یلدا ادامه داره... ❤️ ۴۰ درصد تخفیف همه دوره‌ها

استفاده از تخفیف‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
سیدعلی موسوی
4 سال پیش توسط سیدعلی موسوی مطرح شد
10 پاسخ

استفاده از اساتید برای پاسخ دادن به سوالات انجمن

با سلام خدمت دوستان عزیز و متخصص

چندوقتی هست انجمن رو دارم رصد میکنم و شاهد هستم خیلی از سوالات دوستان به جواب درستی نمیرسن یا بی جواب میمونن
واقعا داشتن اینجور انجمن هایی برای کمک به دوستان مبتدی (خودم رو میگم) خیلی ضررویه
مهندس عزیز هم مشغله زیادی دارند @hesammousavi و نمیرسند جواب بدهند و اگر هم جوابی در این چندوقت دیدم فقط در حد یک اشاره یا جواب کلی دادند و به جزئیات و یا کدی اشاره نکردند :))

میدونم اکثر دوستان متخصص کارهای زیادی دارند و مشغله زندگی و کار اجازه نمیده که بصورت تخصصی تر به سوالات جواب بدهند.
ممنون میشم از مهندس حسام عزیز اگر بتوانند برای هر گروه از گفتگوها بیش از 3 نفر بعنوان مدیر اون بخش بگذارند که بتونیم بهتر به جواب سوالات دسترسی پیدا کنیم.

بنظرم اون بخش سمت چپ انجمن (10 کاربر برتر 30 روز گذشته) اصلا جالب نیست ، چون واقعا در حق بعضی ها مثه آقای بیات @ali.bayat اجحاف میشه ، شخصی با دانش بالا تویی حوزه وب اصلا تویی لیست بهترین ها نیست!!!

@hesammousavi
@mhyeganeh
@ali.bayat
@hossein.r.1442
@SobhanDadkhah

و سایر عزیزان..


ثبت پرسش جدید
میلاد-م
تخصص : توسعه‌دهنده رابط کاربری - Fron...
@milad 4 سال پیش مطرح شد
1
  • اینکه همه ی سوالات به پاسخ نهایی نمی رسند، لزوما بخاطر این نیست که اینجا متخصص کم هستش، سوالاتی که در انجمن مطرح میشن هم حدود خودشون رو دارن، نمیشه پاسخ همه ی سوالات رو در انجمن یافت.
  • همونطور که دوست مون هم اشاره کردن، یکی از ایرادات اساسی اینه که پرسش کننده هنگام ایجاد گفتگو به قدر کافی زمان نمیذاره، نه پرسشش رو بصورت گویا مطرح می کنه، نه اطلاعات رو به اندازه کافی در اختیار سایرین قرار میده. در نهایت وقتی هم که به پاسخ پرسش خودش می رسه، اعلام نمی کنه که پاسخش رو دریافت کرده.

به نظر من که بیشتر مشکل از سمت پرسش کننده ها هستش که تعداد سوالات بی جواب زیاد میشه. / خیلی از سوالات هم که جواب بهشون داده شده، منتها پرسش کننده زحمت نمیده به خودش که پاسخ برتر رو انتخاب کنه.


