امین محمدزاده
5 سال پیش توسط امین محمدزاده مطرح شد
1 پاسخ

بهترین تحلیل قیمت گذاری منعطف برای کالاهای فروشگاه اینترنتی

سلام دوستان
من دارم یه فروشگاه اینترنتی با لاراول توسعه میدم. البته تحلیلی که میخوام به زبان برنامه نویسی ارتباطی نداره
برای اینکه دقیق مشخص بشه چی میخوام اینه که مثلا توی دیجی کالا بر اساس پارامترهایی که هست قیمت کالا تغییر پیدا میکنه مثلا پارامترهایی بر اساس رنگ و سایز و گارانتی و ... که تغییر پیدا میکنه قیمت هر کدوم هم عوض میشه.
مسئله اینجاست که یه کالا میتونه فقط براش رنگ تعریف بشه
برای یه کالای دیگه رنگ و سایز
و برای یه کالای دیگه پارامترهای بیشتری تعریف شه
و حتی برای کالایی اصلا هیچ پارامتری تعریف نشه و تک قیمتی باشه

برای من بیشتر این مهمه که بشه بهترین حالت انعطاف رو برای این کار نوشت و برام بیشتر ساختار دیتابیس مهمه. کدنویسیش رو حل میکنم و مشکلی از این بابت ندارم

@ali.bayat
@alimotreb
@hesammousavi

شما رو هم تگ کردم چون خوب راهنمایی میکنید.


ثبت پرسش جدید
navab
@razmjoo59 5 سال پیش مطرح شد
0

ببین یه مولفه ثابت داریم یه مولفه متغیر
چیزی که برا شما ثابته اصل محصوله مثلا کفش با مارک فلان و چیزی که متغیره همون پارامتر های رنگ و سایز و قیمت و غیرو
دو مولفه جدا دو جدول جدا لازم داره
جدول اول میشه محصول با پارامتر های ثابتش مثل ایدی محصول ، نام ، برند و غیرو که برا تمام محصولات به صورت یکسانه
حالا تو جدول دوم با ای دی محصول تعیین میکنیم که هر محصول چه پارامتر هایی داره
البته از اونجایی که با لاراول داری کار میکنی پس کار با دیتابیس رو بلدی و میتونی جدول پارامتر ها رو تبدیل به چند جدول کنی یا برا قیمت متغیر که با سایز و رنگ و غیرو تغییر میکنه تابع بنویسی
در کل این ماجرا لپ کلام نداره که بشه درست راهنمایی کرد


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام