربه، برند سازی و... برای هر کسب و کاری لازمه
و از همه مهمتر سرمایه
اگر شرایط کسب و کار مساعد باشه، از هر ۱۰۰۰ تا شاید یکی موفق بشه و بتونه ادامه بده و برای شرایط حاضر کشور، به جرات میگم که حتی اگر موارد بالا اوکی باشه از هر 100000 تا شاید وشاید یکی بتونه موفق بشه.
موارد زیادی داشتیم به بخاط نبود حسابدار با تجربه و عدم آشنایی مجموعه با قوانین بیمه و دارایی و قوانین تجارت، بعداز چند سال فعالیت، زمین خوردن.
پشت سر بعضی از همین برندهایی که نام بردین ۲۰ تا ۳۰ نفر تمام وقت مشغول هستن.
قبول دارم، مشکله و نیازمند برنامه ریزی و استمرار
ولی شما دیگه تو اعداد و ارقام خیلی سختش نکردین؟ 😅😅
یکم عددهارو تعدیل کردم شاید راضی بشین 😅
معمولاً افراد در مورد عدم موفقیت یا شکستهاشون صحبت نمیکنن! و برای افراد عادی، شرکتهای موفق بیشتر ملاک هستن.
اگر ورودی و خروجی های پارکهای فناوری، آمار اتاق بازرگانی، صنعت و معدن، دارایی، تامین اجتماعی و... رو دنبال کنید، خودتون متوجه میشید.
احتمالاً شما تهران هستید، شهرهای دیگه و حتی مراکز استانها، گردش مالی و تعداد شرکتها رو از نظام صنف رایانه، پارکهای فناوری و... جویا بشین، آمار دستتون میاد.
درود وقتت بخیر.
اکثر پروژه هایی که با هدف رقابتی لانچ میشن اما بخواطر نبود بخش و امکاناتی که سایت یا پروژه رقیب داره، با سر میخورن زمین!
خیلی تعداد کمی هستن که این فوت کوزه گری موفق لانچ کردن پروژه رو میدونند، اونم اینه شما میگردی و تاپ های حوزه بیزینستو پیدا میکنی و نقات قوت و ضعفش رو پیدا میکنی و شما علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعف پروژه رقیب رو در پروژه خودت به نقاط قوت تبدیل میکنی! یعنی با انجام همین بخش، نصف راه رو رفتی! بقیش هم برمیگرده به ارائه و نمایش جالب از پروژه...
آیا مایل به ارسال نوتیفیکیشن و اخبار از طرف راکت هستید ؟