فرزین
تخصص : طراح و توسعه‌دهنده‌ی وب
@farzin 4 سال پیش مطرح شد
6

سلام.
بله منم کاملا موافقم با اون بخش کاربران برتر، بهتره عنوانش بشه «کاربران فعال».
ولی یه مشکل دیگه‌ایم هست و اینه که سوالات مطرح شده اکثرا مشکلات خیلی خیلی زیادی دارن که واقعا جواب دادن بهشون رو در بعضی موارد غیر ممکن می‌کنه! یعنی در واقع اینجوری بگم:
۱- سوال پرسیده میشه که فلان کار رو می‌کنم، ارور میده! دست کم باید خود ارور توی سوال باشه برای اینکه بشه فهمید مشکل چیه.
۲- نمونه کدی که باعث به وجود اومدن مشکل شده در خیلی از موارد اصلا توی متن سوال دیده نمیشه! طبیعتا اینجوری هم نمیشه جوابی داد به این مشکل.
۳- یه سری سوال ها هستن که در واقع در واقع راه حل پیاده سازی یه پروژه‌ی نسبتا کامله. این چند وقت از این کیس دیدم چند موردی، مثلا پرسیده شده بهم یاد بدین با فلان زبان آزمون ساز درست کنم. یعنی الان کسی که میخواد جواب بده باید خط به خط توضیح بده که اینکارو می‌کنیم، اون کارو می‌کنیم؟ خب واقعا کسی نمیتونه اینجور کاری کنه.
به نظرم بسیار جا داره که یه سری تغییرات اساسی توی بخش پرسش و پاسخ به وجود بیاد. شاید لازم باشه توی بخش گام‌های یاد‌گیری هم یه سری تغییراتی به وجود بیاد و بعضی موارد اضافه بشن. مثلا یه توضیحاتی داده بشه راجع‌به سوال پرسیدن، مراحلی که باید طی بشه تا نهایتا سوال مطرح بشه. اکثر سوالاتی که توی راکت مطرح می‌شن مربوطه به php, js و فریم‌ورک‌های مطرح اونا، دقیقا جاهایی میشه گفت تقریبا هر مشکلی پیش بیاد قبلا توی استک اورفلو مطرح شده و به جواب خوبی هم رسیده، حتی تو خود راکت‌هم خیلی موارد پرسیده شدن قبلا و به جواب رسیدن. جا داره یه سری توضیحات اضافه بشه و تاکید بشه رو این موضوغ که اگه سوالی پرسیده میشه دست کم خود ارور و قطعه کد توی سوال باشن. و یه سری توضیحات مشابه این...
@hesammousavi


میلاد-م
تخصص : توسعه‌دهنده رابط کاربری - Fron...
@milad 4 سال پیش مطرح شد
2

سلام

  • 10 کاربر برتر یا فعال، اجحافی رو برای سایر کاربران در بَر نداره، هدفش هم اینه که کاربران سایت رو به مشارکت تشویق کنه. به معنای متخصص بودن نیستش.
  • اینکه نفرات متخصص در حوزه های مختلف برنامه نویسی مشخص بشن خیلی مفید خواهد بود، پیش از این پیشنهادش رو به راکت داده بودم که بتونیم متخصصین هر حوزه رو شناسایی کنیم که تا حدی در راکت اتفاق افتاد، اما نه به طور کامل.
    اگر فهرستی از کاربران سایت در دسترس باشه و جلوی نام هر کسی هم تخصص های اون فرد موجود باشه، این اتفاق رخ میده. / بعلاوه اینکه بتونیم با کلیک کردن روی نام حوزه و تخصصی، کاربران مرتبطش رو پیدا کنیم.

میلاد-م
تخصص : توسعه‌دهنده رابط کاربری - Fron...
@milad 4 سال پیش مطرح شد
1
  • اینکه همه ی سوالات به پاسخ نهایی نمی رسند، لزوما بخاطر این نیست که اینجا متخصص کم هستش، سوالاتی که در انجمن مطرح میشن هم حدود خودشون رو دارن، نمیشه پاسخ همه ی سوالات رو در انجمن یافت.
  • همونطور که دوست مون هم اشاره کردن، یکی از ایرادات اساسی اینه که پرسش کننده هنگام ایجاد گفتگو به قدر کافی زمان نمیذاره، نه پرسشش رو بصورت گویا مطرح می کنه، نه اطلاعات رو به اندازه کافی در اختیار سایرین قرار میده. در نهایت وقتی هم که به پاسخ پرسش خودش می رسه، اعلام نمی کنه که پاسخش رو دریافت کرده.

به نظر من که بیشتر مشکل از سمت پرسش کننده ها هستش که تعداد سوالات بی جواب زیاد میشه. / خیلی از سوالات هم که جواب بهشون داده شده، منتها پرسش کننده زحمت نمیده به خودش که پاسخ برتر رو انتخاب کنه.


سیدعلی موسوی
تخصص : سی شارپ و پی اچ پی
@juza66 4 سال پیش آپدیت شد
2

دقیقا اگر کسی پرسش درستی نمیکنه یا تکراریه باید کسی باشه پرسش رو حذف کنه یا راهنماییش کنه، مهندس حسام مطمنا سرشون شلوغه و به همه ی سیستم بحث گفتگو نمیتونه بپردازه


رایموند
تخصص : مختصص وردپرس - برنامه نویس لار...
@Raymond 4 سال پیش مطرح شد
2

@juza66
درود...
والا من هر پرسشی مطرح می کنم جوابی نمی گیرم و مجبور میشم خودم دنبال جواب باشم..
کاربران حرفه ای مدیر بخش راکت شوند بازم فرصت نمی کنن به سوالات کاربران جواب بدن...


فرزین
تخصص : طراح و توسعه‌دهنده‌ی وب
@farzin 4 سال پیش مطرح شد
-1

@endworld
چون دقیقه روندو دارین برعکس میرین شما. در واقع باید قبل از اینکه سوالی رو بپرسین تا جایی که میشه جستجو کنین، استک اورفلو و ... .در نهایت اگه به جواب نرسیدین (احتمالش تو php، لاراول، js و فریم‌ورک‌هاش، پایتون و فریم‌ورک‌هاش تقریبا صفره) اینجا یا جاهای دیگه سوالتون رو مطرح کنید.
فضای استک اورفلو رو اگه ببینید کامل متوجه میشید منظورم چیه، اگه یکی سوال تکراری بپرسه جنجال عجیبی به پا میشه 😅


رایموند
تخصص : مختصص وردپرس - برنامه نویس لار...
@Raymond 4 سال پیش مطرح شد
3

@farzin
من چند تا سوال توی استک فلور پرسیدم آخرشم حساب من مسدود کرد...
توی استک اورفلو به شدت و افراطی وار به کاربران تازه کار برخورد میشه...
تازه اگه سوال تکراری پرسیده بشه اصلا جوابی نمیده...
این سوالی من مطرح کسی نتونست جواب بده آخرشم من حل کردم :|
https://stackoverflow.com/questions/63983111/module-not-found-error-cant-resolve-vuejs/64143490#64143490


Mesusjk
تخصص : برنامه نویس جنگو و پایتون
@Mesusjk 4 سال پیش مطرح شد
0

@milad @endworld مثلا بفرض حدود یک ساعت پیش یه سوالی رو مطرح کردم که هنوز هیچکس جوابمو نداده. هرجوری هم نگاهش میکنم، کم و کسری خاصی نمیبینم که کسی نتونه جوابش بده. واقعا نمیدونم چرا کسی جواب نمیده. این لینکشه:
https://roocket.ir/discuss/12904


علی بیات
تخصص : توسعه دهنده ارشد وب
@ali.bayat 4 سال پیش مطرح شد
5

درود دوستان..
متاسفانه من چند وقتی به دلیل مشغله کمتر در فروم راکت فعالیت کردم.
که امیدوارم با تمام شدن پروژه فعلی به حالت قبل برگردم.

@juza66
خیلی به بنده لطف دارید.
به نظر من هم درست سوال پرسیدن و اطلاعات کامل رو گذاشتن باعث میشه نتیجه بهتری گرفت.


حسام موسوی
تخصص : طراح و برنامه نویس
@hesammousavi 4 سال پیش مطرح شد
6

سپاس از علی عزیز و دوستان عزیز از باب ارسال نظرشون
من خودم باید شخصا بیشتر فعالیت کنم در بخش نظرات و چند وقتی هست که فعالیتم کم شده انشالله بیشتر بشه این فعالیت و با قدرت ادامه پیدا کنه
از نظرات دوستان هم حتما استفاده میکنیم برای بهبود رابط کاربری راکت
ایشالله بهتر بشه تعامل داشتن کااربران در راکت


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام